Gå til innhold

Alle programmer åpner et annet program

Anbefalte innlegg

Jeg begikk en liten feil når jeg skulle oppdatere åpningsinformasjonen på en snarvei på Start-menyen etter at jeg hadde flyttet filene. Det førte til at maskinene min nå tror at praktisk talt alle program-filer skal åpnes i FTP-programmet mitt.

Når jeg starter opp maskinen så åpner den FTP-programmet 10 ganger, i stedet for programmene som skal åpne seg (som f.eks. MSN, virusprogrammer osv).

Er det noen som har vært borti dette problemet og som vet hvordan jeg kan fortelle Windows at den skal åpne programfilene jeg kjører, ikke et annet program hver gang en exe-fil blir kjørt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mulig løsning:

i 'folder options: file types' opprett en ny extension for 'exe', assosier med 'application' via 'advanced' knappen.

hvis ikke dette fungerer er det mulig du må inn i registeret...som kanskje blir vanskelig om regedit.exe åpnes i ftpklienten...

Lenke til kommentar

Kjør Systemgjenoppretting fra et tidspunkt før du gjorde denne feilen. Eller så kan du også reinstallere Windows oppå den gamle Windowsen. Da går de aller fleste innstillinger tilbake til slik Windows har det (med unntak av at installerte programmer fortsatt vil fungere og sånn). Men etter dette må du evt. legge inn drivere på nytt også.

Lenke til kommentar
Kjør Systemgjenoppretting fra et tidspunkt før du gjorde denne feilen. Eller så kan du også reinstallere Windows oppå den gamle Windowsen. Da går de aller fleste innstillinger tilbake til slik Windows har det (med unntak av at installerte programmer fortsatt vil fungere og sånn). Men etter dette må du evt. legge inn drivere på nytt også.

Av og til virker det som om reinstallasjon er den løsningen som blir anbefalt / brukt oftest i Windows-verdenen...

Lenke til kommentar

hvis du finner .exe i regedit under HKEY_CLASSES_ROOT\.exe, så står det sikkert noe greier med ftp der

windows 2000

på Content Type der skal det stå application/x-msdownload

windows xp

på ZAMailSafeExt ska det stå zl9

på (default) skal det stå exefile

dette bør fikse problemet, hvis du ikke har fikset det selv da :p

Lenke til kommentar

Måtte ty til reinstallering. Forsøkte å fjerne programmet, og da fikk jeg bare beskjed om at den ikke fant applikasjonen (når jeg kjørte exe-filene direkte). Informasjonen i registeret så ut til å være korrekt.

Klarte å kjøre filer når jeg valgte "Run as" i stedet for "Run". Aner ikke hva som var problemet :S

Lenke til kommentar

Det er vel litt sent nå, men sjekka du under HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command? Det skal stå "%1" %* som (Default) der. Hvis det står navnet på et program vil dette programmet kjøres i stedet hver gang ei exefil kjøres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...