Gå til innhold

Nye deler til en "super pc" ..


Anbefalte innlegg

Hei og hopp :smile:

 

Har lest et par tråder angående P4/533Mhz-overklokking på oc-forumet.. så med grunnlag i disse postene, og det faktum at P4/533Mhz er meget overklokk-bar, så skal jeg sette sammen et system..

 

Jeg går til innkjøp av en P4 2.26 Ghz...og det er det eneste sikre i denna saken..

 

Angående hovedkort, så står jeg mellom Abit og Asus.. Abit BD7II og Asus P4B533...Noen tanker angående disse? (Men hvis noen har bedre forslag, så kom med de..)

 

Med tanke på ram'en, så kommer jeg til å kjøpe Corsair-ram... XMS3000 eller 3200 - og hvorfor?

 

Kabinett: Et Chiftech Dragon..tenker jeg..

 

 

Takk for alle RELEVANTE svar! :smile:

 

 

_________________

Jørgen aka |djorgen| @ Undernet

[email protected]

 

 

[ Denne Melding var redigert av: djorgen på 2002-07-18 17:02 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Intel lanserer P4 2.8 Ghz om noen få uker. Som du vet så synker prisene da. Når det skjer, så kjøp deg en P4 2.4 Ghz isteden og overklokk den.

 

Når det gjeller hovedkort så burde du gå for ett med i845G chipset. Asus P4B533-V eller Epox EP-4G4A+ er to gode valg. Begge støtter DDR333 RAM.

 

Når det gjeller RAM så ja, velg Corsair fra quad.no Jeg har selv Corsair XMS2700 DDR333 RAM og er storfornøyd med mine. Men har du råd til det, gå for XMS3200 512MB brikka! DDR400 og CAS2.5 er bra...

 

Skal du ha deg skjermkort også, så vent til ATI Radeon 9700 kommer i butikkene om en måned eller i slutten av August. Stikk innom http://www.anandtech.com og les hvorfor...

Lenke til kommentar

testa en pc2700 brikke fra komplett, den boota på 210 mhz! :smile: syntes det var ganske imponerende.. (2,7 volt, timeing: 2,5-4-4-7) men helvete, sliter med å få maskina stabil, kan kjøre 100 loops med f.eks 3dmark2001 og så kræsje?? fatter ikke helt det her, hvorfor stabil så lenge og deretter kræsje???

Lenke til kommentar

- OKei...her erre litt rusk jeg må rette opp i..

 

---

Intel lanserer P4 2.8 Ghz om noen få uker. Som du vet så synker prisene da. Når det skjer, så kjøp deg en P4 2.4 Ghz isteden og overklokk den.

---

 

- Prisen er ok nå, så den gir jeg blanke i. Jeg kjøper IKKE 2.4-Ghz utgaven, pga høyere multipler enn 2.2..altså vanskeligere å overklokke, pga at man må ha høyere FSB.

 

--

Når det gjeller hovedkort så burde du gå for ett med i845G chipset. Asus P4B533-V eller Epox EP-4G4A+ er to gode valg. Begge støtter DDR333 RAM.

--

 

- Jeg nevnte jo Asus P4B533...det er det samme som V-versjonen, men v-dingsen har endel ekstrastuff som jeg ikke "trenger" ..

 

Venter IKKE til Radeon 9700 kommer, pga pris OG at jeg ikke gidder å vente no særlig lengre..man kan alltids vente på noe som er bedre, men da blir man jo ALDRI ferdig! :grin:

 

Noen som har erfaringer med Abit eller Asus-kortet?

Flere svar mottas med takk.......

 

 

_________________

Jørgen aka |djorgen| @ Undernet

[email protected]

 

[ Denne Melding var redigert av: djorgen på 2002-07-18 17:29 ]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg har bestemt meg for å kjøpe et

Asus P4B533-E, en Northwood 2.0Ghz (denne kan klokkes til 2.4 Ghz med standard kjøler), og 256 mb PC2700 DDR ram.

 

Har lest utallige tester om dette hovedkortet. Det har svært gode overklokkingsmuligheter og en del ekstra "stæsj" som kan komme godt med.

 

Jeg har hatt Abit en god stund nå, det er stabile kort, men jeg liker ikke HPT370/372 raid kontrolleren som følger med disse kortene.

 

På flere tester har jeg lest at Promise kommer bedre ut. Derfor har jeg valgt asus denne gangen.

 

Om du skal velge Asus eller Abit, får være opp til deg, begge kortene er svært like, untatt Raid kontrolleren. Er dette noe du ikke vil ta hensyn til, er Abit et godt valg, da dette er litt billigere enn asus.

 

Lykke til med maskinen din!

 

Jørgen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Syns det virker ganske enkelt jeg... =)

 

 

Er det at det er et onboard grafikkort på 845G, som er forskjellen, eller er det noe mer/annet ?

Lenke til kommentar

845G støtter jo (dog ikke "offisiellt") PC2700-minne... men det gjør kanskje 845E og? Isåfall har ikke JEG fått med meg det...

Det er vel egentlig det eneste.. :smile:

 

Fant ut at det ble for dyrt med Corsair-minne..drøye 2200 kr.. så jeg bestilte en Samsung 512 MB PC2700-brikke istedenfor.. de ska være meget bra.. + at den kosta 1330,- ! :smile:

 

 

Btw: Det går nok mot at jeg skaffer meg P4B533 ja.. men ikke E-versjonen. Bestiller en P4 1.8 Ghz NW..samt et asus gf4 ti4200 128mb kort.. Så får vi se hvem som får klokka mest... :wink:

(Ska bruke boxed-vifta)

 

_________________

Jørgen aka |djorgen| @ Undernet

[email protected]

 

 

[ Denne Melding var redigert av: djorgen på 2002-07-19 00:22 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-19 00:29, president skrev:

845G har bedre minnekontroller, les om det på Tomshardware f.eks. så finner du det ut. Mao, gå for G selv om du ikke skal bruke den innebygde grafikken.


 

*Ta salto*

Jeg har også lest på tomshardware, og konkluderer med at du må lese litt grundigere..

Jeg siterer:

 

"However, the two most important new features are in the MCH (Intel's Northbridge chip), the 82845G. This north bridge chip is what's responsible for the 'G' in the name of the chipset. 'G' stands for 'graphics' and that's the first important difference between i845E and i845G.

 

Intel included an integrated 3D-graphics controller, which may not be exactly at the level of NVIDIA's nForce or ATi's Radeon IGP340, but fast enough to at least outdo a GeForce 2 MX200 and certainly i815's 3D-solution."

 

G for grafikk.. ergo, den eneste forskjellen er innebygd grfx..

Lenke til kommentar

djorgen, hva med å lese resten? :grin:

 

Da hadde du sett at det står.

 

'G' stands for 'graphics' and that's the first important difference between i845E and i845G.

 

legg merke til 'first', og så resten

 

This is not all, however. Undoubtedly, the memory interface is the most important new feature of i845G. Its memory controller is made for DDR memory based on the PC1600, PC2100, but also PC2700 or DDR333 standard.

 

Altså G støtter PC2700, mens E ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...