Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Jeg er en fornøyd Komplett-kunde


Anbefalte innlegg

Jeg har sett at det har vært en del forskjellige erfaringer med Komplett. Jeg har imidlertid bare positive erfaringer med å handle derfra, og synes det er viktig at også disse, altså positive erfaringer, kommer fram. Følgende er min foreløpig siste erfaring med Komplett:

 

I går skulle jeg bestille komponenter til en ny pc. Etter å ha sjekket litt rundt, fant jeg ut at de komponentene jeg skulle ha, ville lønne seg å bestille fra Komplett. Komplett hadde jevnt over lave priser, og var dessuten den eneste web-shoppen som hadde absolutt alle komponentene jeg skulle ha. Imidlertid var det andre butikker som hadde enkelte av komponentene til en litt lavere pris (bl.a. var en P4 2.26GHz CPU billigere på PS-Data), men forskjellen ville totalt sett bare blitt et par hundrelapper. Jeg bestemte meg imidlertid for først å sende en mail til Komplett, og spørre om en aldri så liten rabatt hadde vært mulig. Jeg brukte bl.a. det at enkelte komponenter var litt billigere andre steder, som argument. Dette var seint i går kveld. I dag, kl. 14.55, fikk jeg svar. Jeg fikk et pris-tilbud på komponentene jeg tenkte på å bestille, som lød på kr 11619,71 (fin og rund sum :razz:), noe som var 255,29 kr mindre enn normalpris. Dette tilsvarer en rabatt på 2,15 %, noe som i og for seg er greit nok. Jeg hadde egentlig forventet å motta et standardsvar som sa noe slikt som "Vi har dessverre ikke anledning til å gi rabatter...", så det var i hvert fall bedre enn jeg hadde forventet. Jeg bestemte meg for å sende et reply og si at jeg slo til på dette. Dette var kl. 15.50. Kl. 15.52 kom en bekreftelse fra selgeren som også hadde svart på den første mailen min (i tillegg til standard ordrebekreftelse), som sa at ordren var lagt inn, og at de skal sende varene så fort de kan.

 

Hvis bare varene kommer innen rimelig tid nå, ligger dette an til å bli en solskinnshistorie av de sjeldne. Jeg synes det er viktig å også dele positive erfaringer, ettersom det normalt sett er slik at de som opplever noe negativt, av forståelige grunner oftere sier ifra enn dem som opplever noe positivt.

 

Mvh.

THX 1138

 

 

(PS: Jeg er klar over at jeg har uttalt meg positivt om Komplett én gang før her på forumet (i dag, faktisk, i denne tråden), og vil derfor på forhånd avvise eventuelle mistanker om at jeg jobber for Komplett. :smile:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også kun positive erfaringer med Komplett. De har veldig god service, og da er jeg villig til å betale en hundrelapp eller to mer for utstyr til en komplett PC.

 

Nå i sommer er det ferieavvikling på Komplett, samt at de legger om varelageret sitt slik at leveringstiden er noe lengre enn ellers i året. Men ikke angre deg for at du kjøpte på Komplett... de andre web-shopene har også ferieavvikling. Noen holder til og med stengt til langt ut i August en gang.

 

Bra at du skriver positivt om Komplett... det virker som det stort sett er negative meninger som kommer frem i dette forumet.

Lenke til kommentar

Jeg har heldigvis aldri vært nødt til å returnere noen varer og har alltid fått det jeg har bestilt hos Komplett.

 

Eneste gangen jeg ble litt skuffet var da jeg bestilte et bulk ASUS GF4 4600 kort, men det viste seg at det i tillegg var et OEM kort og specs'ene ikke stemte helt med det som stod angitt på websidene.

Dette ble dog tatt opp i en egen tråd her på forumet og en representant fra Komplett gjorde nærmere undersøkelser og oppklaringer som ga et positivt inntrykk.

 

Selve butikken (i Møllergata,Oslo) var dog et mareritt å handle i, spesielt før da det var null køsystem og ingen særlig plass til kundene som ventet. Heldigvis har de nå utvidet og også fått et etterlengtet kølappsystem.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-18 19:10, Vice skrev:

Selve butikken (i Møllergata,Oslo) var dog et mareritt å handle i, spesielt før da det var null køsystem og ingen særlig plass til kundene som ventet. Heldigvis har de nå utvidet og også fått et etterlengtet kølappsystem.



 

Det er en grunn til at det er sinnsyk kø der vettu

 

:smile:

 

Bra priser (ivertfall til å være "over disk"-salg).

 

Meget bra service.

 

Hyggelig betjening.

 

Stort utvalg. To ganger den siste måneden har de dog ikke hatt akkurat det jeg ville ha på lager, så da fikk jeg begge gangene modellen over til samme pris som den billigere modellen (som jeg skulle ha). De vet å ta vare på kundene sine.

 

Men det avhenger av når du kommer på dagen. Kommer du mellom halv 11 og 12 tror jeg ikke du behøver å vente så lenge. Jeg går dit vanligvis da, og to ganger har jeg kunnet gå rett bort til disken og bli ekspedert uten å trekke kølapp.

 

[ Denne Melding var redigert av: Afseth på 2002-07-18 22:33 ]

Lenke til kommentar

Gode erfaringer jeg å'.

 

Folk her på forumet, - noen da, - skriker og bærer seg uten grunn. Noen skriker og bærer seg over komplett uten å ha diskutert problemet med dem.

 

Men komlpett selger vel noen enheter i året, - så om de ikke har flere svin på skogen enn andre, Så skjer det en del feil.

Lenke til kommentar

æ er stort sett fornøyd med komplett æ å.

har handla et par deler hos komplett trondheim.

dem er bra dem.

men derimod den kontakt email'n til komplett sende 2 ganger en email der med 2 enkle spørsmål, fikk aldri svar.

 

bestilte 2 stk 120gig disker tok over 1 uke før jeg mottok disk'n men det er ok.

 

men alt i alt dem er bra.

 

MR_T

Lenke til kommentar

Selvfølgelig vil noen være fornøyd med komplett webshop, de selger jo i bøtter og spann.

 

Man vil neppe ha noe problem med å returnere varer som var død ved ankomst, dvs. om man helst returnerer innen angrefristen. Noen typer varer kommer også med full garanti fra produsenten, og slike er lettere å få byttet.

 

Men trenger du support på en vare, eller vil returnere fordi du etter å ha prøvd varen finner ut at den ikke holder mål, eller varens skade er av sånn art at Komplett kan påstå at du har skyld i det - så får man en helt annen opplevelse av Komplett webshop.

 

Jeg har handlet der flere ganger over mange år, både privat og gjennom jobben. Veldig bra så sant man slipper å returnere. Masse problemer når man må returnere.

 

Toppen av alt var da jeg fikk en vare som ikke hadde alle featurene som i produktinformasjonen på websidene deres. Da jeg sa fra om det, endret de "plutselig" på websiden, - og nektet så for at det hadde stått noe annet der. Men jeg hadde lagret :grin: :grin:

Lenke til kommentar

Idag ble jeg veldig fornøyd med komplett.

Var på utkikk etter nytt 3dkort men ville ikke betale så jevligt for det(har egentlig ikke bruk for anyway). Jeg var innom demovarer og så og blei ganske så overaska da jeg så hvilke blodpriser de solgte stashe sitt for. Det var jo dyrere en til vanligt og jeg bestemte meg for å sende en mail og spurte om de ikke hade noen bedre tilbud å komme med(kom med prisforslag og).

 

Joa Asus Geforce 3 ti500 deluxe fikk jeg for 1000 kr +porto istede for 2400 som var det billigste tilbudet de hadde på asus gf3 ti500 deluxe kort.

 

Det må jeg vel si meg fornøyd med :grin:

 

Kjempebra!! Vil nok bestille mer derfra!

Lenke til kommentar

Har kun handlet på komplett 2 ganger, sist gang (for 4 uker siden) fikk jeg et gainward gf4 ti4200 som var defekt (fikk en masse artifacts og systemet låser seg), så jeg sendte kortet tilbake. Komplett har sommerferie for tiden, så jeg regnet nesten med dte ville ta litt tid, etter 2 uker fikk jeg bekreftelse på at kortet var ødlagt og jeg skulle få nytt kort, men dei får ikke inn nye gainward gf4 ti4200 før den 31.7 (ubekreftet). Så jeg regnet med jeg måtte vente noen dager til, men så fikk jeg plutslig sendingsbekreftelse fra komplett på at gainward gf4 ti4200 var sendt som erstatning for defekt vare. Takker og bukker for å få nytt kort, men syns det er litt rart at dei kan sende meg et kort dei ikke har på lager :razz:

 

Noen som har opplevd dette før?

Lenke til kommentar

Advarsel: Se opp for langt innlegg!

 

 

Vel, det er vel på tide med en liten update på hvordan ting har gått, i tilfelle noen fremdeles sjekker denne tråden.

 

Den opprinnelige ordren min ble sendt i går. Dette er vel ikke så værst, i og med at det er sommer. Det har imidlertid oppstått noen små, uventede komplikasjoner. Komplikasjonene er ganske kompliserte å forklare (derav navnet :razz:), så jeg poster like godt en mail jeg sendte til Komplett, der jeg forklarte problemene temmelig grundig. Jeg må imidlertid først føye til (i tilfelle noen ikke leser gjennom hele mailen) at komplikasjonene skyldes en serie unormale omstendigheter rundt min bestilling.

 

Det eneste jeg egentlig har å utsette på Komplett, er deres rutiner rundt endring av ordre, som ikke tillater at varer legges til en ordre, selv om denne fremdeles er "åpen". Dette har jeg tenkt å sende en mail om til [email protected].

 

Mail til komplett:

Quote:


Hei!


Den 17. juli bestemte jeg meg for å kjøpe komponenter til å bygge en ny pc. Etter å ha undersøkt litt, fant jeg ut at hvis jeg skulle handle alle komponentene fra samme sted, ville Komplett være det billigste alternativet. I stedet for å bestille med én gang, bestemt jeg meg imidlertid for å sende en mail og spørre om det ville være mulig å få en aldri så liten rabatt, i og med at jeg skulle bestille såpass mange komponenter. Dette var sent på kvelden, og jeg mottok etter kort tid et automatisk svar som sa at min henvendelse var registrert med saksnummer ******.


Dagen etter mottok jeg et tilbud fra deres medarbeider Eirik Bakke (tilbudsnr. ******) som lød på kr 11619,71 for alle komponentene til sammen, noe som var kr 255,29 (eller 2,15 %) lavere enn ordinær pris. Jeg svarte samme dag, og takket ja til dette tilbudet. Ordren min ble registrert som nr. *******.


Den 19. juli bestemte jeg meg imidlertid for å gjøre en liten endring i ordren min. Endringen bestod i å erstatte skjermkortet jeg hadde bestilt (i nettbutikken deres oppført som "Gainward AGP GeForce4 Ti4600 128MB DDR - "Ultra/750XP", Retail") med et annet (nemlig et "Gainward AGP GeForce4 Ti4600 128MB DDR - "Ultra/750XP GoldenS" m/Firewire, Retail"). Jeg regnet med at dette ikke ville ha noe å si for rabatten jeg hadde fått, siden det nye skjermkortet ikke kostet mindre enn det første, tvertimot mer.


Jeg logget meg inn med brukernavn og passord på nettsiden deres, og fant ut at ordren fremdeles var "åpen". Jeg regnet derfor med at en endring ikke ville føre til problemer. Imidlertid viste det seg at det kun var mulig å slette ting fra ordren, ikke å legge til ting, eller å erstatte slettede ting med noe annet. Det var foreslått at man kunne gjøre en ny bestilling, men jeg regnet med at dette ikke ville være så lurt, i og med at tilbudet jeg hadde fått gjaldt for alle komponentene samlet. (Det at man ikke kan legge til ting på ordre som fremdeles er "åpne" er kanskje en ting dere bør vurdere å forandre på, med tanke på kundevennlighet.)


Siden jeg ikke kunne legge til det nye skjermkortet på ordren min, bestemte jeg meg for å sende en mail til Eirik Bakke, siden det var ham jeg hadde vært i kontakt med i forbindelse med tilbudet. I mailen spurte jeg om han kunne gjøre den nevnte endringen på ordren. Siden 19. juli var en fredag, regnet jeg ikke med å få svar før mandag.


Mandag morgen, 22. juli, bestemte jeg meg imidlertid for likevel å slette skjermkortet fra ordren min, og gjøre en ny bestilling. Grunnen til at jeg valgte å gjøre dette, var at jeg kom til å tenke på at det var en viss mulighet for at ordren min ville sendes ut før Eirik Bakke rakk å lese mailen min, og eventuellt foreta endringen. Jeg bestemte meg også for å slette harddisken jeg hadde bestilt, og bestille en ny (som var større og dyrere) sammen med det nye skjermkortet. Ordrenummeret for den nye bestillingen ble *******. Jeg sendte så en ny mail til Eirik Bakke, der jeg forklarte hva jeg hadde gjort, slik at det ikke skulle bli noe rot med rabatten min. Jeg spurte ham også om det var noen mulighet for at han kunne slå sammen de to bestillingene til én, for at fraktkostnadene skulle bli minst mulige.


Jeg har imidlertid ennå ikke mottatt noe svar fra Eirik Bakke, og tidligere i dag (eller i går, klokken har nemlig passert midnatt) registrerte jeg at den opprinnelige ordren min har blitt flyttet til listen over "leverte ordre", mens den nye fortsatt er "åpen". Og her kommer vi til sakens kjerne.


I den første ordren var fraktkostnadene oppgitt til kr 213,28 (inkl. mva.) Nå som ordren min er delt opp i to, må jeg imidlertid betale kr 109,12 (inkl. mva.) i tillegg til dette, for den nye ordren. Dette er utelukkende grunnet Kompletts rutiner som gjør at man kun kan slette varer fra en ordre, ikke legge til varer. Dessuten har jeg oppdaget en underfundighet. Totalprisen på den første ordren er nå oppgitt til å være kr 7221,49 (inkl. mva.). Hvis man legger sammen prisene på hvert av komponentene, slik de var oppgitt i tilbudsmailen fra Eirik Bakke, og legger til mva., får man kr 7008,21 til sum. Differensen er dermed kr 213,28.


Jeg regner med at totalprisen på den første ordren (ordrenr. *******) er regnet ut ved å legge sammen ordinærprisene på komponentene. Sannsynligvis er dette gjort fordi tilbudet ble regnet som ugyldig etter at jeg slette to av de dyrere varene fra ordren. Siden jeg imidlertid har gjort en ny bestilling av tilsvarende varer, bare litt dyrere, og siden jeg var tvunget til å gjøre det på denne måten grunnet Kompletts rutiner, regner jeg det som rett og rimelig at prisene i tilbudsmailen fra Eirik Bakke fremdeles bør gjelde.


Jeg regner med at det var de noe uvanlige omstendighetene rundt min bestilling som førte til disse problemene. Jeg håper derfor at denne oppklaringen vil føre til at dere lar de opprinnelige tilbudsprisene gjelde for komponentene i min bestilling med ordrenr. *******. (Ta kontakt med Eirik Bakke hvis dere ikke har disse prisene, for å bekrefte at summen blir kr 7008,21 (inkl. mva., uten frakt)) Jeg hadde også satt pris på om dere dekket fraktkostnadene for ordre nr. *******, i og med at det var deres rutiner som førte til at varene i denne ordren måtte bestilles separat.


Dersom det blir enklere for dere, kan jeg godta at et eventuellt avslag blir tilgodeskrevet til neste gang jeg handler hos dere. Mitt kundenr. er ******. Eventuellt kan dere overføre summen til konto nr. **** ** *****.




Jeg regner med at dere ordner opp i denne saken på en ryddig måte. Jeg har tidligere hatt kun gode erfaringer med Komplett, og ser at denne saken dreier seg om en serie av uheldige omstendigheter. Jeg ser frem til å høre fra dere.



Med vennlig hilsen,

******************



 

[ Denne Melding var redigert av: THX 1138 på 2002-07-25 03:43 ]

Lenke til kommentar

Ny update.

 

Jeg ble i dag oppringt av Hr. Bakke, og hadde en hyggelig samtale der han beklaget det som hadde skjedd. Jeg fikk også beskjed om at jeg fikk ca. 10 % rabatt på den andre ordren min, pluss to Komplett-krus på kjøpet :smile:.

 

Da jeg litt senere sjekket mailen min, fant jeg en ny ordrebekreftelse der rabatten var trukket fra, og fant ut at den utgjorde 642,32 kr. Dette tilsvarer en rabatt på 11 %, og dekker langt den lille uoverensstemmelsen i den første ordren, pluss fraktkostnader for den andre ordren. "Overskuddet" blir på 322,40 kr, og dette fører til at den totale rabatten jeg har fått er på 577,69 kr, pluss to Komplett-krus.

 

Eirik Bakke sa også at han skulle påskynde utsendelsen av den andre ordren min, og at den kanskje til og med kunne bli sendt i dag.

 

Alt i alt er jeg meget fornøyd med hvordan Komplett har taklet dette. De har i følge Eirik mye å gjøre akkurat nå, og slike glipper kunne sikkert skjedd med hvem som helst.

 

Konklusjon: Jeg er fortsatt en fornøyd Komplett-kunde :smile:.

 

Mvh.

THX 1138

 

[ Denne Melding var redigert av: THX 1138 på 2002-07-25 13:23 ]

Lenke til kommentar

Kopmlett har en fæl uvane med å sende ut defekte ting. Har handlet mye med web shops, og har aldri i mitt liv opplevd en så stor feil prosent som det Komplett presterer.

Greit nok å handle der, men retur og support stinker værre enn dama mi sin 3 uker gammel eggsalat.

 

Hold dere vekke der.. så lenge dere slipper å sende defekte ting i retur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...