Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bedre signal med antenne?


Anbefalte innlegg

Jeg sliter med dårlig signal i mitt Wlan. Maskina står ca 8 meter fra aksesspunkt og er tilkoplet via USB plugg. Denne har jeg forlenget med USB kabel og prøvd å henge høyt og lavt, hjelper ikke. På routeren vår er det en ca 5 cm lang antenne som er skrudd fast. Vil det hjelpe å kjøpe en ny antenne? F.eks. SMC

 

Og denne skrutilkoplinga, er ikke det standard størrelse? Jeg mener, det finnes ikke forskjellige diametere på skruen...? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En retningsbestemt antenne bruker å hjelpe, men om det er nok til at du får et godt nok signal, vet man ikke før man har testet. Husk at en retningsbestemt antenne sender signal til et begrenset område, så du vil miste dekning i andre områder.

 

De ulike produsentene bruker ulike typer plugger for antenner. Den antennen du linker til har støtte for RP-SMA/TNC/MMCX-plugger. Du får sjekke dokumentasjonen eller produsentens hjemmesider for hvilken type din router bruker.

Lenke til kommentar

Ok, men dokumentasjonen til routeren er sparsom, heter SparkLan.

 

Er en skruetilkopling som ligner på den som står i antennen, så ettersom den er bestilt så får vi bare krysse tærne.

 

Når det gjelder spredning av signal så er det bare en PC i huset som bruker Wlan, så det er ikke noe problem, snarere tvert imot.

Endret av cybervision_
Lenke til kommentar

Jeg ser at SparkLan's egen tilsvarende antenne bruker RP-SMA, så det er en god sjanse for at den vil passe.

 

Edit: Har du prøvd en annen kanal for routeren? Hvis ikke, så kan problemet ditt skyldes støy fra andre trådløse kilder. Ønsker du å prøve, så er kanal 1, 6 og 11 hovedkanalene.

Endret av sofTest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...