Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pipelyd fra bærbar pc

Anbefalte innlegg

har kjøpt en acer travelmate 4602 som nå er blitt ca en måned gammel.

plutselig har det begynt å komme en svak men ganske irriterende pipelyd fra den. høres ut som det kommer fra høytalerne for når jeg slår av lyden så avtar den i styrke... høres veldig rart ut og har pågått de siste to dagene... pc'en har blitt mye brukt og virker som om lyden først begynner etter at pc har stått på i en times tid...

noen her inne som har noe peiling? for det har ikke jeg, så hadde vært hyggelig med svar som er forståelige for en som ikke kan så mye....

hilsen erik

vil også tilføye at den var meget stillegående den første perioden, men i det siste virker det som om vifta bråker mer også.... kan dette være tilfellet eller er det noe jeg innbiller meg...

Endret av eduus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ang. det med pipelyden, er jeg ikke sikker på.. har faktisk ikke hørt om lignende problem før..

men ang.

vil også tilføye at den var meget stillegående den første perioden, men i det siste virker det som om vifta bråker mer også.... kan dette være tilfellet eller er det noe jeg innbiller meg...

så er nok ikke det bare noe du inbiller deg..

PC'er, TV'er og forholdsvis alt av elektronikk fungerer som ynglested for hybelkaniner og annet støv..

og grunnet dette, er det stor sannsynlighet for at pc'en din har mye støv i seg.. noe som kan føre til at viftene bråker mer.

Det kan jo også være dette som er problemet til den lyden du nevnte, selv om jeg tviler.. men uansett ville jeg nok anbefalt å støvuge den grundig innvendig. (selvsagt huske på å koble vekk all strøm først)

håper det kan hjelpe :)

EDIT: leste ikke postering godt nok, trodde dette var en stasjonær pc :blush:

leste grundigere igjennom nå, og om pc'n kun er en måned gammel, hadde jeg vel tatt den med tilbake der du kjøpte den fra, da det kan være en garantisak

Endret av wamp
Lenke til kommentar

ok... kan jo være at det er grunnen. men er rart at det skal komme lyd ut av høytalerne av den grunn. koblet den til stereoanlegget og da ble lyden forsterket veldig mye, så er ikke noe tvil om at det er noe galt....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...