Gå til innhold

Hjemmelaget vannkjøling. Hva har jeg gjort galt?

Anbefalte innlegg

En passende kobberbit kan du ganske sikkert få tak i hos en skraphandler, eller hør med et elektrofirma. De bruker ofte kobberskinner i forbindelse med bygging av elektrotavler.

Btw; Den _må_ ikke være 7,5mm tykk. Får du tak i en bit som er 10mm tykk, så er det jo bare å sage av og file til kobberbiten.

Målet på 7,5mm er heller ikke kritisk i og for seg, men du må da tilpasse høyden på vannkammeret deretter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset, jeg skal nok få tak i en bit.

skjønner, jeg tok det bare som et eksempel, jeg skal nok kjøpe 8mm plexi på clas ohlson neste gang jeg er i Oslo, så jeg trenger en bit på 10x50x50 (HxBxD) (er vel ikke noen vits å ha den spesielt tynn i og med at jeg skal lodde).

Jeg har bestilt peltier og greier nå. 135,- for 170w, holder vel med 170w...

Lenke til kommentar

Nå har jeg satt i kjøleribbe i bunnen. Det blir testing i morgen hvis blokka er tett.

Noen som spurte hvilken pumpe jeg har. Det er en 450l/time pumpe som jeg kjøpte på en zoo-butikk til 220,-

Edit: Blokka er tett, men det ble ikke noe testing ennå. grunnen er at jeg ikke har noe særlig overklokkings-lyst midt på sommeren. Kjører med 50% overklokk med luft, så det haster ikke sånn.

Har mottatt 170w peltier også. Trenger bare coldplate.

Endret av Økonom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...