Gå til innhold

zoome, uten at det blir uklart

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det går nok bare på film!

Dø, hvis du mener CSI og sånt...ikke ta fra meg illusjonene da :tease:

Beste episoden var da de hadde film fra et overvåkningskamera og en skurk i bakgrunnen, personen var snaut nok mer enn noen mørke streker. Etter at gjengen hadde "behandlet bildet" kunne de lese adressen på en konvolutt som lå i lommen på skurken :w00t:

En annen gang kunne de kjenne igjen et smykke rundt halsen på en dame som igjen kun vistes som en refleksjon i øyet på en annen person fra et kamera. Jada. CSI ruler.

Firefox har forresten en zoom-plugin, har den ikke?

Lenke til kommentar
Finnes jo fotografier med så høy oppløsning at du kan se bilskiltene til biler (var ett slikt som ble linket til på hw.no for en tid tilbake) men det at du kan ta å zoome inn på ett vanlig videoopptak er som nevnt ovenfor bare tull

Det var vel egentig flere bilder som ble satt sammen!

Men dersom man tar bilde med vanlig, gammel filmrull vi du kunne zoome så og si i det uendlige dersom jeg ikke tar helt feil... Man opererer jo ikke med pixler,.,,,

Lenke til kommentar
Finnes jo fotografier med så høy oppløsning at du kan se bilskiltene til biler (var ett slikt som ble linket til på hw.no for en tid tilbake) men det at du kan ta å zoome inn på ett vanlig videoopptak er som nevnt ovenfor bare tull

Det var vel egentig flere bilder som ble satt sammen!

Men dersom man tar bilde med vanlig, gammel filmrull vi du kunne zoome så og si i det uendlige dersom jeg ikke tar helt feil... Man opererer jo ikke med pixler,.,,,

Nei, man opererer med "korn". Antallet varierer bl. a. med filmens følsomhet. Jo mer følsom film, jo færre korn - enkelt sagt.

Klart man kan zoome i det uendelige. Hvorvidt man får mer informasjon er jo en annen sak da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...