Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Tråden for felles mobbeofre

Anbefalte innlegg

Har aldri blitt mobbet(eller mobbet selv),men det var en som prøvde seg av og til. Ettersom jeg er en smule smartere enn han så var det lett å snu på flisen. Det var så lett å snu hans "sylskarpe" kritikk mot han igjen at han bare dummet seg ut. Da truet han ofte med bank, men det ble bare løse ord fra hans side. Ganske rart når jeg tenker tilbake på det for han hadde banket meg uten problem.

Det er så morsomt å lese at mobbere får seg skamjuling. Er det ikke sånn at mobbere mobber for at de prøver å skjule sine svakheter eller noe i den duren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FY FAEN jeg er så dritt lei av alle på MSN ikke svarer meg når jeg prøver å få kontakt.... :cry:

Når de først vil noe så begynner det slik:"hei, jeg har et problem"....

Snakk om ræv venner :yes:

Jeg er et nerd... ble mobbet på ungdomskolen... noe som førte til at karakterene mine sank... gikk ut av 10. med håp om at jeg iallefall kunne begynne og vaske ting....

Utrolig nok kom jeg inn på elektro tok 1mx så valgfag og fikk 5 , noe som ikke står i stil til den 2`ren jeg fikk på ungdomskolen!

jeg endte opp med å gå gk og vk1 elektro men først nå begynner jeg på allmenne... grunnet at min familie ikke ville la meg begynne fordi de er redd jeg skulle ende opp som min fetter!

(han er 24, feit, fattig, flere hundre tusen i lån på kreditt kort, sitter hjemme og drømmer om å vinne i lotte og kjøre porche!)

Så først nå kan jeg begynne jakten på en drømme utdannelse.... :w00t:

Ikke for å snakke om det stygge svine av en lærer vi fikk i 9`nde ! Han så på jentene i klassen med brillende på nesen... hadde sex undervisning med ståkuk... og bad jentene ikke kle seg utforderene" klødde seg i øre med et skrujern og tørket ørevoksen på genseren, og viss jeg kommenterte noe han sa i naturfag timen ble han sint.... selv om han hadde feil! :no:

Men nok om det... The future awaits me! :w00t::dribble:

:mad:

Endret av chills
Lenke til kommentar

Jeg kjenner det koker inni meg av noen av postene her. Jeg har aldri blitt mobbet, jeg har vertfall ikke tolket noe som mobbing. Men jeg er heller ikke en person som tar ting lett til meg, jeg tar faktisk nesten ingenting til meg.

Jeg har sett mye mobbing, og ja, jeg har mobbet. Jeg var en av det "tøffe" på barneskolen, og da var det en som ble mobbet for diverse grunner. Jeg er ikke stolt over at jeg har mobbet, men det er mangen år siden og jeg ser på det som fortid.

På ungdomskolen var det også folk rundt meg som ble mobbet, og venner av meg som mobbet de "unormale". Jeg har flere ganger stoppet mobbing, stoppet små slost kamper der et mobbeoffer har blitt hissa litt for mye opp.

Jeg kjenner egentlig mangen folk, og mangen av desse folka er jo ikke like populære som noen andre, og en person jeg er med hadde stoppet opp og plaget en annen bekjent av meg, hadde jeg da støttet han som ble plaget og slengt noe dritt til han jeg var med.

Som sagt, jeg tror jeg har mye venner, vertfall en del venner, kansje noen baksnakker meg, det vet jeg ikke. Men uansett om noen kommer til å slenge noe dritt til meg så tar jeg det aldri til meg. Da ser jeg jo selfølgelig på personen som sier noe til meg også.

Og ser jeg noe mobbing pleier jeg som oftest å trå inn, kansje ikke sur, men litt smilende og prøver å skifte tema.

Jeg må si jeg syns fryktlig synd på det som blir mobbet, og det som har skrevet om problemene sine her har noe å skryte over. Personlig tror ikke jeg hadde lagt ut et stort problem her på forumet, pga at jeg har mangen venner som sitter å leser osv.

(Jeg har aldri vert noe god til å skrive hva jeg mener, så håper dere forstår:P)

Robin :)

Lenke til kommentar

Kansje det er sant det du sier der, Kevlar. Jeg husker fra ungdomskolen at "herre gud, for en nerd som gidder å sitte å gjøre lekser hele ettermiddagen"..

Tenk hadde jeg vert flink på skolen, det hadde vert fint. Når jeg kom på vidergående så har det blitt sånn at vi ler litt av det som får dårlig karakter. Jeg har faktisk fått litt gode/brukbare karakterer her, og syns det er kjempe greit.

Tror ikke jeg har opplevd mobbing/erting av det som får gode karakterer der. Kansje vi sier litt skøy inni mellom, men om jeg ser at personen ikke tok det så morsomt så unnskylder jeg meg etterpå. Noe jeg ikke hadde tenkt på når jeg gikk på ungdomskolen..

Så det som ikke har gått på vidergående enda kan bare se frem til det. Har ikke merket noe mobbing eller noe slikt. Men kansje jeg bare er blind (?).

Lenke til kommentar

Jeg har gått hele ungdomskolen i en klasse/skole hvor jeg ikke synes jeg hører hjemme, kanskje fordi jeg er "nerden" på skolen? Ikke vet jeg... Har også sett ekstremt mye mobbing. Personlig så synes jeg 9 av 10 av guttene hører hjemme i 1. klasse, har ikke sett en mer barnslig gjeng. Er slosskamper i omtrent hvert friminutt, hvor det er 2-3 stk som får gjennomgå. Når timen ender så er det omtrent så de sitter på kanten av stolen og når vi får gå så er det løpende ut i gangen og etter "offeret". Orker ikke engang å fortelle om en jente i klassen :no::sick:(sorry)

Lærerene ser det og "gjør" det de kan, men jeg kan ikke se at det har blitt bedre på noen områder, kanskje i noen dager men så er det på'n igjen.

Det jeg har gjort det er bare å ignorere alle idiotene på skolen (90%) og drevet med sykling på fritiden.

Går dermed ut av denne skolen så og si uten noen venner og gleder meg til å begynne på VGS!

Endret av magio
Lenke til kommentar

Ganske trist å høre magio..

Jeg har noen kjekke minner fra ungdomskolen, jeg kan tenke tilbake å le litt for meg selv eller ilag med venner.

Det er selvsagt mange minner som ikke er fult så kjekke, men de tenker jeg aldri på.

Så det er synd i folk som ikke har så mange gode minner det kan se tilbake å le litt av. Hadde det vert noe jeg kunne gjort med det, så hadde jeg jaggu prøvd. :shrug:

Lenke til kommentar
Jeg har gått hele ungdomskolen i en klasse/skole hvor jeg ikke synes jeg hører hjemme, kanskje fordi jeg er "nerden" på skolen? Ikke vet jeg... Har også sett ekstremt mye mobbing. Personlig så synes jeg 9 av 10 av guttene hører hjemme i 1. klasse, har ikke sett en mer barnslig gjeng. Er slosskamper i omtrent hvert friminutt, hvor det er 2-3 stk som får gjennomgå. Når timen ender så er det omtrent så de sitter på kanten av stolen og når vi får gå så er det løpende ut i gangen og etter "offeret". Orker ikke engang å fortelle om en jente i klassen  :no::sick:(sorry)

Lærerene ser det og "gjør" det de kan, men jeg kan ikke se at det har blitt bedre på noen områder, kanskje i noen dager men så er det på'n igjen.

Det jeg har gjort det er bare å ignorere alle idiotene på skolen (90%) og drevet med sykling på fritiden.

Går dermed ut av denne skolen så og si uten noen venner og gleder meg til å begynne på VGS!

hmmm sikker på at du gikk på en skole

og ikke i et fengsel?

sånn var det når jeg gikk i 5-7klasse da var det sloss kamper hvert friminutt

når jeg begynte på ungdomsskolen så var det ingen

fordi vi hadde siviliserte folk i klassen

synd jeg begynner på vgs til høsten

det var verdens beste klasse :cry:

Endret av MongoMan
Lenke til kommentar

Tror faen meg jeg bytter til steinerskolen eller en annen skole neste år

Det er et godt valg å bytte skole, spesielt til privat.

Men jeg må likevel anbefale KG fremfor Steinerskolen, KG er betydelig bedre.

KG, der går kjæresten min! :!:

Artig at du skulle nevne det :p

Angående håret mitt, så har jeg ikke fått så mange bemerkninger, da det er ferie og alle folka er på ferie ;)

Men broren min, noen venninner, noen venner, nær familie og andre jeg har kontakt med året rundt syntes det var sinnsykt stilig :)

Jeg hadde bortimot 40 cm hår før :thumbup:

Og!! Jeg har aldri følt meg så glad for å gå i farger :!:

Har batikfarga to t-skjorter og skal snart farge flere :)

Kjøpte meg grønne sko og greier, så nå kjører jeg ordentlig stil :)

Skal se om jeg får bytta skole

Ja, jeg begynner i 9.-klasse :)

Det er vel enda en god grunn for å kanskje velge KG fremfor Steinerskolen ;)

Hvis du velger en privatskole naturligvis.

Lenke til kommentar

Jeg kommer nok ikke inn på KG

Er en grunn til at det heter Kristelig Gymnasium :p

Jeg er ikke i statskirken, er ateist

Moren til kjæresten min er skikkelig kristen, så det kom ikke på tale at hun skulle gå et annet sted... :roll:

Noen som vil se bilde av nye frisyren min, btw? :p

Poster et bilde av den gamle først ;)

post-241-1122816244_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Tenkte jeg kunne komme med noen ord ogsaa. Jeg var en relativ stille gutt, liten og tynn fra 1. til 9. klasse. Ble egentlig ikke noe saerlig mobbet, foer jeg begynte paa ungdomsskolen i 7. klasse. Da fikk jeg briller, tannregulering og S (ja, jeg er saa gammel) i Matte. Jeg ble et naturlig offer, siden jeg var liten i tillegg. Det verste var egentlig to "venner" som jeg hengte mye med siden jeg var 7 aar gammel, som plutselig bestemte seg for at jeg ikke er vennen deres lenger, og ignorerte meg fullstendig. Ble ikke mobbet regelmessig, eller i saa stor grad at jeg kunne svare med vold (noe jeg aerlig talt ikke hadde noe fysikk til), men det var akkurat saa mye at jeg ikke foelte meg helt vel med elevene i min klasse.

Hva gjorde jeg? Jeg bet tenna sammen, troestet meg med de gode vennene jeg hadde og ventet paa VGS. Forandringen var total. Fra aa vaere under 170cm til nesten 190. Reguleringen forsvant, fikk kontaktlinse og karakterene mine (spesielt matte) ga til og med status. Jeg stortrivdes. Kom senere inn paa NTNU, og naa jobber jeg i Tyskland. Fant ut for noen aar siden at han ene av de to "vennene" mine gikk skikkelig paa tryne da han kom inn paa VGS. Han hadde visst problemer med aa treffe egne valg, og gjorde alt det mine andre "venn" gjorde, ogsaa fagretning paa VGS. Det siste var for ham en katastrofe.

Jeg ser at en del her sier at du ikke skal skille deg saa mye ut. Jeg sier gi faen i deres raad. Du skal ikke forandre deg selv. Aa vaere deg selv fungerer alltid mye bedre enn aa proeve aa vaere noen andre, uansett! Jeg begynte aa hoere mer og mer paa alternativ musikk ettersom jeg ble eldre, noe bare et par av mine naereste venner likte. Gikk til slutt i mye metal. Paa universitetet oppdaget jeg flere med mine interesser, og gikk paa den ene konserten etter den andre med dem. Det beste er min tyske sjef som ble fullstendig overrasket over hvilken musikk jeg hoerer. Jeg spilte litt av samlingen min, og siden da er vi faktisk blitt skikkelig bra kompiser, hehe.

Lenke til kommentar

Hippie-Erlend. Fint at du ordner opp i egne problemer! Er fint med støttespillere i tunge tider. :thumbup: Hvordan går det nå da? Er livet fargerikt? Er du høy på livet? KOOOS;)););) :thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Endret av syff
Lenke til kommentar
Jeg kommer nok ikke inn på KG

Er en grunn til at det heter Kristelig Gymnasium :p

Jeg er ikke i statskirken, er ateist

Moren til kjæresten min er skikkelig kristen, så det kom ikke på tale at hun skulle gå et annet sted... :roll:

Du må ikke være kristen for å gå på KG eller andre kristne skoler.. hvis du fortsatt skulle bli mobbet etter at du skiftet stil (håper du gjorde dette av egen impuls og ikke pga at dette kanskje var en grunn til at du ble mobbet), kan jeg anbefale deg og bli med i et kristent ungdomsmiljø, kanskje kjæresten din vet om et/er med i et. Det betyr ingenting at du ikke tror. I ungdomskoret/miljøet jeg er med i går 2 gothere. Jeg vet ingenting om disse blir mobbet eller tror, men poenget er at disse miljøene som oftest er gode og inkluderende uansett hvordan du er.

Jeg begynner forresten på KG til høsten jeg også:D VK1..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...