Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Tråden for felles mobbeofre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt forsvar hvis noen skal erte meg for noe, hvis jeg f.eks har driti meg ut på fest eller.no, sier jeg bare "k", som i "kå". Så ser jeg kanskje på dem, smiler, og så går jeg tilbake til mitt.

Enten det, ellers så venter jeg til senere, og kan jeg ta dem aleine er en trebit fra bakken fin å løpe bak noen å slå dem hardt i hodet med, er dem flere har jeg noen eldre kompiser jeg kan ringe.

Lenke til kommentar

Det er fordi vold i halvparten av tilfellene løser et problem. Tapene er større, men man blir som regel fortere kvitt problemet. Det spørs på hvem det er, og hvilket miljø de henger i om de burde tas med makt eller andre måter.

Men det skjer jo så utrolig skjeldent, så jeg tenker ikke så mye over det egentlig. Ofte er bare det å tilby en røyk løsningen på en konflikt...

Lenke til kommentar

Det er dumt at folk har problemer med sånn du er, dessverre er det lite du kan gjøre med dem, det eneste du kan gjøre er å forandre deg selv. Jeg vet det strider mot "være seg selv" filosofien, men jeg tenker ikke på å late som man er en annen men faktisk endre seg selv. Jeg vil tro du faktisk vil føle at du er mer deg selv etterpå, fordi du får bedre selvtillit.

Mine tips er som følger:

- Det er greit at man er smartere enn andre, og vet det selv, men folk hater at man poengterer det. Så prøv å unngå å skryte/besserwisser osv.

- Begynne å trene, meld deg inn i et helsestudio og tren så ofte du kan - det fins ingen unnskyldninger.

- Delta i mest mulig sosiale sammenhenger, og kanskje drikk litt alkohol (gir bedre selvtillit, og gjør en mer sosial, men ikke bli alkis ;).

- Vær "normal", ikke prøv å skill deg ut. Janteloven står sterkt i Norge, og det å være mer annerledes enn nødvendig er å be om bråk.

- Les en bok "Hvordan vinne venner" / "How to win friends and influence people" av Dale Carnegie. Jeg kan ikke anbefale denne nok, og jeg lover, den er ikke som du tror.

- Tjen penger. Ekstra penger gir deg ekstra handlingsrom.

- Verden er overfladisk, utseendet betyr mye. Når du går med langt sort hår og sorte klær blir folk redde for deg. Unngå det. Folk liker folk som ligner på dem selv. Det å se bra ut er en enorm fordel, sosialt, utdanningsmessig og jobbmessig. Man kan gjøre mye med sitt eget utseende.

Lenke til kommentar

Huff, alt det der strider jo 100% mot min natur unntat å trene og å ikke skryte

JEg skryter ikke en dritt, men hver gang noen spør meg om karakterene mine må jeg jo si dem

Trening er ikke min sterke side :ermm:

Er i nokså god form, har lest massevis av illustret vitenskap, så jeg veit hvordan jeg skal utnytte vind og luft og tyngdekraft og alle de nerdegreiene

Jeg rett og slett HATER å si det der.. Høres ut som en som bare har illustrert vitenskap i hodet :hrm:

Men, men..

Jeg har bestemt meg for å holde meg unna alkohol til jeg kommer i vin-alderen

Jeg har ikke lyst til å lære meg å skaffe venner, jeg har vært mobbeoffer lenge, så folk tror de vet alt om meg, selv om det eneste de vet er navnet mitt

De beste vennenne mine bor utenfor holmlia, for de har aldri hørt noe annet enn sannheten, og de kjenner meg ordentlig også

Mobbinga har rett og slett fucka opp sosiallivet mitt :(

Faen, kanskje jeg bare skal gå i klassen jeg ble satt i, og så få meg flytta til en annen skole? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Man trenger ikke å drikke alkohol for å bli godtatt.

Du går alene i friminuttene, og ingen vil snakke med deg, ikke sant?

Det er ikke særlig morsomt nei.

Legger en opp liste for hva du kan gjøre for å bli kvitt problemene dine.

- Når du snakker med folk, ikke nevn sånne vanskelige ord som folk generelt ikke har hørt om.

- Som sakt. Det kan mulig være lurt å bytte litt klesstil. Med svart hår og bare svarte klær kan få deg til å virke som en satanist, og da blir folk redd deg. Vet at dette strider mot din natur, men prøv det en uke eller to. Mulig folk vil snakke mer med deg.

- Bytt skole

- Begynn å tren. Da får du større selvtillit.

- Begynn å snakk med de som ikke mobber. Snakk om ting som interiserer dem. Mulig de blir gode venner.

- Hold deg unna flørting i løpet av hele ungdomsskolen.

- Begynn på sosiale ting.

Du kan muligens gjøre flere av dem. Men som sakt, er dette noe jeg mener kan virke, det er ikke sikkert det virker i det hele tatt.

Jeg vet hvordan du har det, og det er helt jævlig. Men ikke gi opp, og ikke gi faen i skolen på grunn av dette.

Lenke til kommentar
Huff, alt det der strider jo 100% mot min natur unntat å trene og å ikke skryte

hehe, skjønner hva du mener.

JEg skryter ikke en dritt, men hver gang noen spør meg om karakterene mine må jeg jo si dem

Nja, du _trenger_ faktisk ikke si dem. men uansett poenget er at folk vet at du er smart, da kan du jo heller trekke frem andre sider ved deg selv, så de ikke blir truet. Klassikeren her er å ofte rekke opp hånden i klassen. Dette er dessverre sosialt selvmord.

Er i nokså god form, har lest massevis av illustret vitenskap, så jeg veit hvordan jeg skal utnytte vind og luft og tyngdekraft og alle de nerdegreiene

Jeg rett og slett HATER å si det der.. Høres ut som en som bare har illustrert vitenskap i hodet :hrm:

Gjør noe du synes er gøy, spill tennis, squash, dra på sykkeltur, eller begynn å svøm. jeg var i sykt god form, da jeg syklet ekremt mye, men trente bare bena. Etter at jeg begynte å trene overkropp på helsestudio, ser jeg bedre ut.

Men, men..

Jeg har bestemt meg for å holde meg unna alkohol til jeg kommer i vin-alderen

Vel, alkohol er en kjempeviktig del av ungdomsmiljøet i dag, selv angrer jeg på at jeg ikke begynte å drikke før jeg var 17-18.

Jeg har ikke lyst til å lære meg å skaffe venner, jeg har vært mobbeoffer lenge, så folk tror de vet alt om meg, selv om det eneste de vet er navnet mitt

Har ikke alle lyst på felere venner?

De beste vennenne mine bor utenfor holmlia, for de har aldri hørt noe annet enn sannheten, og de kjenner meg ordentlig også

Mobbinga har rett og slett fucka opp sosiallivet mitt :(

Det er viktig å ikke synes synd på seg selv, og gjøre seg selv til offer. Selv om man kanskje er det. Gjør man det, går selvrespekten fort..

Faen, kanskje jeg bare skal gå i klassen jeg ble satt i, og så få meg flytta til en annen skole? :dontgetit:

Det Kan være en god idé. Men tror uansett ikke at det er nok.

Husk at sosialt samvær også er en vitenskap. Hvis du har en vitenskapelig tilnærming til ting kan du jo lese sosiologi. Når du er så smart kan du jo finne ut av hvordan du skal få det bra sosialt også, ikke sant?

Endret av godal
Lenke til kommentar

Det er ikke bare bra å bruke vold mot dem for å bli kvitt mobbeproblemet, for da har de noe å bruke mot deg når noen voksne skal ta det opp mobbingen deres med dem.

Edit:

Dette er dessverre sosialt selvmord.

"social suicide" - Mean Girls :!:

Endret av Ole Johan
Lenke til kommentar

Illustrert vitenskap inneholder sikkert mye interessant stoff, men det gir deg ikke større muskler! Jeg kan ikke en dritt om tyngdekraft, bortsett fra at den er 9,81 ett eller annet på jordoverflaten. Om luftmotstand vet jeg at blåser det motvind, blir det tyngre å løpe. Likevel var jeg en av de top 50 i norge i min idrettsgren (medregnet landslaget).

Selvdisiplin, vilje, like å slite ut kroppen og ikke minst drive med noe du synes er gøy er elementære ting hvis du skal få mest mulig ut av treningen din. Det gir ENORM selvtillitt å for det første mestre en gren/øvelse, og for det andre ha progresjon.

Å si at trening ikke er sin sterke side, er som å gi opp før du har begynnt. ALLE kan trene, alle kan bli gode i en idrett, det avhenger bare av en ting. Trening. Selvfølgelig finnes det naturtalenter, og noen som ikke er det, men alle får til ett eller annet.

Edit: Feil

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Jeg gjør meg ikke til noe større offer enn jeg er

Faktisk går jeg rundt og har alltid et inntrykk av at jeg har gjort noe bra, og at jeg kan ha god samvittighet og være stolt av meg selv

Men så kommer de føkkings mobbefolka og senker selvfølelsen min til det laveste den kommer :hrm:

Har gått over fra å bli lei meg til å bli sint etter at jeg startet denne tråden

Positivt?

Jeg vet at illustrert vitenskap ikke gir deg større muskler, men jeg klarer ikke gjøre armene mine tjukkere siden jeg vokser så fort :ohmy:

Jeg spiser som faen og løfter tungt og løper hver dag, men det eneste som skjer er at jeg blir enda tynnere

Fått litt muskler da, får høre det noen ganger i gymmen

Jeg har ikke sagt at jeg er Einstein, jeg sier bare at jeg blir mobba for å være smart, har ikke påstått at jeg er noe særlig smartere enn dere andre :dontgetit:

Når du er så smart kan du jo finne ut av hvordan du skal få det bra sosialt også, ikke sant?

Det er et mindre eksempel på ting jeg får høre

De utnytter hver eneste gang jeg svarer feil eller ikke får til noe og driter meg ut og får alle til å le av meg

Jeg er faktisk av de sprekeste på skolen, bare at jeg er litt blodfattig og har litt dårlig kondis

Deler skolerekorden i trappehopp med en 10.-klassing!

Og til dere som kanskje har misforstått

Ja, jeg leser illustrert vitenskap, men jeg tror ikke jeg blir helt Arnold av det :hrm:

Såpass stor selvinsikt og selvrespekt har jeg, at jeg ikke overvurderer meg selv

Lenke til kommentar

Hold ut ungdomsskolen, det blir garantert mye bedre på videregående. Prøv å finne noen du kan alliere deg med på skolen, og hold deg med dem, det er vanskeligere å mobbe noen som er en del av en gruppe. Kanskje noen som du selv ser på som "nerdete" eller lignende? De kan vise seg å være like greie som deg selv, folk går rundt med fordommer i hodet om de vil det eller ikke. Da jeg var i militæret lærte jeg mye om fordommer, også mine egne. Folk jeg aldri ville snakket med til vanlig, ble jeg da tvunget til å bli kjent med og samarbeide med, og fant ut at de var greie folk allikevel (det motsatte skjedde også). Fant ut at omtrent ingen av mine fordommer om folk stemte.

Lenke til kommentar
Jeg vet at illustrert vitenskap ikke gir deg større muskler, men jeg klarer ikke gjøre armene mine tjukkere siden jeg vokser så fort :ohmy:

Jeg spiser som faen og løfter tungt og løper hver dag, men det eneste som skjer er at jeg blir enda tynnere

Fått litt muskler da, får høre det noen ganger i gymmen

Det er ikke tykkelsen på musklene som avgjør, eller hvor godt de synes (det er bare for damene man får store muskler), det er styrken som er det avgjørende. Progresjon måles ikke i muskelstørrelse, men i en økning av prestasjoner.

Lenke til kommentar

Var egentlig ment til trådstarter bare for å informere om hva som egentlig gjelder når man trener... Abiotiske, fysiske forhold man har lest om i illustrert vitenskap hjelper en veldig lite i treningen.. Og for all del, Illustrert vitenskap er sikkert et flott blad, men det har aldri interessert meg noe særlig, og ting jeg har lest der har heller aldri kommet meg til nytte i dagliglivet :p

Lenke til kommentar
Det er ikke tykkelsen på musklene som avgjør, eller hvor godt de synes (det er bare for damene man får store muskler), det er styrken som er det avgjørende. Progresjon måles ikke i muskelstørrelse, men i en økning av prestasjoner.

Hmm, det med størrelsen var mest et svar på en kommentar. "man får ikke større muskler av illustrert vitenskap"

Merker jo at jeg blir sterkere, tipper jeg kunne slengt han som er verst rett i bakken nå :ermm:

Han er nokså liten da, men jeg har fått sterkere armer enn det som er naturlig for meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...