Dragon Hunter Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 En kamerat av meg skambanket og knakk armen på en mobber. Mobberen roet seg ned etter det. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Jøssda, tror ikke jeg skal gå så kraftig til verks I gymtinen i dag kalte en av de værste bøllene i 9. meg for satanist, husk at jeg har svarte klær og langt hår, og siden vi spilte stikkball grep jeg sjansen og pælma ballen drithardt mot hodet hans Var så vidt han fikk dukka, og etterpå kom han og sa unnskyld og skjønte at jeg ikke var til å kødde med Det var ingen lærere der, og heller ingen av kompisene hans, så han sa ikke unnskyld for å kødde med meg Var det bra eller dårlig? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 det var veldig bra kanskje det ikke var mer som skulle til for å få han til å slutte, eller kanskje han blir en bølle med kameratene sine igjen... stå på Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Jeg erfarte at det værste man kan gjøre er å prøve å ignorere det. Da blir det som en sport for de å plage deg. Kanskje det tilogmed er det eneste de har til felles. Men hvis du begynner å "vise tenner" og gi litt tilbake, går de bare lei og driter i det. Du trenger selvsagt ikke gå så drastisk til verks som jeg gjorde (banka den største med en stein i neven). Bare tenk på at når de er sammen i ei gruppe kan det slå tilbake feil vei og de bestemmer seg for å gi deg juling. Men hvis de blir tatt på senga, som f.eks. når du pælma ballen etter han ene, får de seg en støkk og skjønner at du er impulsiv..da holder de seg gjerne på avstand. Man får mere selvtillit av å se at du faktisk greier å stå opp mot plagerne også. Du følte sikkert et sinnsykt rush når han ba om unnskyldning, ikke sant? Lenke til kommentar
Feh Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Jøssda, tror ikke jeg skal gå så kraftig til verks I gymtinen i dag kalte en av de værste bøllene i 9. meg for satanist, husk at jeg har svarte klær og langt hår, og siden vi spilte stikkball grep jeg sjansen og pælma ballen drithardt mot hodet hans Var så vidt han fikk dukka, og etterpå kom han og sa unnskyld og skjønte at jeg ikke var til å kødde med Det var ingen lærere der, og heller ingen av kompisene hans, så han sa ikke unnskyld for å kødde med meg Var det bra eller dårlig? Dette er på ingen måte ment som mobbing eller noe, bare en oppramsing av fakta: VELDIG få, om ingen, har mye respekt for folk som går i svarte klær og har langt hår. Det bare er sånn. På skolen min (vgs) hadde vi i andreklasse en liten gjeng med "satanister" (jeg tviler på at de var det, men de var det vi kalte dem når vi baksnakka dem), 2-3 gutter og et par jenter. De blei uglesett av hele skolen, og han ene hadde vært mobbeoffer helt fra 1ste klasse på barneskolen, og er det den dag i dag. Når jeg sier dette her, frykter jeg for å få noen på nakken her, og kan kanskje virke negativt, men: Når jeg personlig ser noen med svarte klær ala heavy rockere, så tenker jeg bare "herregud, at dem gidder! hvorfor ikke se "normal ut" Redd jeg generaliserer her, og rett meg om jeg tar grundig feil her (noe jeg mest sannsynlig gjør). Det er kanskje litt med det her også, at f.eks trådstarter har problemer med å bli akseptert, nettop på grunn av utseendet. De andre føler det er lett å hakke på han, siden han skiller seg ut. Han er ikke som alle andre, og mange liker kanskje ikke levestilen heller. Men det skal også være sagt at på vgs skifter klassemiljøet TOTALT. Jeg var egentlig litt bøllete av meg på ungdomskolen (ikke mobber, men stod godt i respekt hos de fleste) men når jeg begynnte på VGS, så blei jeg mye roligere, og det blei alle andre også. Da var ikke skolen noe daghjem, men et sted hvor folk var interessert i å jobbe sammen å få gjort noe, istedenfor å tenke for mye på det med mobbing. Over til mobbing, så har ikke jeg opplevd mobbing før tredjeklasse på vgs. Da var det en i biologi klassen min som fant ut at jeg var til å kødde med. Vi var på en biologi ekskursjon i fjor høst, og da var han helt ekstrem til å kødde med meg. Det var ikke sammen med andre, men når det bare var han og meg, eller han hadde med seg en kompis. En kveld lå jeg prøvde å få sove, men fikk det ikke til. Litt etter hørte jeg at han og en annen kom inn i rommet hvor jeg og 6 andre lå å sov. Så skulle han tegne meg i trynet med tusj (han trodde jeg sov), men i det han skulle til å tegne, tok jeg tak i armen hans, satt meg opp mens jeg holdt armen og gav han en på nesa han sent vil glemme. Knakk nesebeinet hans, og så løp jeg etter kompisen hans og fanga han og gav ham litt juling også. Moralen: Fysisk styrke og prestasjoner er den desidert beste veien å ordne opp med mobbere hvis man skal ordne opp i det selv. Å være rolig, selvsikker og årvåken er viktig når man skal banke opp noen. Angående "klikking" og å snakke tilbake, så er disse to tingene det værste en kan gjøre. Jeg har ikke gjort hverken det, eller å mobbe, men har observert det mang en gang. De som mobber, er rolige, sikre, og har ordet i sin makt. De som blir mobbet kommer ofte tilbake med noen dårlige kommentarer, og får kommentarer som sårer tre ganger så mye tilbake. Når de "klikker" har de ikke kontroll på noe som helst og bevegelsene er styrt av adrenalinet. Det resulterer i at de ikke greier å banke opp mobberen, og har driti seg ut enda mer, enn hvis de hadde sitti stille og holdt kjeft. Min lengste post ever? Edit: Enda mer : Mitt inntrykk av folk som går i svart, er at de alltid skal være så siiiinnnsyykt tøffe, at det er ikke grenser. Skal jeg gi noen tips, må vet være å bli en moroklomp, løsne opp litt, være sosial, snakke med folk du ikke kjenner og være blid og glad hele tiden. Det har hjulpet med fra jeg var født til den dag i dag. Jeg er lavere enn så å si alle jeg kjenner (bare 170), mens jeg alltid har fått gå ifred, har andre på min høyde blitt mobba som faen opp gjennom åra pga. høyden. Det fordi jeg alltid prøver å gjøre meg til lags med alle, og er litt kreativ selv i måten jeg oppfører meg på. Endret 3. juni 2005 av Feh Lenke til kommentar
Vestlivegen Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Dette er på ingen måte ment som mobbing eller noe, bare en oppramsing av fakta: VELDIG få, om ingen, har mye respekt for folk som går i svarte klær og har langt hår. Det bare er sånn. På skolen min (vgs) hadde vi i andreklasse en liten gjeng med "satanister" (jeg tviler på at de var det, men de var det vi kalte dem når vi baksnakka dem), 2-3 gutter og et par jenter. De blei uglesett av hele skolen, og han ene hadde vært mobbeoffer helt fra 1ste klasse på barneskolen, og er det den dag i dag. Når jeg sier dette her, frykter jeg for å få noen på nakken her, og kan kanskje virke negativt, men: Når jeg personlig ser noen med svarte klær ala heavy rockere, så tenker jeg bare "herregud, at dem gidder! hvorfor ikke se "normal ut" Om noen mennesker føler seg tilpass i svarte klær så må da de få bruke svarte klær uten å bli mobbet. Å mobbe noen pågrunn av klesstil synes jeg stiller på lik linje med rasisme. Gi meg en god grunn for å mobbe noen pågrunn av klesstil. Jeg kan være enig i at det kan være litt provoserende å gå i klasse med sånne gotiske folk. Men de er jo mennesker de også. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Om noen mennesker føler seg tilpass i svarte klær så må da de få bruke svarte klær uten å bli mobbet. Å mobbe noen pågrunn av klesstil synes jeg stiller på lik linje med rasisme. Gi meg en god grunn for å mobbe noen pågrunn av klesstil. Jeg kan være enig i at det kan være litt provoserende å gå i klasse med sånne gotiske folk. Men de er jo mennesker de også. Jeg mener på ingen måte at noen skal mobbe dem for det. Jeg bare sier at det er for veldig mange lett å rakke ned på de på grunn av livsstilen. Jeg har på ingen måter noe imot heavy rocker etc., bare sier det som det er. Jeg tenker tanker for meg selv, men utøver dem ikke på noen måte... Alle har en mening om ting her i livet, enten den er positiv eller negativ, uten at man nødvendigvis sier det til noen. Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Jeg er av den typen som tilpasser meg miljøet. Er i grunnen helt ening med deg Feh. Når jeg er med andre venner kan jeg fort endre personlighet og klestil. Dette fordi jeg vil føle meg vel hos motparten. Videre kan jeg endre språkbruk o.l. La meg ta et eksempel. Det er juleball. Alle stiller opp i flotte smokinger. Jentene i kjoler osv. Så kommer en fyr som er kledd i helt teite klær. Han vil automatisk tiltrekke seg oppmerksomhet! Og da kan fort mange som kalle vedkommende "oppmerksomhetsyk", "harry", "unormal" osv. Dermed kan personen blir frosset ut. Lite hyggelig det... Jeg kjenner mange som velger å gå i svarte klær for å ikke bli sett. Min mening er at fargen svart kan virke på forskjellige måter. Vet ikke helt hvordan jeg skal definere det. Noen kler det. Andre gjør det bare ikke. Og noen provoserer. På barneskolen ble en fyr mobba bare fordi han gikk i den samme Fila genseren sin... Lenke til kommentar
Erren Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Bitex: Hva slags rush mener du? Følte glede og overtak om det var det du sikta til Feh: Det er faktisk en grunn til at vi kler oss i svart Det representerer den evige dagsform, som følger av mobbing og ekle tilrop Jeg er hippie, og burde derfor kle meg i fargede klær, men jeg føler meg så depressiv at svart er blitt helt min farge* Svart er også en sinnsykt tøff farge*, som gjør at jeg bruker den når jeg er glad også, men noen ganger får jeg lyst til å slenge på liksminke også Det skal ikke være noen vits i å bli utestengt fordi man liker svart, og man skal da heller ikke miste respekten av det Jeg har en blå bukse og en gul skjorte jeg bruker når jeg er veldig happy Brukte dem når jeg traff hun jenta *Og jeg veit at svart ikke er en farge, men hva vil dere jeg skal kalle det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Går du på Holmlia? Vet om noen som gikk der på ungdomsskolen. Ikke et miljø å skryte av, visstnok. Det er en mager trøst, men du skal vite at ting nok vil bedre seg på vgs. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Det er så lenge til Orker omtrent ikke vente i 2 år Miljøet på holmlia er supert det, for de som passer inn Alle som er med for være med i gjengen og får alltid støtte av vennene sine For de som er uttafor, som meg, er det som å være i matrix hele tida Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 kan masse om data, lager rundt 10 morsomme filmer i uka Selvtilliten er det ihvertfall ikke noe gale med. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Det skal ikke være noen vits i å bli utestengt fordi man liker svart, og man skal da heller ikke miste respekten av det. Thats life sier jeg bare. Er ikke sikkert alle oppfatter klesstilen din på samme måte som du og dine nærmeste venner. Fordi man har et annerledes syn på livet og klesstil f.eks så er det bare sånn det er, nesten en naturlov, at folk som skiller seg ut, på av noe mange som oppfatter som en "weird" måte, blir fryst ut, og ofte rakket ned på. Hvorfor det er slik kan ikke jeg svare på, og jeg synes det er like urettferdig som det du synes. Men det er da slik, og det er veldig lite å gjøre med, enn å "go with the flow". eg har en blå bukse og en gul skjorte jeg bruker når jeg er veldig happyBrukte dem når jeg traff hun jenta Ett steg i riktig retning av aksept sier jeg. Lenke til kommentar
Vestlivegen Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Jeg har vurdert å farge håret mitt svart. Tror dere vennene mine vil reagere negativt på dette. De er ikke gotiske, men helt vanlig folk. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Jeg blir ikke overrasket av at dette er Holmlia skole også. Folk som kler seg i sort kan nok jeg også mobbe, men ikke kun fordi de er "smarte". Det er nok Holmlia det. Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Jeg blir ikke overrasket av at dette er Holmlia skole også. Folk som kler seg i sort kan nok jeg også mobbe, men ikke kun fordi de er "smarte". Det er nok Holmlia det. Er Holmlia på Oslos østkant? Du bør ikke mobbe noen, JoachimR, samme hva. Endret 3. juni 2005 av Ole Johan Lenke til kommentar
Feh Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Jeg har vurdert å farge håret mitt svart. Tror dere vennene mine vil reagere negativt på dette. De er ikke gotiske, men helt vanlig folk. Hvis du er en "kul" fyr aka moroklump, som finner på mye sprell tror jeg ikke de bryr seg hvis du gjør det for moro, men hvis du gjør det for å se ut som heavy rocker tror jeg mange kan reagere, hvis de ikke er heavy selv. Lenke til kommentar
Vestlivegen Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Jeg er den litt rolige typen. Så det er kanskje ingen god ide å farge håret svart. Jeg bor jo på et lite sted også, så det ville nok vekket en del oppsikt. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Er Holmlia på Oslos østkant? Nei, det er et sted like vest for Røa... Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Folk som kler seg i sort kan nok jeg også mobbe, men ikke kun fordi de er "smarte". Har en tendens til å mobbe sosser, jeg... [==================================] En ting som er viktig å huske at det er forskjell på og ignorere og ikke ta seg nær av ting. Dersom de sier noe til deg og du ikke svarer ser de på kropsspråket at du tar deg nær av det. Men dersom du kan få det til å virke som om du ikke tar deg nær av det, men at du på en måte "håner" komentaren dems med et smil(ikke falskt) eller noe... Da må de finne noe nytt og komentere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå