Gå til innhold

Xbox HDAV adapter - Hvor kan den kjøpes?

BioNor

Anbefalte innlegg

Har nylig anskaffet med et HDTV og er da naturligvis interessert i få tak i en slik en: http://www.xbox.com/en-US/hardware/highdefinitionavpack.htm

Problemet er hvor. Jeg vet at komplett.no hadde denne inne for ca 4 mnd siden, men nå er den ikke i deres sortiment lenger. Noen som vet om andre nettbutikker, evt. butikker i Bergen som fører denne varen? Har vært innom Platon, men kan ikke huske å sett den der...

-Never send a bit to do a bytes job-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare så du er klar over det, det er ikke en HDTV du har kjøpt, den har bare 480 linjer. Du vil nok likevel kunne få en forbedring i bildet da du kan kjøre progressive signaler over komponent.

Edit: My bad. Trodde det var en SDL du hadde kjøpt, jeg må visst lære meg å lese.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Neida, jeg forventer ikke ekte HDTV fra min nåværende Xbox, det får vente til 360 kommer, men en bedring i bildet regner jeg med ved hjelp av denne HDAV packen...

Hva mener du med "progressive signaler over komponent"

Beklager min uvitenhet ovenfor dette, men dette Xbox-->HDTV greiene, progressive scan og o.l er helt nytt for meg.

Edit: Tror muligens jeg har skjønt det likevel, men jeg trenger vel uansett en slik HDAV tingest...

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

Men en ting jeg ikke skjønner: Hvordan kan det være HDTV når den bare har 1024x768 som oppløsning? HDTV opløsningene er da såvidt jeg vet følgende:

1. 1280x720

2. 1920x1080

3. 1920x1080

1024x768 oppfyller jo ingen av disse??

Lenke til kommentar
Men en ting jeg ikke skjønner: Hvordan kan det være HDTV når den bare har 1024x768 som oppløsning?

Kravene til oppløsning for "HD Ready" er minimum 720 linjer. Men det er sant det du sier. 720p, som er den laveste HD-oppløsningen er 1280*720.

Lenke til kommentar
Men en ting jeg ikke skjønner: Hvordan kan det være HDTV når den bare har 1024x768 som oppløsning?

Kravene til oppløsning for "HD Ready" er minimum 720 linjer. Men det er sant det du sier. 720p, som er den laveste HD-oppløsningen er 1280*720.

Her er et lite utdrag fra testen(http://www.qpv.no/Tester%20Presse/L0904%20PlasmatestNYYY.pdf):

"Det som er spesielt for denne skjermen, er at den er høyoppløst og støtter HDTV. HD1-kanalen har en oppløsning på hele 1920 x 1080 punkter. Her presterte tv-en vesentlig bedre med 1080i signaler siden tv-signalene ikke krever oppskalering før de avtegnes på skjermen. Tvert imot fjernes også her noe av bildeinformasjonen slik at den passer med skjermens lavere oppløsning.

Dette fungerer topp, og det er mer enn nok informasjon igjen til å få gode, høyoppløste tv-bilder."

Har vært inne å sjekket i manualen ,men forstår forsatt ikke helt hvordan dette fungerer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...