skinner Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) Gjelder en Hyundai H100 2.5l Diesel 1996 mod. Km 84' I den senere tid har det kommet noe sort røyk ved gearskift på denne kjerra (fra eksosrøret), samt ved oppstart. Det er ikke mye røyk som kommer, en "poff" bare - ingenting under selve kjøringen. Edit: Når en skifter gear fra 1 til 2 osv. Det luktet litt svidd av oljen som lå på lokket når jeg etterfylte, og etter på ble bilen litt "dau" og var ikke så interessert i å dra på girene. Hva kan dette være en indikasjon på? Forslag og tips tas i mot med stor takk. Endret 2. juni 2005 av skinner Lenke til kommentar
miXer Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Sånn som jeg skjønner det ut av hva du skriver, så har du skiftet gearkasse. Hvis det etter dette kommer svart røyk når du girer og ved oppstart vil jeg tro at du har fått feil gearkasse. Sier ikke no sikkert Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Gearkassen er det ikke noe feil med, det er motoren som du burde få sjekket, dette skjer nok når du slipper gassen og legger in neste gir, og hvor lenge siden er det sist du byttet olje? Lenke til kommentar
skinner Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) Litt usikker der. Det er nok en stund siden, har bare etterfylt med olje dann og vann egentlig. Foretar et skift og ser om det blir bedring. Endret 2. juni 2005 av skinner Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Litt usikker der. Det er nok en stund siden, har bare etterfylt med olje dann og vann egentlig. Foretar et skift og ser om det blir bedring. Bytt diesel og luftfilter hvis det er en stund siden du gjore dette. Lenke til kommentar
nokia4life Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Nesten samma med bilen vår, bare at den pøser ut etter girskiftet og til et bra nok turtall for motoren. Spørte en venn...som er mekaniker, han sa det koster ca. 11 000! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå