Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2 pc'er på nett uten nettverk

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal ha 2 pc'er på nett uten at de skal stå i nettverk.

Den ene skal være en spillserver, den andre en vanlig pc.

Linja er 2048 I/O - jeg vil sef helst ikke ha noe som sinker farten foran.

Er det nok å bruke en switch? eller må man bruke router?

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Jeg skal ha 2 pc'er på nett uten at de skal stå i nettverk.

Hei,

Dette er umulig. Du kan derimot sette opp nettverket slik at PC-ene ikke kan snakke med hverandre, bare med ruteren.

Dersom det er innebygget ruter i modemet ditt eller hvis du har en ISP som ikke krever pålogging; kan du klare deg med en switch. Hvis PC-en din må sende brukernavn/passord til modemet i dag, har du to muligheter.

1. Bruke en switch og sette opp den ene pc'en som "ruter" (Deling av internett-tilkobling i Windows) Dette bryter vel med kriteriet ditt om at "pc'ene ikke skal stå i nettverk".

2. Bruke en ruter med innebygget switch og PPPOE-støtte (hvis ISP fordrer PPPOE)

Svært mange modem har i dag innebygget ruter. Hva slags modem/ISP har du?

Lenke til kommentar

Under CatchSpeed SDSL Internet Access Privat står det

"Begrensninger

Det en begrensning på 1 MAC-adresse pr. kundelinje/modem. CATCH forbeholder seg retten til å filtrere antall MAC-adresser pr. kundelokasjon."

Det vil si at du kun kan ha en pc på nett...MAC er produksjonsnummeret på nettverkskortet ditt. Nå står det ikke noe slikt under ADSL, men det er jo sannsynlig at det samme gjelder.

Chello har samme opplegget. Stusselige saker.

Korriger meg om jeg tar feil her :thumbup:

Linken:

http://www.catchspeed.no/produkter/interne...sdsl_privat.asp

Lenke til kommentar
Så lenge det er modemet fra Catch som bare vil la én MAC-adresse slippe gjennom, kjøp en ruter med innebygget switch, og koble den til modemet. Da skal du kunne ha så mange PC-er tilkoblet som du gidder.

Okei, det hørtes litt bedre ut ja...:)

Bare ett spørsmål, hvorfor må det være switch i routeren? (er helt noob på nettverk)

Lenke til kommentar

Noe villedende informasjon fra Catch der, vil jeg påstå.

Baldy: Det trenger ikke være innebygget switch i en ruter, men om du skal ha mer enn én enhet på nett, trenger du en switch. Tenk på en switch som en padde (strømfordeler), og en ruter som sikringsboksen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...