eivindhg Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Fant denne siden her i går og gjorde alt som sto i guiden, etter dette har både pc'en min og internetten min hvert mye raskere. Dette burde dere seriøst prøve! Her er bare de viktigste og beste tweakene som alle er blitt nøye testet så det er liten sjangse for at pc'en din skal krasje! Gå hit og test den: XP Tweaking Guide 2.0 Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Takk for tipset. Interessant side som helt klart skal sjekkes nærmere ut Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Interessant. Har du testet det ut selv? Lenke til kommentar
roac Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Her er bare de viktigste og beste tweakene som alle er blitt nøye testet så det er liten sjangse for at pc'en din skal krasje! Gå hit og test den: XP Tweaking Guide 2.0 Mye bra (og kjent), men ikke jeg er helt klart ikke enig i alt som står her. Dessverre har jeg ikke tid til å gå gjennom alle tingene og dobbeltsjekke nå, jeg får se hva jeg får tid til senere. Ikke ta alt på sidene som god fisk, bruk sunn fornuft. Det er nemlig tips her som kan gå ut over ytelse, funksjonalitet og/eller sikkerhet. Lenke til kommentar
eivindhg Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 Interessant. Har du testet det ut selv? Den er testet med overaskende godt resultat. Internett sider loadet mye fortere, pc'en startet og avsluttet raskere, vanlige oppgaver i windows ble raskere etc. Anbefales på det sterkeste, og husk, det skader ikke å prøve =) Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Skal teste dette og se om det er så bra som du sier. takk for linken Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Mye bra der som man ikke har tenkt på, takk for tipset! Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Helt OK guide. En liten kommentar til et av forslagene: "Disable System Restore (Performance) Location: Start > Control Panel > System Easy installation Why do this: System Restore takes snapshots of your system every time you make a successful boot of your computer as well as before some software installs. This way if anything crazy happens and you can't boot your computer or your computer starts acting weird you can use System Restore to go back to a known good snapshot. It can be a great feature if you don't backup your computer and something goes wrong. However it does take up quite a bit of hard drive space and can cause slow system performance when it makes a backup after a successful boot. I'd recommend disabling it if you have a better backup system in place or want to take back that lost hard drive space and feel you can keep good care of your computer without it. How to do this: Select the System Restore tab and check Turn of System Restore on all drives." Det viktigste her er "I'd recommend disabling it if you have a better backup system in place or want to take back that lost hard drive space and feel you can keep good care of your computer without it. System Restore er både bra og ikke bra. Men ikke deaktiver den uten at du vet akkurat hva det dreier seg om. Er du bekymret for diskplass, går det fint å slette gamle restorepunkter innimellom Lenke til kommentar
eivindhg Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 Nice avatar zjulik ^^ Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Var ikke noe nytt i den guiden, men sikkert grei for nybegynnere. Lenke til kommentar
eivindhg Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 Var ikke noe nytt i den guiden, men sikkert grei for nybegynnere. Var ikke så mye nytt for meg heller, men den er fin rett etter at man har formatert, bare de tingene man trenger... Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Fin guide, mye kjent, men også noe ukjent... ^^ Lenke til kommentar
roac Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Fant denne siden her i går og gjorde alt som sto i guiden, etter dette har både pc'en min og internetten min hvert mye raskere. Dette burde dere seriøst prøve! Her er bare de viktigste og beste tweakene som alle er blitt nøye testet så det er liten sjangse for at pc'en din skal krasje! Gå hit og test den: XP Tweaking Guide 2.0 Her kommer en liten evaluering av artikkelen: Disable Drive Indexing: Ja, ytelsen blir noe forbedret, men søk på/i filer går sinnsykt mye tregere etterpå. Derfor er det ikke nødvendigvis anbefalingsverdig. Improve Paging File: Burde påpeke at swapfilen bør ligge på en annen fysisk disk, og helst også disk-kanal. Disable System Restore: Jo da, kan øke ytelsen. Men fuksjonaliteten er også utrolig kjekk når noe plutselig går alt for galt. Decrease Shutdown Time: Denne justeringen kan føre til at du mister data, siden tjenester potensielt ikke klarer å avslutte raskt nok. Disable Low Diskspace Check: Ofte vil denne kunne være hendig, siden du vil få en advarsel før disken går full. Denne reddet meg blant annet fra en fleredagers tung dataprosessering, der jeg rakk å flytte ut andre data før disken gikk full. Services: Dette er et kapittel for seg. Jeg funderer meget sterkt på å ta meg tiden til å gå grundig gjennom alle servicer på 2000/XP/2003 med forskjellige service packs, for å kunne gi en forståelse av HVA servicene gjør, og NÅR du kan skru dem av. Som vanlig er jeg ikke uten videre enig med denne listen her. Increase TCP Connection Attempts: Ikke gjør dette såfremt du ikke har problemer med applikasjoner på grunn av denne begrensningen. Lenke til kommentar
shabador Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 De som vil bevege seg inn i mer avanserte felt for tweaking kan jo ta en kikk her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=358240 Nevnte post har utviklet seg og vokst litt i fra det originale temaet over tid. Omhandler optimal plassering av mapper, diverse tweaks, unattended setups, fjerning av driverdatabaser, og mye mye mer. Er dog ikke for "grønnskollinger". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå