miXer Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Jeg har en VW Jetta 85 GTi 1.8 8v. Jeg har satt på grøftelys, men begynner å bli ganske lei av å skru av grøftelysa hver gang jeg skal stoppe. Nå har jeg bare kobla grøftelysa med spenning rett inn på releet. Planen min var å få spenninga fra tenningsnøkkelen, slik at grøftelysene slår seg på og av med tenningen. Spørsmålet lyder da som følger: Hvilken ledning fra tenningsnøkkelen skal jeg ta spenning ifra? Flott med alle svar!! Lenke til kommentar
Opus Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Er det montert tåkelysbryter i dashbordet? Lenke til kommentar
miXer Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Er det montert tåkelysbryter i dashbordet? Ja. En vanlig VW Tåkelys/Grøftelys bryter Lenke til kommentar
Opus Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Da er det trolig lagt opp til tåkelys foran også. Se til venstre i motorrommet der ledningene kommer ut fra torpedoveggen etter ett hvitt 2-polet stikk. Skal være en gul/hvit og brun ledning inn på den. Du må sikkert løfte av ekspansjonstanken for å finne den. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Jeg tror ikke det er orginalt lagt opp kabler til grøftelys på jettan min. Den bryteren har jeg satt inn selv. Grøftelysene har jeg satt inn selv, og nettet til grøftelysa har jeg lagt opp selv. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Jeg tror jeg kanskje ikke trenger å koble den rett til tenningsnøkkelen. Jeg tror jeg heller bare får kjøpt et relee som bryter kretsen og deretter er koblet til acc. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Det forandrer jo saken helt. Koble bryteren til den sorte ledninga fra tenningslåsen, da får den kun strøm når tenninga står på. Bruk strøm fra denne ledninga kun til å drive relèet, ikke selve lysene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå