dragon Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Nikon Coolpix 7900 har vært på markedet og utprøvd med veldig gode resultater, både fra magasiner og brukere fra akam-forum. Ricoh Caplio R2 er nytt og fått meget god kritikk fra Akam og letsgodigital.org, mens fra brukere har den fått dårlig kritikk fra denne siden: http://www.dpreview.com/reviews/read_opini...=ricoh_caplior2 Begge kamera ligger på ca 3000,- og bruker SD-kort. Akam-folk: hva ville dere valgt? Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Kommer an på dine behov og krav. Har du brug for god vidvinkel, lidt mere zoom end gennemsnittet og et lynhurtigt kamera vælger du Ricoh. Hvis du har brug for høj opløsning, lidt bedre billedkvalitet, og de andre muligheder Nikon giver vælger du dette. Fortæl lidt mere om brugsområdet for dig, så er det meget nemmere at komme med konkrete anbefalinger Lenke til kommentar
dragon Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 Akam-folk: hva ville dere valgt? hva ville du ha valgt? Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Jeg ville også være i tvivl, men vil nok mest hælde til Ricoh pga. den gode vidvinkel som man virkelig får glæde af ved indendørs fotografering og hastigheden som er helt suveræn. Men Nikon 7900 er stadig et rigtigt godt kamera, som også har andre fordele frem for Ricoh. Det var bla. derfor jeg bad dig om at definere brugsområdet, for det er afhængigt af behov hvilket kamera der passer den enkelte bedst. Lenke til kommentar
kawak Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Jeg kommer til å kjøpe meg ricoh kamerat snart. Det er nesten et perfekt kamera til fest, hytte og andre "sosiale" bilder. Men grunnen til at jeg er helt skråsikker på at det er kameraet for meg er at jeg med tid og stunder kommer til å kjøpe meg et mer proft kamera(ikke et proff kamera), liknende canon 350D. Ricoh kameraet vil være med meg på fest ol. mens det andre vil brukes til å "komponere" flotte bilder....... Lenke til kommentar
abdobe Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Jeg sitter på nesten tilsvarende problem. Jeg skal bytte ut mitt gamle Sony kamera, og fant til min store glede at jeg kan innkassere nærmere 1000 kroner i Trumfpoeng.... Trumfbutikken selger Ricoh Caplio R1V, så jeg bestilte dette. Deretter oppdager jeg at billedstøyen på Ricoh Caplio-kameraene er betydelig. Forvirringen blir nesten total når jeg leser at kamereaet skårer så høyt i tester. Det er vel først og fremst billedkvaliteten som betyr mest??? Jeg har virkelig lyst til å sende tilbake Ricoh Caplio R1v kameraet og heller bestille R2 versjonen. Alternativet er Nikon. Er billedstøyen så uttalt som det tester gir inntrykk av? Engelske tester gir kameraet svært lav score. Lettere forvirret. Lenke til kommentar
rogema Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Jeg har Ricoh caplio r2! Kan ikke si at bildestøy plager meg. Suverent kamera Lenke til kommentar
abdobe Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Jeg har Ricoh caplio r2! Kan ikke si at bildestøy plager meg. Suverent kamera Takk for den! Dermed bestilte jeg allerede R2 versjonen fra Pixit.no og venter spent på postgangen. Dersom jeg har forstått alle de forskjellige testene jeg har lest, så er Ricoh-kameratet hurtig, gir naturlige farger, suveren batterikapasitet og bruker SD-kort. Ankepunktet med billedstøy, satser jeg på (ut fra hva folk her sier) at ikke er verre enn at kameraet er helt greit til normal familiebruk. Takker! Lenke til kommentar
dragon Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 tror jammen jeg også skal kjøpe Richo R2 men det er jo bare en nettbutikk som selger den (de har ikke lagerføring på den) og til jul blir det proff-kamera canon 350D Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Noen som vet om andre sjapper enn pixit selger dette kameraet? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Tror et par butikker i Oslo området selger det (ihvertfall en butikk). Kan selvfølgelig ikke si hvor... Lenke til kommentar
hoika Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Tror et par butikker i Oslo området selger det (ihvertfall en butikk). Kan selvfølgelig ikke si hvor... Men det er lov at jeg sier at de har det på Lømork's? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Ja, så lenge du ikke jobber der. Men jeg kan ikke si hvilket annet sted det selges Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 De har det på Nomatica også, men jeg orker ikke styret med å handle fra dem Lenke til kommentar
gthansen Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 jeg vet att de selger det på japan foto i butikken ikke nettbutikk , de har det ihvertfall her i byen ( fr.stad ) Lenke til kommentar
Mikkel_Rev® Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Har testet ixus 700 og coolpix 7900 og det var ikke tvil hos meg i alle fall. Nikon 7900 Nå har jeg ikke testet ricoh da men de andre er jo og bra. Nikon har som vanlig rått bildekvalitet og oppløsning samt et helt herlig holdegrep i forhold til andre. Eneste minus ved mitt bruk var at det var litt tregere ved blitsbruk i mørket. ca 0,4 sekunder. Tok gjenntatte ganger bilder av samme motiv med lik innstilling på de to og nikon var bedre i detaljer og farger. Jeg anbefaler deg Nikon i alle fall. En innertier! Lykke til videre Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Ricoh kameraet har litt mer støy enn Ixus 700 og Coolpix 7900 kameraene... det jeg har sett av tester er ikke helt fornøyd med bildekvalitet. Men det er overlegent de andre i respons (hurtighet), så da kommer det ann på hva man legger mest vekt på... bildekvalitet eller respons (nå er ikke Ixus 700 og Coolpix 7900 spesielt trege heller da). Lenke til kommentar
ohgilje Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Jeg velger Ricoh Capilo R2 påg av hurtighet, enorm batterikapasitet og sist men ikke minst på grunn av vidvinle på 28mm. For en gammel speilrefleks entusaist betyr det MYE. For den som ikke har prøvd forskjellen mellom 35 og 28mm, er det kanskje vanskelig å forstå, men pørv selv. Jeg har derfor bestilt Ricohen hos Pixit.no. Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Jeg velger Ricoh Capilo R2 påg av hurtighet, enorm batterikapasitet og sist men ikke minst på grunn av vidvinle på 28mm. For en gammel speilrefleks entusaist betyr det MYE. For den som ikke har prøvd forskjellen mellom 35 og 28mm, er det kanskje vanskelig å forstå, men pørv selv. Jeg har derfor bestilt Ricohen hos Pixit.no. Enig! Og kameraet har nesten 5X zoom. I tillegg kan du bruke 2x standard AA-batterier. Det er egentlig latterlig at andre produsenter satser på dyre spesialbatterier. Ricoh Caplio R2 har jo så rå batterikapasitet at de kunne gått ned til AAA-størrelse på batteriene og likevel hatt grei batterikapasitet. Lenke til kommentar
sjom Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Selv kjøpte jeg Nikon coolpix 7900 for 3 uker siden. Førsteintrykket var veldig bra. Det er lite, mindre enn forventet, med et godt grep. Nå har jeg også vært på ferie med kameraet og jeg kan si at det leverer vanvittig gode bilder. Jeg har ikke sett så mye på Ricoh Caplio R2, men jeg er helt sikker på at du blir meget fornøyd med Nikon sitt coolpix 7900 kamera. Lykke til :] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå