audhage Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) Hei Jeg lurer på om dere kan anbefale en "lydløs" stasjonær maskin. Den må være ferdigbygd (evt. fra netshoper osv.) Om skjerm skal det være en Nec 1770NX Den skal bare brukes til kontoraplikasjoner men den skal da ha litt futt. Den må bestilles FORT. Så raske tilbakemeldinger settes stor pris på Mvh Audun Hagen EDIT: Det kan godt være en Shuttle EDIT2: Prisen bør vel være under 10.000 (uten skjerm) Endret 2. juni 2005 av audhage Lenke til kommentar
audhage Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 Det jeg søker etter er et alternativ til Dell da jeg har hatt >Dell før og ikke har vært noe fornøyd verken med maskinen eller kundeservicen. Ellers synes jeg det er fint å vite NØYAKTIG hva det er i maskinen ved eventuelle feil. Er det mulig å slippe CPUvifte ved Pentium M? Trenger i så fall en som er YTTERST stille. Og et vifteløst skjermkort i budsjettklasdsen. Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 skal du ha mye HDD i PC'en? CPU, AMD eller Intel? RAM, 512mb eller 1024? Skal PC'en brukes til spilling? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Dell er svært stillegående Bare når maskinen ikke gjør noe.... Kjør noe som krever full prosessorkraft (tunge Matlab-simuleringer er en favoritt) og viftene spinner opp til den bråker som et Herkules-fly. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) *slettet* Endret 2. juni 2005 av modzona123 Lenke til kommentar
P4niX Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) Om maskinen kun skal brukes til kontorapplikasjoner er det galskap å anbefale et 6800GT skjermkort. Greit nok at han vil maskinen skal være litt futt i, men til vanlig 2D bruk er faktisk f.eks et ATI X700 kort MER enn godt nok. Ellers sa han jo hvilken skjerm han ville ha og den anbefales helt klart. Raptor-disk er vel også i overkant av hva han trenger, og i tillegg har disse et lang høyere støynivå enn de fleste andre disker. Til kontor-bruk er det nok godt med minne og en ok prosessor som bør prioriteres i tillegg til støynivå. Edit: Ser nå at du har fått det riktige oppsettet modzona123 og nå er vi langt mer enige Fortsatt litt usikker på om en raptor-disk gir så stor ytelsesøkning at den ekstra støyen (og prisen) er verdt det. Endret 2. juni 2005 av ^ViFtA^ Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Prossessor: Pentium M av et slag. Her får du på en vifte som justeres ned til 50% av hastigheten. Disse prossessorene koster litt ekstra, men tåler 100 grader før ting begynner å bli alvorlig varmt Skjermkort: Skaff deg et med passivt kjøling. Eks 6600 gt eller ati x700. Mener det finnes noen her som har passiv kjøling PSU (størmforsyning): skaff deg en vifteløs psu. Netshop har en del slike Da har vi eliminert alle bråkete vifter. Skaff deg et kabinett som har minst 2 x 120mm vifter som sørger for god lufgjennomgang. Disse kan du også justere ned viftehastigheten på Ring Netshop, Ps Data, komplett eller andre med disse kravene så kommer de med forslag til deg Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) *slettet* Endret 2. juni 2005 av modzona123 Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Om maskinen kun skal brukes til kontorapplikasjoner er det galskap å anbefale et 6800GT skjermkort. Greit nok at han vil maskinen skal være litt futt i, men til vanlig 2D bruk er faktisk f.eks et ATI X700 kort MER enn godt nok. Ellers sa han jo hvilken skjerm han ville ha og den anbefales helt klart. Raptor-disk er vel også i overkant av hva han trenger, og i tillegg har disse et lang høyere støynivå enn de fleste andre disker. Til kontor-bruk er det nok godt med minne og en ok prosessor som bør prioriteres i tillegg til støynivå. helt enig. Du får svært bra 9600 pro kort med passiv kjøling også Dog gir et 6600 gt mer fargesprut enn dette Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) "slettet" Endret 2. juni 2005 av modzona123 Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 he he, lese hele qouten du nettopp gjorde da. Ikke bare øverste linje Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 he he, lese hele qouten du nettopp gjorde da. Ikke bare øverste linje sorry Lenke til kommentar
audhage Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 Taker for alle svar hittil. Jeg skal se mer på det når jeg kommer hjem. Maskinen skal IKKE brukes til spilling så noe 6800gt trenger jeg nok ikke. Men et 9600 eller 6600GT med passiv kjøling skal vi ikke se bortifra at er aktuelt. Tror det kan være lurt med 1024mb minne da det er multitasking den kommer til å brukes mest til. Men siden det er en kontormaskin trenger den heller ikke noe cas2 minne osv. Det er også fint om kabinettet er lite, det var derfor jeg lurte på Shuttle. Så 120mm vifter er nok desverre ikke aktuelt. AMD/Intel bryr jeg meg ikke om i dette tilfellet. Så fortsett å komme med innspill Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) *Slettet* Endret 2. juni 2005 av modzona123 Lenke til kommentar
Innos Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Jeg kan en geng til minne deg om at jeg har satt opp et nytt oppsett til deg [Oppdatert.. Han skulle ha en lydløs kontorpc, og så bruker du 1500 på høytalere og lydkort? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Western Digital Raptor 36.7GB SATA 8MB 10000RPM 10000 rpm = stille ? :S Han skulle ha en lydløs kontorpc, og så bruker du 1500 på høytalere og lydkort? haha x] bra sagt Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 det er et valg som han som skal kjøpe pc'en.. ikke for deg. det kommer ann på om han vil ha en rask HDD eller om han vil ha en på 7200rpm.. hvis det var jeg som skulle kjøpt denne pc'en ville jeg mest sansynelig kjøpt denne pakken sånn som det den er satt opp. høytalerne og lyd kortet er jo bare å fjerne.. HDD'en vil uansett bråke. om han velger en 7200rpm eller en på raptor på 10 000rpm. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 forskjellen mellom en raptor og en seagate 7200 rmp med 16 mb cashe er minimal Ikke vits å ta av helt her heller. Anbefaller en stille samsung eller seagate. Det diskuteres heftig om hvorvidt en seagate IDE disk gir mer stillhet enn en S-ATA disk SKal det være lydløst anbefaler jeg deg å lytte til det jeg skrev og ta kontakt med ulike webshops. Disse bygger den for deg og vips har du tre års garanti på den også Lenke til kommentar
StigK Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) Hva med noe som som dette: http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...4D-4E70A118048E Jeg vet hovedkortet ikke er nf4, men passiv kjøling er ikke lett å oppdrive Nå funker det Endret 2. juni 2005 av StigK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå