Gå til innhold

P4 Northwood Boxed

Phyro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette høres jo svært lovende ut. AMD's 2000+ klarer vel ca å hamle opp med P4 NW 2,2. Men en bra vifte til AMD koster jo litt det og.

En P4 NW 2GHz@2,5 vil da være en del bedre enn AMD's.

Hvilket hovedkort bruker dere?

Hvilken RAM er best? (I forhold pris/ytelse) RD Ram er jo en god del dyrere enn DDR.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-18 15:54, [sETE] skrev:

jeg har 2 X 256MB crucial pc2700 :smile: kjøpte dem da de kostet 665 stykket
:grin:

Det var da veldig interessant for meg å vite.

Svar meg da heller på dette:

RD Ram VS DDR Ram <--- Stor forskjell?

Lenke til kommentar

JA!

Minne bànnbredden po RD-ram er hòyere enn ddr(hvis det er snakk om 1066mhz brikkene vi prater om da:)

Fortsatt 30C grader her i i italia..digg ass. sitter po internetcafe o kulern :smile:

Har litt pc abstinence sà jeg kommer her po i-nett cafen annenhver dag..lol:)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-18 16:19, Phyro skrev:

Quote:

Den 2002-07-18 15:54, [sETE] skrev:

jeg har 2 X 256MB crucial pc2700 :smile: kjøpte dem da de kostet 665 stykket
:grin:

Det var da veldig interessant for meg å vite.

Svar meg da heller på dette:

RD Ram VS DDR Ram <--- Stor forskjell?

RD-ram har en mye høyere båndbredde enn pc2700 DDR, på enkelte benchmarks klarer DDR ram å ligge kun et bittelite stykke bak RD-RAM. derfor får du mer for pengene hvis du kjøper DDR.

Lenke til kommentar

Jeg selv hadde ikke satset på RDRAM, ville heller gått for DDR. Selv har jeg hatt både RDRAM og DDRRAM, og når jeg nå kjører DDRn på 185FSBx2=370MHZ så tar den rotta på RDRAM. Har ikke kjørt med DDRRAM så veldig mye på standard 266MHZ bus (133FSB).

HK til DDRRAM er også billigere, og på alle måter raskere enn RDRAM med riktige innstilinger. DDR er også billigere takket være at det ikke er noe så store summer som går til teknologi utvikleren (sånn som Rambus INC.) Når det gjelder overklokking er DDR knugen på haugen.

Lenke til kommentar

Hvis du overklokker DDR rammen og skal sammenligne med RDRAM, så må du nesten overklokke RDRAMen også? RDRAM vil (hvis overklokket i samme grad som DDR) uansett rise DDR rumpe. Har til dags dato ikke sett en DDR score som kan matche min RDRAM....

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...