xnofit Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Hei Har en liten bedrift med 5 pc`r som trenger en backup løsning. Tidligere kjørte vi backup til tape men vil heller kjøre det på en ekstern harddisk. Backupen er ca 2gb stor. Hvilket program kan anbefales til dette ? Alle maskinene kjører Xp pro. Håper noen har gode svar. Lenke til kommentar
_MrMilo_ Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 SyncBack er et gratis alternativ (Freeware) Lenke til kommentar
roac Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 HeiHar en liten bedrift med 5 pc`r som trenger en backup løsning. Tidligere kjørte vi backup til tape men vil heller kjøre det på en ekstern harddisk. Backupen er ca 2gb stor. Hvilket program kan anbefales til dette ? Alle maskinene kjører Xp pro. Håper noen har gode svar. NTBackup er ikke verdens mest fancy backupprogram, men i dette tilfellet virker det å være et fornuftig alternativ. Programmet følger med windows, og duger faktisk helt greit i slike enkle løsninger. Siden jeg aldri husker hvor den ligger i menyen på Windows: Start | Run | ntbackup.exe Lenke til kommentar
lonix Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 SyncBack er et gratis alternativ (Freeware) Enig med deg her ja Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 For enkel filkopiering ut til ekstern disk er jeg enig med roac. Jeg ser ingen grunn til å introdusere ukjent tredjepartsprogramvare inn i systemet når det allerede finnes en grei løsning integrert. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Lapback Har ikke testet det selv, men det ser ut til å være en billig og ikke minst brukervennlig løsning Det har også blitt anbefalt i det siste nummeret av PC World Norge. Endret 15. juni 2005 av Xander^ Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 SyncBack er veldig enkelt og greit! Det har også mange avanserte funksjoner om det ønskes. Lenke til kommentar
Franken Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 HandyBackup er genialt. :-) www.handybackup.com Lenke til kommentar
ØysteinT Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Hva med hvis man trenger litt større datamengder? Vi funderer på å sette opp en filserver som skal ta backups av noen maskiner og dataer her. Vil være i størrelsesorden av 5-600GB til å begynne med. Er det noen gode harddisk-harddisk backupprogrammer for å drive med grei scheduling av kopiering (incrimental, differential osv)? Vil helst ikke bruke NTBackup for det. (Maskinene er WinXP Pro, Win2000 Server og Win2003 Servers, samt evt en linuxburk). Kommersielt går helt fint, trenger bare litt råd om hva som er bra osv. Er f.eks Veritas brukbart til ikke-tape bruk? Øystein Lenke til kommentar
Bing Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Jeg har kjørt et backup-program som heter Cobian backup. (freeware) -http://www.educ.umu.se/~cobian/software.htm Programmet fungerer i seg selv bra - har en del grei funksjonalitet, som komprimering, kryptering, til/fra FTP-server, god logging etc. Vi kjører backup til delte mapper på en av pc-ene i arbeidsgruppen. Derfra kjøres backup til eksterne harddisker som er koblet opp med usb-2.0. Eneste problemet jeg har opplevd, er at vi installerte en skriver med noen minnekort-brønner. Da ble disk-mappingen endret, og det ble tull med hele kjøringen. Dette kunne vært unngått hvis jeg kun hadde brukt URL-adressering, men man kan vel ikke tenke på alt.... Programmet anbefales uansett. Bing. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Har selv lastet syncback og kan ikke anbefale det. Oppsettet og tanken bak det er greit men det gjør ikke jobben slik jeg ønsker. Dersom jeg sletter filer i kilde (pcen min) vil jeg også at dette blir gjort på backup disken når jeg kjører sikkerhetskopi. Alle innstillinger er riktige og det skulle blitt gjort i praksis, men skjer ikke. Lenke til kommentar
SSunden Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Anbefaler Acronis True Image Home... denne finner 3 partdrivere du trenger til f. eks. disker som står i RAID. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Jeg har brukt noe som heter Cobian Backup i et halvt års tid nå. Jeg er veldig fornøyd, den kan stilles inn til det meste. Link: http://itpro.no/fil/1297.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå