Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Har en liten bedrift med 5 pc`r som trenger en backup løsning. Tidligere kjørte vi backup til tape men vil heller kjøre det på en ekstern harddisk. Backupen er ca 2gb stor. Hvilket program kan anbefales til dette ? Alle maskinene kjører Xp pro.

Håper noen har gode svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Har en liten bedrift med 5 pc`r som trenger en backup løsning. Tidligere kjørte vi backup til tape men vil heller kjøre det på en ekstern harddisk. Backupen er ca 2gb stor. Hvilket program kan anbefales til dette ? Alle maskinene kjører Xp pro.

Håper noen har gode svar.

NTBackup er ikke verdens mest fancy backupprogram, men i dette tilfellet virker det å være et fornuftig alternativ. Programmet følger med windows, og duger faktisk helt greit i slike enkle løsninger.

Siden jeg aldri husker hvor den ligger i menyen på Windows:

Start | Run | ntbackup.exe

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Hva med hvis man trenger litt større datamengder?

Vi funderer på å sette opp en filserver som skal ta backups av noen maskiner og dataer her. Vil være i størrelsesorden av 5-600GB til å begynne med.

Er det noen gode harddisk-harddisk backupprogrammer for å drive med grei scheduling av kopiering (incrimental, differential osv)? Vil helst ikke bruke NTBackup for det.

(Maskinene er WinXP Pro, Win2000 Server og Win2003 Servers, samt evt en linuxburk).

Kommersielt går helt fint, trenger bare litt råd om hva som er bra osv. Er f.eks Veritas brukbart til ikke-tape bruk?

Øystein

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har kjørt et backup-program som heter Cobian backup. (freeware)

-http://www.educ.umu.se/~cobian/software.htm

Programmet fungerer i seg selv bra - har en del grei funksjonalitet, som komprimering, kryptering, til/fra FTP-server, god logging etc.

Vi kjører backup til delte mapper på en av pc-ene i arbeidsgruppen.

Derfra kjøres backup til eksterne harddisker som er koblet opp med usb-2.0.

Eneste problemet jeg har opplevd, er at vi installerte en skriver med noen minnekort-brønner.

Da ble disk-mappingen endret, og det ble tull med hele kjøringen.

Dette kunne vært unngått hvis jeg kun hadde brukt URL-adressering, men man kan vel ikke tenke på alt....

Programmet anbefales uansett.

Bing.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...