Gå til innhold

Skikkelig bra band

Sidious

Anbefalte innlegg

Altså.. nightwish kan ikke kalles bra.. det er bare utdatert fjortisrock! nei.. ikkje metal.. kan innrømme at de hadde ett par bra låter før, men nå er de jo så kommerse at tilogmed barn ned i 4 års alderen hører på dem.. og så klart våre alles fantastiske små fjortiss jenter og "Black metal" gutta på ungdomsskolen.. :p

men hver sin smak.. for all del

Så hvis Nighwish ikke hadde blitt "kommerse", hadde de da vært like dårlige?

Tror du må høre litt mer på Nightwish, for det er faktisk metal!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Altså.. nightwish kan ikke kalles bra.. det er bare utdatert fjortisrock! nei.. ikkje metal.. kan innrømme at de hadde ett par bra låter før, men nå er de jo så kommerse at tilogmed barn ned i 4 års alderen hører på dem.. og så klart våre alles fantastiske små fjortiss jenter og "Black metal" gutta på ungdomsskolen.. :p

men hver sin smak.. for all del

Så hvis Nighwish ikke hadde blitt "kommerse", hadde de da vært like dårlige?

Tror du må høre litt mer på Nightwish, for det er faktisk metal!

hei hei hei.. ikke misforstå.. det jeg sier er at musikken en gang var bra.. jeg personlig har aldri hatt sansen for det.. men når de plutselig finner ut at det er muli å tjene penger, så setter de igang å lager musikk med dritt kvalitet.. knapt nok musikk.. som absolutt alle som er 13 og nedover kommer til å like..

Jaa!! vil høre Nemo!

altså.. er håpløst!

Lenke til kommentar

Er vel først og fremst sangene Nemo og I Wish I had an Angel som er så ekstremt markedstilpasset(såpass at det går sterkt utover musikken). Resten av de nye albumet er ikke så voldsomt tiltappet, heller snarere tvert imot faktisk. (ikke at det er så ekstremt "uvennlige" heller da)

Vet om folk som liker mye metal(gjerne ogs ekstrem metal) som liker Nightwish. De har fans blant både "mainstream"fans og mer "underground" metalfans. Synes det er godt gjort å greie å dra folk i begge grupper.

Forøvrig trenger ikke markedstilpasset musikk nødvendigvis være dårlig. Det er fult mulig å lage musikk som mange kan like som likevel bærer svært høy kvalitet, altså... hv er galt med å prøve å nå ut til flest mulig? Fks. System of a Down - Toxicity, Dream Theater - Train of Though og Metallica - The Black album er etter mitt syn gode eksempler på dette.

Lenke til kommentar
Javel ja...virker som om det var få som faktisk brydde seg om innlegget mitt, mesteparten av dere begynte å diskutere Nightwish istedenfor. Skuffende...

Tror trådstarter hadde gjort lurt i å skrive hva slags musikk det er snakk om. Også fint å nevne eventuelle band som skulle ligne.
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Gi beng i Nightwish da...steike...

Poets...virker å være dyktige folk, synd samplene er så korte. Jeg likte dette, skulle gjerne hørt noen hele låter.

edit: og hele låter fant man. Knall! Dette skal pushes til bekjente..

Endret av jlarsen83
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå er det nye albumet ute også. Kjøpte det forrige uke. Har det på pcen og ipoden nå. Det blir spilt ofte her i kåken kan jeg si dere. Veldig mange fine låter, spesielt Carnival of Rust, Locking up the Sun, All the Way/4 U samt King of Fools.

Forøvrig skal jeg også på Poets of the Fall konsert her i Helsinki neste måned. Gleder meg veldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...