Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel jukser med ADSL2+ og pris

Anbefalte innlegg

samme her. Har bestilt 12 mbit adsl2. Ble lovt i mai men nå er det Juni. En annen ting som plager meg er routingen til Sverige som jeg og mange andre sliter med. Har gjort ett siste forsøk på å få dem til å ordne opp. hvis ikke er vi 35 stk som sier opp linjene våres. NGT var bra en stund. Men nå er det for mye rot synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rett etter at NGT papirlanserte ADSL2+ nevnte en kamerat:

"ja dette skal jeg bestille med en gang"

Så svarte jeg:

"Kan vedde for at ingen kunder får det før sommeren er over"

Kanskje synsinga mi ikke var helt på jordet :)

Lenke til kommentar

Er enig med trådstarter her

bestilte ADSL2+ for noen mnd siden da tilbudet kom

er greit at ting tar tid ,men da er jo det greit med litt info va dette skyldes ??

va med litt ADSL2+ status info på netgentel.no eller litt info på mail

litt info om hvilken router/modem de sender ut osv hadde vert nice

ellers har jeg lite å utsette på NGT i de 3år'ne jeg har hatt de som isp :love:'

Endret av Slk
Lenke til kommentar

Har tidligere laget flere tråder om NGT, de fleste negative.

Mitt siste problem med dem er : Jeg bestilte SHDSL Delta 2.3mbit i desember ifjor. Hadde hastigheten fram til mars 2005. NGT var nede noe tiner en dag i mars, etter det får jeg aldri mer enn 1.6mbit (1.9 med overhead). Har ringt at og fram, ut og inn osv., men de klarer ikke å fikse linjen min. Det siste de sa var at rett og slett bor for langt vekke fra sentralen, ok greit nok det (bor 3109m i fra sentralen, er det for langt vekke?). Uansett så lurte jeg på om jeg har krav på å få redusert pris ettersom jeg ikke får mer enn 1.6mbit? Linja hadde 2.3mbit før nedetiden til NGT i mars.

Min mening er at NGT er litt oppskrytt, de var bra i starten av "bredbandsåpningen" her til lands med god upload osv., men har falt litt av lasset i det siste.

Supporten til NGT annbefales IKKE..... :thumbdown:

Endret av MoNoXiDe
Lenke til kommentar

MoNoXiDe skrev :

"Det siste de sa var at rett og slett bor for langt vekke fra sentralen, ok greit nok det (bor 3109m i fra sentralen, er det for langt vekke?)."

Jeg bor 800Meter i luftlinje fra sentralen,og jeg har i realiteten en 5500-6000 linje...ikke 8000 som jeg betaler for.

Og angåend ADSL2 som NextGenTel har skrytt av å kunne levere :

Mitt argument er bare det,at de gir folk som tenker på å bytte/bestille bredbånd, inntrykk av at "NextGenTel kan ikke levere varene".

De undergraver dermed et godt rykte og posisjon i markedet.

Når jeg ringer i OVER 1 måned (begynnelsen av Mai til Juni)....og de IKKE kan gi noe informasjon angående levering av ADSL2 så tenker en jo sitt.

"Fornøyde kunder,er trofaste kunder"

Men vil uansett si at jeg er fornøyd med stabiliteten til linja fra NextGenTel

Endret av mirene
Lenke til kommentar
Du skrev jo at du hadde 2 års bindingstid, dvs at du har bundet deg til å betale så mye i så lang tid for så rask linje. at de faktisk gir deg lavere pris etterhvert er jo noe som du burde være takknemmelig for, evt ikke binde deg til en leverandør og bytte for hver 50øring de reduserer prisen sin

har lenge hatt lyst til og bestille nextgentel.. men er det noe bra?

Hvis du ikke har behov for å "kødde" med abonnemente som enkelte andre (skifte frem og tilbake eller ikke kunne bestemme seg), så vil jeg anbefale NGT. Jeg har hatt Bravo abonnement i 4 år og jeg er storfornøyd. De setter stadig opp hastigheten uten å sette opp prisen og det gjør meg ingenting imot. Det er dog to ting jeg ikke liker med dem; webmailen deres (elendig system som ikke alltid virker i Opera og er altfor ofte buggy (Sun micro. java)), og ventetiden på support. Ellers er routeren deres (Cisco) enkelt å oppgradere OS og justere innstillinger på, og de har sjeldent nedetid (iallefall i mitt område).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...