Arodin Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Hei kjøpte følgende komponenter hos komplett: HK: Abit AV8 Hovedkort for S939 demobrukt CPU: AMD Athlon 64 3000+ socket 939 Minne: TwinMos PC3200 1024 Dual Pack Kabinett: In-Win S508 Midi Tower ATX Sort Kabinett m/350W Power Harddisk: Samsung SpinPoint P80S 80GB SATA 8MB Etter at jeg har satt det sammen virker maskina helt død. Det skjer ingen ting når jeg trykker inn power knappen foran. Pc-en virker også helt død når jeg skrur på bryteren bak også, er vant til at den ofte gir fra seg en liten lyd. Det er en stund siden forrige gang jeg satt sammen en pc...en ting jeg reagerer på er at den brede powersupply ledningen ikke passer med den på hk (ATXPWR1). Men det var i tillegg en kvadratisk (ATX12V1) som passet. Utifra fra det jeg kan lese fra manualen skal det da være ok...? Har trippel sjekka at power sw ledningen er kobla riktig. Hjelp! På forhånd takk. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) Hvis jeg skjønner deg rett,så får du altså ikke koblet den brede powersupply kontakten inn på hovedkortet? Du får ikke start på pc'en uten å ha den i. Er det en 24pin kontakt på strømforsyningen din? Hvis det er det,så må du ha en overgang fra 24 pin til 20 pin. Abit AV8 har 20 pins inngang. Endret 2. juni 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Arodin Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) Maskina funker fint nå. Tror ikke det er så lurt å bygge midt om natta, den overgangen lå jo tydelig med . Vel bare å la denne tråden dø en rask og stille død. Endret 2. juni 2005 av Arodin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå