Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ethernet driver mangler


Anbefalte innlegg

Hei. En kompis av meg formaterte nettopp laptopen, og reinstallerte winXP pro SP2.

Da vi manglet driver-cd'en lastet vi disse ned fra toshiba sine sider, det gjelder en toshiba Satellite A60. Vi lastet ned alle de nyeste driverne toshiba hadde å tilby, men etter at vi installerte nettverksdriverne hadde vi fortsatt et stort spørsmålstegn med gult og svart utropstegn over "Ethernet Controller". Nettverkskortet heter Realtek RtL8139/810x Family Fast Ethernet NIC. Vi har prøvd med både nye og gamle drivere til Realtek-kortet, som ser ut til å ha de riktige driverne, men "ethernet controller" forblir uten driver. Det virker ikke som denne komponenten har noe med nettverket å gjøre i det hele tatt, men problemet er at vi ikke får nettverket til å virke. Det står at "en nettverkskabel er koblet fra", selv om vi plugger i en tp-kable med internett-tilgang. Lyset bak på nettverkskortet tennes heller ikke når vi plugger i kabelen.

 

Vi prøvde å oppdatere via windows update (modem via USB), uten at det fant noen drivere.

 

Er det noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om du har prøvd, men gå inn i devicemanager/enhetsbehandling og merk nettverkskortet ditt og velg uninstall/fjern/avinstaller. Restart maskinen og når den sier "New hardware found" så henvis til de nye driverene du har lastet ned.

Ellers kommer jeg ikke på noe annet enn at du har valgt feil filtype, Network Utility i stedet for LAN Driver. Her er en link til den norske driveren.

Endret av mungo
Lenke til kommentar

okei, jeg har prøvd det også, både med automatisk søk etter de beste driverne, og ved å henvise til driverne jeg har lastet ned. Det var fra den siden du har linket til hvor jeg fant driverne. Jeg lastet ned LAN driverne først, men tenkte at det kanskje var feil, så prøvde med Network Utility etterpå. uten at det hjalp mye..:\

 

Etter at nettverkskortet er installert, og ethernet controlleren forblir uten driver, prøvde jeg å henvise til driverne jeg hadde lastet ned også, men da står det at "the location does not contain any information about your hardware" e.l.

 

Sliter...!

Lenke til kommentar

Hvis driveren ikke er installert så skal du ikke få noen meldinger som f.eks "nettverkskabel koplet fra", for driveren er jo som nevnt ikke installert.

 

Jeg må også henvise til mappen hvor driveren ligger, og det er ca 10 forskjellige mapper. Hvis jeg ikke velger riktig mappe får jeg bare melding om at driveren ikke finnes.

Endret av karasjok
Lenke til kommentar

Har han nyeste BIOS? Prøv også å installer siste versjon av Config Free fra siden linket til ovenfor. Hvis nettverkskortet er basert på CardBus, så trenger han også Cardbus Driver. Hvis dette ikke hjelper, prøv å last ned PC diagnostic tool, for å sjekke om det kan være en hardwarefeil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...