Kverni Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) Jeg har et problem med USB-greiene til MSI Diamond-kortet mitt. En dag skulle jeg rydde på plass min relativt nyinnkjøpte pc. Jeg har hatt et par andre maskiner opp gjennom tidene, og regnet ikke med at det kom til å bli noe problemer, noe som kom til å vise seg som feil. Det som skjedde: Jeg plugget ut alle tilkoblinger til maskinen. VGA, mus, tastatur osv. Flyttet maskinen der jeg ville ha den, og plugget inn igjen. Før dette virket maskinen helt fint. Det som nå skjedde, var at maskinen hang seg i starten når den teller gjennom minnet og viser CPU osv. Etter litt feilsøking fant jeg ut at maskinen ville starte når musen ikke var tilkoblet. Jeg bruker for øyeblikket en MX518 mus, men hadde også en MX300 tilgjengelig. Testet med MX300, med samme resultat. Hvis jeg setter i musen etter at BIOS er startet skikkelig, får jeg en feilmelding i windows. "USB-enheten er skadet og kan ikke brukes - trykk her for videre informasjon", (microsoft har en tendens til å gni det i trynet på forbrukerene). Hvis jeg bruker PS2 (eller hva det heter, husker ikke helt) inngangen, kommer jeg forbi BIOS oppstarten. Men til liten nytte. Windows finner ingen nytilkoblede enheter, og musen vil fremdeles ikke starte. Når jeg bruker USB-porten lyser ikke laseren. Ved bruk av PS2 lyser laseren, men ingenting skjer. Jeg har såklart installert nyeste nvidia nforce driver til amd. Har installert det jeg trenger av andre driverer. Det jeg tenkte kunne være feilen, var at det er noe fucked med BIOS versjonen til hovedkortet, så en flash kunne være på sin plass. Her kommer det to nye problem. Ene er: Diskettstasjonen min virker ikke. Hvorfor forstår jeg ikke, men i windows blir den ikke registrert. Andre problemet er om dersom diskettstasjonen skulle virket, virker ikke oppstartsdiskettene (har testet på den eldre maskinen min), og med denne maskinen virket også diskettstasjonen fint. Hjelp med å løse begge problemene er ønsket, og vil bli satt pris på. Liten midlertidig oppdatering: Ser ut til at lyden heller ikke vil være serlig hjelpsom, for det er heller stille når jeg prøver å høre musikk. Utstyr: MSI Diamond AMD 64 4000+ OCZ Platinum Revisjon 2 GeForce 6800 Ultra Sony floppy Hiper 525W Strømforsyning 80 GB Seagate 7200.7 Hvis det er laget forumposter tidligere om samme problemet må jeg bare beklage, men det er ganske stress å surfe gjennom forum uten mus som virker. Endret 2. juni 2005 av Kverni Lenke til kommentar
thomba14 Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 hm.... har samme hk og har ikke hatt noen av de problemene. Msi K8N Diamond er ganske kresen på det med PSU, men skulle ikke tro at musene ikke fungere, kanskje reinstallere Windows? Siden du får problemer inni Windows også, med Windows feilmelding. Og siden Topicen nevner USB... har du prøvd med noen andre USB ting? Skulle ikke tro det var usb portene som var ødelagt, siden det ikke fungerte på PS2 porten heller Lenke til kommentar
Kverni Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 hm.... har samme hk og har ikke hatt noen av de problemene.Msi K8N Diamond er ganske kresen på det med PSU, men skulle ikke tro at musene ikke fungere, kanskje reinstallere Windows? Siden du får problemer inni Windows også, med Windows feilmelding. Og siden Topicen nevner USB... har du prøvd med noen andre USB ting? Skulle ikke tro det var usb portene som var ødelagt, siden det ikke fungerte på PS2 porten heller Jeg sitter her, nyformatert og fornøyd, til en viss grad. Jeg fikk flashet bios. Stod i en readme fil at jeg FOR ALL DEL IKKE SKULLE BRUKE FLOPPY når jeg flashet, selv om resultatet når jeg brukte det var greit. Det hjalp ikke litt å oppdatere bios, så dette går mot en retur av hovedkort. Jeg har testet mine to optiske mus på en annen maskin, og jeg fikk samme feilmelding her. Synes at det er merkelig at begge slutter å virke etter å ha blitt koblet inn på MSI hovedkortet en gang, men sånn kan det nok gå. Konklusjonen så langt er at USB-porten eller noe har ødelagt mine MX518 og MX300 mus. Disse er optiske, såklart. Jeg testet med min eldgamle Logitech Pilot Wheel Mouse, og den virker. Den er da en kulemus. Vet ikke om det er en sammenheng, men det kommer jeg sikkert aldri til å finne ut. Mitt nye problem nå er at lyden ikke vil virke. Creative Live 24-Bit (intregrert) vil ikke gi lyd til verken headset eller forsterker. Lenke til kommentar
meinir Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) .. Endret 29. september 2010 av meinir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå