Gå til innhold

X800xl, x800xt eller x800 pro? Hjelp!


Anbefalte innlegg

Sitter og skal ha nytt skjermkort, men akkurat i prissegmenet jeg tenker å legge meg er det mye å velge i.

 

Jeg har A64 3200+, 1 gig ram osv, så jeg tror ikke PCen sinker det. Må være AGP!

 

X800 pro - 2495

X800XL - 2695

X800XT - 2999

 

Greit nok her skiller en 5 hundrings, men det betyr ikke all verden. Hadde tenkt å kline til på et 800XL, men blei litt i tvil nå. Hva anbefaler dere i denne prisklassen. Vil helse ikke gå over 3K.

 

Max ytelse for penga, trenger ikke god bundle. Gjerne bulk, men det er mye mindre av det nå virker det som.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Javel, men har sittet og sett litt på grafer her rundt forbi, og XL slår jo XT i noen spill så det kan ikke vær himmelvid forskjell det er snakk om eller?

 

Har det noe å si hvilken produsent man kjøper fra, XL er fra Sapphire som jeg har hatt før, mens XT er fra Club 3d, som jeg har lite kjennskap til. Er det noen en bør styre unna? Ser forresten at man må opp i 3700 for å få et sted de har XT inne.

Endret av cybervision_
Lenke til kommentar
Javel, men har sittet og sett litt på grafer her rundt forbi, og XL slår jo XT i noen spill så det kan ikke vær himmelvid forskjell det er snakk om eller?

:wow: Har jeg aldri sett. Sikker på at du ikke blander sammen Pro med XT her?

 

Når X800 Pro testes mot X800 XL kan det vippe litt frem og tilbake i den enes eller andres favør, siden Pro har høyest klokkefrekvens, mens XL har flere pipelines.

 

X800XT har like mange pipelines som X800XL, men skal være høyere klokket. Mao. den skal alltid vinne over en X800XL.

 

Har det noe å si hvilken produsent man kjøper fra, XL er fra Sapphire som jeg har hatt før, mens XT er fra Club 3d, som jeg har lite kjennskap til. Er det noen en bør styre unna? Ser forresten at man må opp i 3700 for å få et sted de har XT inne.

 

Marginalt, spør du meg. Det kan være skille på kjøleløsning, samt små forskjeller i kvalitet på RGB out-signalet. HIS-kortene har en veldig stillegående kjøler, men koster noe mer. Stort sett leveres kortene med ATIs standardkjøler, uavhengig av produsent. Dersom du skal bruke det med DVI og LCD-skjerm, så kan du velge utelukkende basert på pris.

Lenke til kommentar
Går det ikke å overklokke XL kortet, dersom det ellers er samme som XT?

 

(Er litt grønn som du skjønner :) )

XL kortet er ikke så veldig overklokkings vennlig. XT brikkene er byggd på en annen prosess enn XL som muliggjør den høye klokkehastigheten som den kjører på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...