cybervision_ Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Sitter og skal ha nytt skjermkort, men akkurat i prissegmenet jeg tenker å legge meg er det mye å velge i. Jeg har A64 3200+, 1 gig ram osv, så jeg tror ikke PCen sinker det. Må være AGP! X800 pro - 2495 X800XL - 2695 X800XT - 2999 Greit nok her skiller en 5 hundrings, men det betyr ikke all verden. Hadde tenkt å kline til på et 800XL, men blei litt i tvil nå. Hva anbefaler dere i denne prisklassen. Vil helse ikke gå over 3K. Max ytelse for penga, trenger ikke god bundle. Gjerne bulk, men det er mye mindre av det nå virker det som. Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) Javel, men har sittet og sett litt på grafer her rundt forbi, og XL slår jo XT i noen spill så det kan ikke vær himmelvid forskjell det er snakk om eller? Har det noe å si hvilken produsent man kjøper fra, XL er fra Sapphire som jeg har hatt før, mens XT er fra Club 3d, som jeg har lite kjennskap til. Er det noen en bør styre unna? Ser forresten at man må opp i 3700 for å få et sted de har XT inne. Endret 1. juni 2005 av cybervision_ Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Javel, men har sittet og sett litt på grafer her rundt forbi, og XL slår jo XT i noen spill så det kan ikke vær himmelvid forskjell det er snakk om eller? Har jeg aldri sett. Sikker på at du ikke blander sammen Pro med XT her? Når X800 Pro testes mot X800 XL kan det vippe litt frem og tilbake i den enes eller andres favør, siden Pro har høyest klokkefrekvens, mens XL har flere pipelines. X800XT har like mange pipelines som X800XL, men skal være høyere klokket. Mao. den skal alltid vinne over en X800XL. Har det noe å si hvilken produsent man kjøper fra, XL er fra Sapphire som jeg har hatt før, mens XT er fra Club 3d, som jeg har lite kjennskap til. Er det noen en bør styre unna? Ser forresten at man må opp i 3700 for å få et sted de har XT inne. Marginalt, spør du meg. Det kan være skille på kjøleløsning, samt små forskjeller i kvalitet på RGB out-signalet. HIS-kortene har en veldig stillegående kjøler, men koster noe mer. Stort sett leveres kortene med ATIs standardkjøler, uavhengig av produsent. Dersom du skal bruke det med DVI og LCD-skjerm, så kan du velge utelukkende basert på pris. Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Ok, så hvis vi kjører dette valget ned på enten: Sapphire X800XL 256mb til 2695,- eller Powercolor X800XT til 3167,- Hva velger jeg da? Gir X800XT såpass mye ekstra ytelse at det rettferdigjør de kloss på 500 kronene ekstra? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Da foreslår jeg X800 XT til kr. 2995,- Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 Har de det inne da? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Sannelig, siden til MPX er nede.... Jeg personlig ville lagt inn den ekstra 500-lappen, ja. (Dersom du blir nødt til å kjøpe den til 3167,-) Høyere minnebåndbredde betyr at du kan kjører opp AA / AF uten at det affekterer ytelsen så mye. Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) Går det ikke å overklokke XL kortet, dersom det ellers er samme som XT? (Er litt grønn som du skjønner ) Endret 2. juni 2005 av cybervision_ Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Går det ikke å overklokke XL kortet, dersom det ellers er samme som XT? (Er litt grønn som du skjønner ) Du kan sikkert klokke kjernen som bare det, hvis du har bra nok kjøling. Problemet blir å klokke minnet. Der vil det stoppe opp. Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) Ok, men jeg lurer på om jeg velger et XL faktisk, må ha ny HD også, og da begynner vi å snakke cash Spiller en del, men trenger ikke mer enn 1280X1024(LCD) og da klarer nok XL'en det meste i fremtiden. Endret 2. juni 2005 av cybervision_ Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Her er en fersk test. Du bør gå utifra testene med AntiAliasing+Anisotropy aktivert. Lenke til kommentar
blazern Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Ett annet alternativ kan være: Hightech Excalibur ATI Radeon X850XT 3215,- på databutikken.com http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=HTEXRX850V Tenker på å kjøpe dette, men blir litt redd når jeg leser erfaringer fra den webshopen der... Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Går det ikke å overklokke XL kortet, dersom det ellers er samme som XT? (Er litt grønn som du skjønner ) XL kortet er ikke så veldig overklokkings vennlig. XT brikkene er byggd på en annen prosess enn XL som muliggjør den høye klokkehastigheten som den kjører på. Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Hvis du ikke er så kresen på ytelse, så er kanskje et lydløst kort å foretrekke? Gigabyte X800 256MB (lydløst). Lenke til kommentar
arokh Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 For guds skyld, legg i 300 kroner og få +100 på minne/kjerne!!! XT er mye bedre enn XL! Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 Hehe, skjønner, men er det slik at Sapphire lager alle korta, og så klistrer bare de forskjellige leverandørene på sine kjøleløsninger eller? Noen som har erfaring med Club 3d X800XT? Lenke til kommentar
Dynasty Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Jeg har et club 3d x800xt kort. Har ikke hatt noen problemer med dette kortet. Bra video-ut. Har ikke testet video-inn funksjonen. Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 Nå har jeg lagt skjermkortprosjektet på is littegrann, venter til neste lønning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå