Gå til innhold

trenger lydkort anbefaling (ikke creative)

Anbefalte innlegg

hei

trenger nytt lydkort fordi jeg er lei av audigy2 sz, det lager rare scratch lyder spesielt når jeg laster opp data. hvis det ikke er noe data trafikk funker det utmerket. men dette har vedvart i et halvt år nå og jeg er lei. det samme skjedde med ett annet creative kort jeg prøvde. så creative er ut

jeg prøvde også et billigkort av ett eller annet merke men driverne brukte altfor mye cpu. prøvde også andre høytalere samt formatering samt nye drivere osv. det er definitivt creative kortene som ikke funker sammen med resten av hardwaren

så, hva kan anbefales av allround kort (spilling, musikk, det vanlige) som takler minst 5.1, og soundblaster 5.1 høytalere. må ha gode drivere som ikke suger for mye prosessor kraft. maks pris ca 1000-1500

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei

takk for svar. det er firewire på kortet ja. nettverkskortet er integrert på hovedkortet, og lydkortet står så langt unna som det er mulig. jeg har prøvd å plassere lydkortet flere steder men det gjør ikke noen forskjell.

kansje jeg skulle beskrive lydene litt bedre. det oppstår når det lastes data opp, ikke ned. hvis jeg feks ftper opp data på full speed knitrer det som en vedovn. høres ut som elekriske gnister eller ved som knitrer. veldig irriterende. burde jeg kansjke kjøpe annet nettverkskort i stedet? eller prøva å disable firewire på lydkortet ?

Lenke til kommentar

Prøv disable firewire.

Har du PS/2 tastatur eller USB tastatur med PS/2 overgang er det bare dumt å bruke.

Har selv SB Audigy (1) og en kamerat har Audigy 2.

Hadde samme problem at det knitret og kom ulyder men fant ut at det var PS/2 som gjorde det.

Satt i usb og ikke hørt en lyd etter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...