Gå til innhold

FSB overklokking av AMD XP

Anbefalte innlegg

Jeg begynte nylig å klokke opp min xp 1800+ cpu. den er ikke opplåst så det er bare FSB'en jeg får gjort noe med..... den kjører jeg nå på 145mHz..... hvor langt er anbefalt å klokke denne uten stor fare for at komponenter bryter sammen????

tempen ligger på 46 grader.System:

K7T Turbo

768MB SDRam (1x256 & 1x512)

AMD XP 1800+@1900++

GeForce 2 TI

Trenger litt tips!!! :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prosessorene er ikke komponenten som holder igjen. Den klarer litt h0yere BUS -no problems. Problemet er nesten alltid minnet som ikke klarer aa h0lge f0lge. Det eneste du kanskje risikerer aa 0delegge, hvis tempen er normal, er minnebrikkene. Men det skal litt til vil jeg si. Er du dust og bare pr0ver aa boote med 170mhz FSB kan brikker ta kvelden! En jeg kjenner mistet en 256mb SDRAM pga. slik dum oppf0rsel :>

0k FSB'en litt og litt, saa skal det nok ikke skje noe fatalt. Men det kan jeg ikke garantere dette! Kj0rer man veldig h0y FSB kan riktignok harddisker daue. Men skal ikke tro det vil skje ved 150-160mhz. Noen disker taaler mye mer enn andre...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-22 20:34, brainwasher skrev:

Bare lurer på en ting. Jeg har en XP1900,medMSA kt3 Ultra hovedkort.

ogcrual ram..

Hvor viss jeg sitter fsb på 145 og volten på cpu en på 1.85 hva bør det andre greine stå på da (multiplayeren og det)??????

hvis du stiller fsb til 145 så må de andre tinga stå på deafult.

Lenke til kommentar

Hmm, Det var rart jeg har 256mb crual ram 2700 (333Mhz) og vist jeg tar fsb en opp på 150 med defult instilinger på di andre klarer ikke jeg og boote op men med 145 klarer jeg .Hvordan klarer du da og kjøre fsb 'en så høyt

Msi KT3 Ultra-ARU

XP1900

crual ram (333)Mhz

GlobalWin TAK68 (cpu vifte)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...