nicholas Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Jeg har tenkt å kjøpe ny datamaskin med dual core eller dual cpu. Tingene jeg skal ha er: - Kabinett - Grafikk Kort (1 eller 2) - Strømforsyning - CPU1 og 2 - Hovedkort - 2GB RAM (enten 4x 512mb eller 2x 1024mb) - HDD - Western Digital Raptor 73GB Maskinen skal brukes til Photoshop, 3d randering og spill. Jeg vet ikke hva som er best vs pris. Gå for AMD eller Intel? Eller kanskje vente og kjøpe senere en av disse nye Dual Core maskinene? For meg er stabilitet viktigst framfor alt, etter det kommer det ytelse selfølgelig og ikke minst bråk. Men små forskjeller i performance bryr jeg meg ikke om så lenge første kravet "stabilitet" er dekket. Er det noe dere kunne anbefale her? Jeg har ca. 14000kr å gå på. Trenger ikke cd-rom/monitor/mus/tastatur og den slags ting. Kun det som er nevnt ovenfor. Skal heller ikke ha en av de 3500-6000kr grafikk kort heller men et rundt 1500kr heller. Når det gjelder CPU. Hittil har jeg tenkt mye på å gå for 2x av disse til 2900kr hver "Xeon 3.0GHz PC800 Socket 604, 2MB, EM64T, BOXED m/vifte" Til gafikk kort står jo valget mellom AGP 8x vs disse nye som kjører parvis, men det blir da dobbelt så dyrt på det område og jeg er redd min budsjett på 14000-15000kr vil sprekke. Men som sagt er jeg ikke helt sikker på noe av dette. Så, er det noen som kan gi meg råd angående alt dette? Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Athlon X2 4400+ Abit AN8 Ultra (nForce 4 Ultra-kort med passiv kjøling på chipset) PowerColor Radeon Bravo X700 (passivt kjølt og dual DVI) Et 2 GB sett PC3200-minne, dette f.eks. Kabinett er mer smak og behag-sak. Lenke til kommentar
nicholas Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Heh, jeg trenger dual maskin ikke noe singel cpu. Selv om det er bra, ingeting kan erstatte 2x prossesors. For min heavy bruk er singel cpu bare noe dritt. Ingeting kan erstatte 2x cpu når det gjelder randerering. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Det er en dual core cpu. Lenke til kommentar
nicholas Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 ohh min feil da... jeg så ikke at det var en av den nye type. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå