Gå til innhold

Ønsker kritikk på kode og design

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjapt:

- Preloading på hover-bildene til buttonsene på høyresida.

- Du må ha likt innrykk på teksten i footeren som på resten av sida.

- Koden gjør at header blir rød før bildet lastes. Jeg ville ha gjort om til en mer nøytral farge.

- Ok-knapp i arkiv-søket øverst til høyre?

- Kunne tenkt meg en noe mer spennende bakgrunn, et mønster eller noe hadde ikke skadet.

Ellers veldig fin side med fine farger.

Teksten er kanskje noe tung å lese, men det er mulig det bare er lipsum'en.

Endret av Mikka
Lenke til kommentar

Absolutt ikke noe å si på kodingen... Synes dog det er teit at det står "kopiering ikke tillatt".

Det er som om jeg skulle hengt lapp på bilen, sykkelen, fotballen min, PC-ene mine om "stjeling ikke tillatt".

Du trenger ikke ha den saken, den er bare til provokasjon!

Lenke til kommentar

Jeg likte fargene du har brukt meget godt.

Jeg synes det ble fint det at du har lagt div-rightcontent litt mørkere enn selve hovedinnholdet. Da uthever du på en måte hovedinnholdet, som er det viktigste.

Noe jeg ikke synes passet helt inn var hoverfargen på de 3 knappene i headeren, men kan hende det bare er meg. hvis jeg skal komme med et forslag er vel at du kan nøye deg med bare en underline på de linkene, men du skal få velge helt skjøl...

ellers en veldig fin side med fine farger... :thumbup:

Lenke til kommentar

Synes siden din har et meget fresht look og fine farger! Dette tror jeg du kan lage noe stilig ut av!

Som noen andre her skrev, synes du godt kan fjerne "kopiering ikke tillatt" egentlig.. Ellers en meget fin side!

PS! Synes for øvrig den bloggen du har i skrivende stund er ganske stilig óg jeg da men ;)

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemeldinger.

Grunnen for at divvene er gitt farger som red og blue etc. er mest for min egen del da jeg begynte kodinga. De skal fjernes :)

Noe dere merket var sikkert at bildene var store, de er ikke komprimert enda.

Mikka: Footeren har du rett i, den må forandres. Men, "Ok-knapp i arkiv-søket øverst til høyre?" Trenger jeg virkelig det? Hva mener dere andre? Har jo sette flere andre sider som ikke har en knapp da.

Dere har rett i at "kopiering ikke tillatt" er noe teit. Fjernes.

VgaR: "hoverfargen på de 3 knappene i headeren", du har rett, den er stygg. Glemte visst å forandre på den. Tror jeg skrev a:hover {} (som gir lik farge på alle) i css'en. Takk.

Lenke til kommentar
Er noe som kommer senere,

men når du trykker på søkefeltet bør det vel blankes ut?

Gjør det ikke det? Gjør det her i hvertfall, men kan tenkes det er noe feil med javascriptet, husker jeg har hatt problemer med det før. Kan forsøke å finne et annet.

<ingve> Hvor vil du har mer space? Mellom h2 og .ingress? Eller mellom hver .news?

Tillegg: Dere vet vel ikke om en side med pene ikoner som er gratise? Er ikke noe flink på slike ting.

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar

JavaScript eksempel (hvis jeg kan være til litt hjelp).

function clearText(thefield){
  if (thefield.defaultValue==thefield.value){
  thefield.value = ""; }
}

function restoreText(thefield){
  if (thefield.value==""){
  thefield.value = thefield.defaultValue; }
}

Så bruker du bare "onfocus" og "onblur". :)

Lenke til kommentar
Tillegg: Dere vet vel ikke om en side med pene ikoner som er gratise? Er ikke noe flink på slike ting.

Du kan sjekke kde.org, gnome.org, kde-theme.org, qt og gtk sine hjemmesider.

Sjekk om du finner ut hva som står under lisensene der.

Jeg har brukt KDEs ikoner på hjemmesiden til fotballaget mitt, og jeg tror de er utgitt under GPL eller en CC-lisens.

Ellers kan du vel søke på google etter ikoner og creative commons.

Lenke til kommentar

Jeg syns det ble litt for mye blur/glow under de blå stripene.

Hva med å prøve hvit farge på RSS-Hjem osv? Dessuten, den skrifta i header -må- du fjerne, utrolig ødeleggende. Og én annen ting: Den make-powerty-history-greia di til venstre var bare teit, syns jeg.

Bortsett ifra det, syns jeg den var helt grei :)

Lenke til kommentar

Siden du allerede har planlagt syndikering i form av (det mindre gode formatet) RSS2, hvorfor ikke hive inn et Atom-feed (som er mye, mye bedre) også? :)

Over til koden:

Den er grei, verken mer eller mindre.

Hvis du fikser på overbruken av DIV-elementet, og litt andre semantiske og strukturelle feil, kan det bli bra. :)

Endret av SirIce
Lenke til kommentar
Jeg syns det ble litt for mye blur/glow under de blå stripene.

Hva med å prøve hvit farge på RSS-Hjem osv? Dessuten, den skrifta i header -må- du fjerne, utrolig ødeleggende. Og én annen ting: Den make-powerty-history-greia di til venstre var bare teit, syns jeg.

Bortsett ifra det, syns jeg den var helt grei :)

Den skrifta likte jeg jo, knota mye med den :( Siden bare en klaget på den holder jeg den :p Har du forslag til endringer da?

make-powerty; Noe jeg ikke har fått med meg? Den helt til venstre? Ja, kan fjerne den, ble kanskje litt for (kommer ikke på adressa) ..?

Lenke til kommentar

Skriver like så godt et nytt innlegg.

SirIce: Er fullt klar over bruken av H*, dret bare en lang vei i det nå. Kan fikses.

Vet at det ble veldig mange divver, men uten dem ble det mye vanskeligere å få det slik jeg vil i alle nettlesere, fant jeg ut.

<div id="topmenusub"> er et resultat av at topline så annerledes ut i bergynnelsen, kan fjernes.

<div id="header">, jeppjepp, det kan det, men topline hadde eb annen funksjon først. Ingen unnskyldning dog.

Takk for ordentlig kritikk.

Tillegg: SirIce, forklar nærmere. Var btw ikke den sida jeg mente da.

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar
Om du ikke har sett make-poverty-linkene, så er du lite bereist på nettet.

Forresten: Har du vurdert sIFR?

Jeg lite bereist på nettet? eh, Nei :p

Ja, har vurdert det, men ser ikke poenget da jeg ikke har noen fine fonter å bruke.

Edit: Fant en side med ei slik lenke, har sett det før ja.. kan fjerne den

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...