Gå til innhold

Benytta bærbar pc i militæret

Anbefalte innlegg

Eg skal inn i Garden til hausten, og lurer på om det er nokon med erfaringar med bruk av PC i militæret? Får eg eit eige skap eg kan låsa han inn i, e.l.? Er det bra tidsfordriv, eller bør eg finna på noko anna? :-) Takkar for respons...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg skal inn i Garden til hausten, og lurer på om det er nokon med erfaringar med bruk av PC i militæret? Får eg eit eige skap eg kan låsa han inn i, e.l.? Er det bra tidsfordriv, eller bør eg finna på noko anna? :-) Takkar for respons...

Jeg hadde med stasjonær pc i militæret. Hadde en ledig seng på rommet (og dermed et ledig ulåst skap som jeg stappa pc'en i før inspeksjon) :)

Lenke til kommentar

regn ikkje med at du får eget skap til den - men du får som regel lov å ha dyre sivile effekter i skapet ditt.

tidsfordriv, ja, det er jo det du gjør det til, men det finnes som regel nok av tilbud (med untak av søndager da :)

Lenke til kommentar

Under rekrutt perioden (4-8 uker) Får du svært liten tid til å bruke den, samt at oppbevaring av sivile effekter er begrenset til et svært begrenset minimum. Så derfor burde du kanskje vente med å ta med deg den til etter første hjmreise/perm. Etter rekrutt perioden er de litt lettere å ha med å gjøre, så visse ting kan oppbevares i skapet, men de fleste steder har boder/rom hvor private eiendeler skal oppbevares.

Så du får nesten finne ut av det, for dette varierer litt ettersom hvor du skal osv...

Lenke til kommentar

Kan kanskje vente med å skaffe deg PC til etter rekrutten. Selv skaffet jeg meg bærbar i løpet av militæret, samt at flere andre andre i troppen min også hadde. Vi fikk lov til å ha denne i det låste skapet på rommet. Men dette er sikkert forskjellig praksis fra sted til sted. (MPBn, Bardufoss :thumbdown:)

Det hjalp veldig med litt trådløs linking på kjedelige kvelder :yes: (Som det ble maaange av etterhvert)

/Espen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...