Gå til innhold

Hvordan få tellico til å bruke BIBSYS databasen?

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest en post her på forumet ble jeg særdeles ivrig på å logge alt jeg har av cd'er, filmer og bøker i en database, og valget falt da på tellico.

Nå har det imidlertid oppstått et problem. Jeg finner ikke majoriteten av norske bøker gjennom Amazon - og de jeg finner er jeg ikke interessert i å legge inn info på (info er for dårlig..). Svaret ble da å bruke Bibsys, eller Bergen Folkebibliotek for that matter..

Informasjon om z39.50 systemet for både Bibsys og BF ligger på denne siden: z39.50 Target Statistics. Hvis dere ser bildet under (eller hvor det nå havner), kan dere se hvordan jeg har satt det opp.

Problemet er at den gir ikke noen tilbakemelding, så hva gjør jeg feil? Har prøvd alle Character sets jeg kan: (none), marc8, iso-8859-1 og utf-8 -> ingen forskjell. User og password skal være blanke tror jeg, ettersom BIBSYS er en fritt tilgjengelig database, se BIBSYS ZSøk. Jeg har også gjordt en portforwarding med min gateway/ruter (3Com crwe554g), uten at det hadde noe å si.

Jeg begynner å gå tom for muligheter, og prøver nå dere. Hjemmesiden til Tellico ble jeg heller ikkeno klokere av.

Jeg bruker for tiden Ubuntu Hoary hvis det skulle være av betydning, og tellico v.0.13.16.

Håper på god hjelp, ettersom jeg har lyst på et helt bibliotek/database!

mvh

Escariot

Ps. dersom dere prøver, men ikke har noen titler/personer/ISBN-nummer for hånden:

Person: Blakar, Rolv Mikkel

Tittel: Språk er makt

ISBN: 82-530-1797-9

Person: Bourdieu, Pierre

Tittel: Distinksjonen

ISBN: 82-530-1721-9

Person:Horkheimer, Max

/Person: Adorno, Theodor

Tittel: Dialectic of Enlightenment

ISBN: 0-8264-0093-0

Alle disse skal eksistere i BIBSYS databasen

Edit: la til bilde, gjorde ting mer oversiktlig (kanskje..)

post-27-1117661268_thumb.jpg

Endret av escariot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet er at den gir ikke noen tilbakemelding, så hva gjør jeg feil? Har prøvd alle Character sets jeg kan: (none), marc8, iso-8859-1 og utf-8 -> ingen forskjell. User og password skal være blanke tror jeg, ettersom BIBSYS er en fritt tilgjengelig database, se BIBSYS ZSøk. Jeg har også gjordt en portforwarding med min gateway/ruter (3Com crwe554g), uten at det hadde noe å si.

Jeg begynner å gå tom for muligheter, og prøver nå dere. Hjemmesiden til Tellico ble jeg heller ikkeno klokere av.

Jeg bruker for tiden Ubuntu Hoary hvis det skulle være av betydning, og tellico v.0.13.16.

Håper på god hjelp, ettersom jeg har lyst på et helt bibliotek/database!

Skulle ønske jeg kunne bladd opp en kjapp løsning men jeg har forsøkt å løse det samme problemet uten hell.

I forhold til Deichmanske ser det ut som det faktisk foregår en form for kommunikasjon, men det hjelper jo lite når det ikke returneres noe resultat.

Men man får vel bare jobbe videre. Et flott program er det i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...