Clintern Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Henta nettopp Alpha kjøleribba jeg bestilte fra microplex. Den er til Pentium 4 cpu og på installasjonslappen står det at vifta skal monteres motsatt vei(av det jeg er vant til) Altså ikke blåse luft ned i kjøleribba men ut i kabinettet. Syns det hørtes litt merkelig ut men er det virkelig slik det skal være? Setter i gang med monteringa så snart jeg får bekreftet det. Med andre ord, håper på rask svar :smile: Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Er best at vifta suger (dvs ikke blåse ned på ribba) for min del. Skader jo ikke å prøve begge veier :wink: Lenke til kommentar
Clintern Skrevet 18. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2002 Får da inderlig håpe at vifta ikke suger,hehe.. Det er en Papst så den duger sikkert. Seriøst, det KAN vel ikke skje noe med CPUen samme hvilken vei jeg monterer vifta? Vil nødig se pengene fly ut av vinduet. Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Du har en Pentium og de bare stopper opp når de blir for varme. Ikke som AMD som bare går og går. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Quote: Den 2002-07-18 14:56, Clintern skrev:Seriøst, det KAN vel ikke skje noe med CPUen samme hvilken vei jeg monterer vifta?Vil nødig se pengene fly ut av vinduet. neida, er ikke så stor forskjell på hvilken vei du setter vifta. Lenke til kommentar
Valdemar Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Jeg har en alpha kjøler og jeg hadde den til å suge før, men så snudde jeg den og temp sank med 2-3 grader Hvis kjøleren din har lav kjøleribbe lønner det seg at vifta suger, men hvis du har høy lønner det seg at vifta blåser. dette er fordi når du suger vil vifta suge inn fra kantene og lufta i midten vilikke sirkulere så godt. (håper du skjønte noe av dette?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå