frakk2000 Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 Fant noen sider av interesse (bruk bablefish fra altavista.com for å oversette, de er på tysk). http://www.diybeamer.ch/portal/ http://www.diy-community.de/ En del som har modda gamle overheads, mye kjekk info å finne her. Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 Skal dulle litt med boksen i dag, tenker jeg får frest de siste hullene til LCDkortet og kuttet ned litt på kassa (den er i lengste laget). Må også lage noen lister under og over LCD skjermen, siden fresnelplata fra OHP'en var litt høyere. Skal også se om jeg får tak i noe Lexan som klarer mye varme, blir billigere enn herdet glass + det tar ikke så lang tid. Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 Nå er endelig alt montert! (PJEWH), men jeg ser det er en del tweaking som må til. Trodde først at jeg måtte snu bildet med skjermkortet (monterte LCD skjermen bakfrem), men jeg hadde glemt at jeg snudde bildet med speil før. Så alt var som det skulle være! Tror fresnelplata bak er for langt foran, evnt for langt bak, for jeg får ikke nok lys, og det blir en slags brunfarge helt ytterst i bildet. Det er også ganske ufokusert på kantene, men det må jeg nesten regne med (Var det fra før av, når jeg testet med Overhead). Funker uansett kjempefint med Windows Mediaplayer Classic, hvor jeg kan overdimensjonere bildet, og heller trekke det sammen software, for å kutte vekk de værste uskarpe sidene. Anyways, har noen testbilder hvor man kan se de dårlige fargene, litt mer tweaking må nok til!. Her kan du se fargene. Må regne med litt dårlig kontrast, men jeg kan stille en del på skjermen, men i første omgang skal jeg flytte litt på fresnelplata, får se om det hjelper. Bildene er tatt med et litt røtent 3MP kamera, så kvaliteten lyver en del. Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 31. august 2005 Forfatter Del Skrevet 31. august 2005 Justert en del nå, flytta fresnel plata lengre bak, og fiksa litt på LCD skjermen også. Alle bildene er tatt på dagtid, så sterkere kontrast og slikt kommer vel i løpet av quellen. Lenke til kommentar
warlord Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Slett ikke verst. Har selv startet å lete etter deler, etter å brukt 3 uker på å studere teorier og forklaringer om å bygge en PJ. Er nå klar for å høste inn varene, og er fint å se at andre få flotte resultater Keep up the good work Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 31. august 2005 Forfatter Del Skrevet 31. august 2005 (endret) Flott å se flere som vil bygge prosjektor, et skikkelig artig prosjekt, og forholdsvis lett (med rette verktøy). Anbefaler på det sterkeste å undersøke masse på hvilken skjerm du velger, da dette har mye å si på kvalitet, samt de kan være temmelig vriene å demontere. Skal bygge en bedre prosjektor seinere, tror jeg skal gå for 17" med sterk kontrastforhold. (over 500:1). Bygge på en overhead er vel og bra, men kvaliteten blir ikke så utrolig bra, så kjøpe spesialtilpassede linser/fresnel plater og sånt lønner seg. Gjør en ting riktig, så blir resultatet enda bedre. Men husk at boksen blir abnormalt stor (Håper neste prosjekt blir bygd inn i veggen i "kinostua" ;D ) (Mulig jeg kjøper denne: Hyundai 17 "L72S ) Endret 31. august 2005 av frakk2000 Lenke til kommentar
warlord Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 (endret) Jeg går for denne15" da den har kontrast på 450:1 og 16ms responstid Endret 31. august 2005 av warlord Lenke til kommentar
sigen Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Så bra ut dette ja, men bildene så litt blasse ut. Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 31. august 2005 Forfatter Del Skrevet 31. august 2005 Ja, bildene er tatt på dagtid, så kontrasten er vel så som så. Får vel prøve igjen i kveld, mulig det hjelper en del. Har ganske røtent kamera også. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 (endret) Får håpe det blir bra da! Det som er negativt med å lage PJ av en sånn er at den lekker lys, men det er jo mye billigere enn en skikkelig prosjektor da. Lekker lys? Og det gjør ikke en vanlig pj ? Endret 1. september 2005 av Tha sims Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Hvis en gjør det bra, så skal den ikke lekke så mye lys nei Det som er vanskelig, er å få den til å bli helt skarp hele veien ut til sidene, ihvertfall med Overheadlinsa mi. Blir mye jobbing fremover, så jeg får se hvordan det går med prosjektoren. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 har sett litt på bildene dine å må si det at det ser ut som du har litt dårlig sortnivå, men det kan være kameraet ditt sin skyld. Ser ut som du har hotspot. Ellers ser det bra ut! Gratulerer. Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Håper ikke du tenker på de to litt hvitere flekkene på veggen? Det var *host* jeg som prøvde å fikse to hull >_< (Merknad til selv: hvit maling, betyr ikke alltid hvit ) Sortnivået er ikke helt bra nei, det er pga skjermen, den har bare kontrast på 250:1 tror jeg Men den får duge som førstegangsprosjekt. Forhåpentligvis har jeg lært nok til å driste meg ut på et litt større prosjekt Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Håper ikke du tenker på de to litt hvitere flekkene på veggen? Det var *host* jeg som prøvde å fikse to hull >_< (Merknad til selv: hvit maling, betyr ikke alltid hvit ) Sortnivået er ikke helt bra nei, det er pga skjermen, den har bare kontrast på 250:1 tror jeg Men den får duge som førstegangsprosjekt. Forhåpentligvis har jeg lært nok til å driste meg ut på et litt større prosjekt Sortnivået ditt kan bli betraktelig bedre, hvis du har et lerret med litt grå/beige farge i. Dette har jeg lagt merke til. Feks. Jeg har en pj med 450:1 kontrast. Med hvitt lerret er kontrasten ok, men med IKEA beige rullgardin blir det nesten kullsort. Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Mmm, *sikle* har lyst på et sånt ja, 270kroner kan jeg alltids søle vekk på prosjektoren ;D Bare synd de ikke har i Stavanger (lettest å komme seg dit), og at de ikke har postordre Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Jeg skal til IKEA om ikke så lenge. Jeg kan sikkert ta med en til deg, og deretter sende det til deg. Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Ojoj! Det hadde rult, kan godt sette over penger til lerret og porto! Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Jeg blir så trist og lei av å lese slike tråder Slapp av, det var et nydelig stykke arbeid du hadde utført, det jeg blir trist over er av jeg har en god prosjektor (Optoma EzPro 757) som jeg ikke kan bruke pga alt for liten leilighet. Jeg savner hjemmekinoen min med 132" lerret og bekk mørkt rom (ingen vinduer) Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Aj, ja den er ganske kjip Jeg vurderer å kjøpe en leilighet (I stedet for å leie) og bygge kinorom, hvor jeg bygger en prosjektor inn i veggen, alt som stikker ut er ei linse Tror jeg seriøst må sette meg ned og lære meg Sketchup snart. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Ojoj!Det hadde rult, kan godt sette over penger til lerret og porto! Legg meg til msn [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå