Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal dulle litt med boksen i dag, tenker jeg får frest de siste hullene til LCDkortet og kuttet ned litt på kassa (den er i lengste laget).

 

Må også lage noen lister under og over LCD skjermen, siden fresnelplata fra OHP'en var litt høyere. Skal også se om jeg får tak i noe Lexan som klarer mye varme, blir billigere enn herdet glass + det tar ikke så lang tid.

Lenke til kommentar

Nå er endelig alt montert! (PJEWH), men jeg ser det er en del tweaking som må til.

 

Trodde først at jeg måtte snu bildet med skjermkortet (monterte LCD skjermen bakfrem), men jeg hadde glemt at jeg snudde bildet med speil før. Så alt var som det skulle være!

 

Tror fresnelplata bak er for langt foran, evnt for langt bak, for jeg får ikke nok lys, og det blir en slags brunfarge helt ytterst i bildet.

 

Det er også ganske ufokusert på kantene, men det må jeg nesten regne med (Var det fra før av, når jeg testet med Overhead).

 

Funker uansett kjempefint med Windows Mediaplayer Classic, hvor jeg kan overdimensjonere bildet, og heller trekke det sammen software, for å kutte vekk de værste uskarpe sidene.

 

Anyways, har noen testbilder hvor man kan se de dårlige fargene, litt mer tweaking må nok til!.

 

beta_test1_small.JPG

Her kan du se fargene.

 

beta_test2_small.JPG

Må regne med litt dårlig kontrast, men jeg kan stille en del på skjermen, men i første omgang skal jeg flytte litt på fresnelplata, får se om det hjelper.

 

 

Bildene er tatt med et litt røtent 3MP kamera, så kvaliteten lyver en del.

:cool:

Lenke til kommentar

Flott å se flere som vil bygge prosjektor, et skikkelig artig prosjekt, og forholdsvis lett (med rette verktøy).

 

Anbefaler på det sterkeste å undersøke masse på hvilken skjerm du velger, da dette har mye å si på kvalitet, samt de kan være temmelig vriene å demontere. Skal bygge en bedre prosjektor seinere, tror jeg skal gå for 17" med sterk kontrastforhold.

 

(over 500:1).

 

Bygge på en overhead er vel og bra, men kvaliteten blir ikke så utrolig bra, så kjøpe spesialtilpassede linser/fresnel plater og sånt lønner seg. Gjør en ting riktig, så blir resultatet enda bedre.

 

Men husk at boksen blir abnormalt stor :)

 

(Håper neste prosjekt blir bygd inn i veggen i "kinostua" ;D )

 

(Mulig jeg kjøper denne: Hyundai 17 "L72S )

Endret av frakk2000
Lenke til kommentar

Håper ikke du tenker på de to litt hvitere flekkene på veggen?

 

Det var *host* jeg som prøvde å fikse to hull >_<

 

(Merknad til selv: hvit maling, betyr ikke alltid hvit :p)

 

Sortnivået er ikke helt bra nei, det er pga skjermen, den har bare kontrast på 250:1 tror jeg :no:

 

Men den får duge som førstegangsprosjekt.

 

Forhåpentligvis har jeg lært nok til å driste meg ut på et litt større prosjekt :)

Lenke til kommentar
Håper ikke du tenker på de to litt hvitere flekkene på veggen?

 

Det var *host* jeg som prøvde å fikse to hull >_<

 

(Merknad til selv: hvit maling, betyr ikke alltid hvit :p)

 

Sortnivået er ikke helt bra nei, det er pga skjermen, den har bare kontrast på 250:1 tror jeg :no:

 

Men den får duge som førstegangsprosjekt.

 

Forhåpentligvis har jeg lært nok til å driste meg ut på et litt større prosjekt :)

Sortnivået ditt kan bli betraktelig bedre, hvis du har et lerret med litt grå/beige farge i. Dette har jeg lagt merke til.

Feks. Jeg har en pj med 450:1 kontrast. Med hvitt lerret er kontrasten ok, men med IKEA beige rullgardin blir det nesten kullsort.

Lenke til kommentar

Jeg blir så trist og lei av å lese slike tråder :cry: Slapp av, det var et nydelig stykke arbeid du hadde utført, det jeg blir trist over er av jeg har en god prosjektor (Optoma EzPro 757) som jeg ikke kan bruke pga alt for liten leilighet.

 

Jeg savner hjemmekinoen min med 132" lerret og bekk mørkt rom (ingen vinduer) :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...