Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, det kan være et problem, som regel er LCD'en en liten halv cm større på hver side, og glasset på prosjektoren er som regel festet i hjørnene, men det har lite å si når du viser film, kan f.eks bruke mediaplayer classic og resize?

 

Jeg tror den 15" er helt topp :) Billig og fin :)

 

Edit: Nå er jo sommerferien snart over, og jeg har fått tak i en del materialer til å bygge kasse med, så nå er det snart på tide å sette i gang.

Endret av frakk2000
Lenke til kommentar

Har demontert Prosjektoren, og pelt fra hverandre litt deler.

 

Kunne ta ut lampeholderen i en hel del, så jeg tror jeg bare monterer hele greia inne i kassa.

 

lampe.jpg

 

Har også pelt ut fresnel plater + glassplate:

 

fresnelplater.jpg

 

og en tjukk og fin omformer:

 

transformator.jpg

 

Så er det å begynne å bygge et skjelett til å montere greiene i. Kjøpte meg fres til Dremelen i dag, så jeg skal frese spor til fresnelplatene og glassplata.

 

:w00t:

Lenke til kommentar

Kjøpte meg et termometer til å måle lampa + lcd skjermen, blei en slik:

 

328501_X_2004-07-01_150513.jpg

 

(Tilbud på clasern ;D )

 

Kjøpte sikringsholder til min 4A sikring som jeg pelte ut av min overhead.

 

Spørsmålet er bare om jeg kan drive 2 120x120 vifter på strømmen fra LCD skjermen? (Den er jo 12v), og hvor jeg skal koble disse? Lurte på å koble de på lampekontakten fra kontrollerkortet, der hvor jeg koblet til de to lysrørene?

 

Jaja, får leke meg litt med det nye voltmeteret mitt :)

Lenke til kommentar

Mekka et feste til lampa, (eller dvs metallet rundt, som jeg strippa).

 

Lekt litt med elektronikken, og sjekka om lampa fortsatt fungerte (det gjorde den *.* <- etter å ha kikket rett i den).

 

Den blir derimot heelt sinnsykt varm, med en røten 92x92 vifte jeg hadde liggende, var lampa oppe i 75 grader på no time (Turte ikke la den holde på lengre.). Regner med jeg skal montere 2 120x120 vifter på siden, og bygge en slags kanal som kjører luften over pæra, og ut på den andre siden.

 

Her er ihvertfall resultatet (jepp, bruker fortsatt kapp jeg har funnet, så dette blir veldig billig. (Og ganske stygt.. På insiden i hvertfall.)

 

linse_los_holder.JPG

 

Selve holderen, med den ene linsa løs (Kan ta den av og på med noen hengsler og en klikklås).

 

linseholder_siden.JPG

 

Fra siden.

 

linseholder_varmeskjold.JPG

 

Varmeskjold under pæra.

Endret av frakk2000
Lenke til kommentar

Litt mer update:

 

lampetest.JPG

 

Bruker en Nidec Radial Vifte for å blåse luft rett på pæra, samtidig som den er vinklet 90 grader og jeg slipper lysutslipp.

 

Den blåser utrolig lite luft visstnok, men den er ganske treffsikker, så jeg vurderer sterkt å bruke en slik på pæra, og en ekstra 92x92 vifte for å blåse luft inn i kassa.

 

varmetest.JPG

 

Her er tempen etter en 3minutters tid. Mye bedre enn 75+++ (med bare 1 92x92 på pæra).

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hva jeg kan forvente av en slik løsning. Min Projektor har 2000:1 i kontrast og da er jeg litt negativ til LCDskjermer som har vesentlig lavere kontrast , MEN! (det er alltid et men) siden man her monterer noe som er mye kraftigere enn backlighten så vil kontrasten gå opp ,men i feil ende av skalaen.. Det hvite vil bli veldig hvitt og det som er sort vil bli ganske grått..

 

Sortnivå er noe som er veldig viktig (mener nå jeg).

 

JEG ER VELDIG SUGEN PÅ Å FÅ EN DEMO AV EN SLIK PROJEKTOR! Kan tilogmed ta med kalibreringsutstyr for å gjøre bildekvaliteten bedre (DVE). Bor i Bergen fram til Lørdag og I oslo fra Mandag ;)

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke helt hva jeg kan forvente av en slik løsning. Min Projektor har 2000:1 i kontrast og da er jeg litt negativ til LCDskjermer som har vesentlig lavere kontrast , MEN! (det er alltid et men) siden man her monterer noe som er mye kraftigere enn backlighten så vil kontrasten gå opp ,men i feil ende av skalaen.. Det hvite vil bli veldig hvitt og det som er sort vil bli ganske grått..

 

Sortnivå er noe som er veldig viktig (mener nå jeg).

 

JEG ER VELDIG SUGEN PÅ Å FÅ EN DEMO AV EN SLIK PROJEKTOR! Kan tilogmed ta med kalibreringsutstyr for å gjøre bildekvaliteten bedre (DVE). Bor i Bergen fram til Lørdag og I oslo fra Mandag ;)

Bor desverre i Kristiansand >_<

 

Hehe, ja det er jo en budsjett prosjektor, så det blei med en billig skjerm, kan dog lages med 17" med bra sortnivå, dvi og lav ms :)

 

Jeg skal trikse litt og bruke den grå/beige rullegardinen til Ikea, det skal hjelpe litt på sortnivået, uansett så er jeg ganske fornøyd, selv med bare den første testen, hvor jeg klistret skjermen fast med teip oppå prosjektoren :)

 

:love:

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke helt hva jeg kan forvente av en slik løsning. Min Projektor har 2000:1 i kontrast og da er jeg litt negativ til LCDskjermer som har vesentlig lavere kontrast , MEN! (det er alltid et men) siden man her monterer noe som er mye kraftigere enn backlighten så vil kontrasten gå opp ,men i feil ende av skalaen.. Det hvite vil bli veldig hvitt og det som er sort vil bli ganske grått..

 

Sortnivå er noe som er veldig viktig (mener nå jeg).

 

JEG ER VELDIG SUGEN PÅ Å FÅ EN DEMO AV EN SLIK PROJEKTOR! Kan tilogmed ta med kalibreringsutstyr for å gjøre bildekvaliteten bedre (DVE). Bor i Bergen fram til Lørdag og I oslo fra Mandag ;)

Hvor mye betalte du for prosjektoren din? Vil gjerne se sammeligning av prisen også, for jeg tviler på at du betalte mindre enn 10k for din ;)

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke helt hva jeg kan forvente av en slik løsning. Min Projektor har 2000:1 i kontrast og da er jeg litt negativ til LCDskjermer som har vesentlig lavere kontrast , MEN! (det er alltid et men) siden man her monterer noe som er mye kraftigere enn backlighten så vil kontrasten gå opp ,men i feil ende av skalaen.. Det hvite vil bli veldig hvitt og det som er sort vil bli ganske grått..

 

Sortnivå er noe som er veldig viktig (mener nå jeg).

 

JEG ER VELDIG SUGEN PÅ Å FÅ EN DEMO AV EN SLIK PROJEKTOR! Kan tilogmed ta med kalibreringsutstyr for å gjøre bildekvaliteten bedre (DVE).  Bor i Bergen fram til Lørdag og I oslo fra Mandag ;)

Hvor mye betalte du for prosjektoren din? Vil gjerne se sammeligning av prisen også, for jeg tviler på at du betalte mindre enn 10k for din ;)

Jeg har en ganske gammel projektor. Nermelig Benq Bp6100. Du får en lignende projektor (5120) til 6000kr ny. Ville vært en grei sammenligning dette. Men så er oppløsningen lav på denne så den egner seg egentlig bare til bruk på filmer.

 

Det skal sies at jeg kjøpte min for 6700kr brukt for en stund siden. Da kostet den rundt 8800 ny. Min var brukt i 70timer da jeg kjøpte den ;)

 

Her er et screenshot:

f34759fe40d440400df44d445a2877c7.JPG

 

Har desverre ikke så mange for øyeblikket siden jeg er i en flyttefase. Kommer sikkert mange bilder i den nye hjemmekinoen ;)

Lenke til kommentar

Fatboy: Ja, du har det meste du trenger da, utenom skjerm da seff ;)

Men husk å få tak i høyest mulig antall Watt på overhead`en, minst 400W er annbefalt

 

CFD: 70 timer er en liten stund, men den holder jo lenge etter det. Hørtes ut som om du har en grei prosjektor, men jeg synes ikke det bilde du la ut var noe å se på. Hva med et litt lysere bilde?

Lenke til kommentar

Jeg har 100% lyskontroll. Jeg har dempet 98% av strølyset fra PJ og bilde er konfigert med DVE. Bildet er ganske representativt. Men det er akkurat slik det skal være. (iflg DVE)

 

Uansett så sier ikke bilder så mye om kvaliteten på bildet. Må oppleves.

70timer er absolutt ingenting vil jeg si. Det er ca 2% av oppgitt pæratid og betyr lite for meg ;) Er bedre å se projektoren i action før man kjøper ;) Tok et mørkt bilde fordi dette viser sortnivået (som jeg synes er det viktigste punktet når man skal kjøpe projektor).. Holder på med flere prosjekter så jeg koblet ikke opp projektoren igjen (koblet den ned idag)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Juhu, endelig har jeg fått gjort noe.

 

Som sagt skal jo dette være ultra budget. Så i ekte billigstil, har jeg fått nappa til meg noe kutt av paneler. De hadde jo ferdigfreste spor til LCD skjermen.

 

Det blei litt jalla så klart, siden jeg har kontroller kort på to sider (Så jeg kan ikke holde fast i mer enn 2 sider.

 

Uansett, jeg fikk til noe, må bare ta hensyn til at selve panelet er litt skjevt når jeg setter det inn i kassa.

 

Her er no bilder:

 

LCDRamme1.JPG

LCDRamme2.JPG

LCDRamme3.JPG

 

Klarte også å knekke av ZIF porten til forlengeren, men den var for feit i forhold til org kabelen uansett, så jeg må nok til med no lim etterhvert.

 

Skal mekke holder til fresnel plata i morra, og så må jeg kutte til speilet jeg skal ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...