Gå til innhold

Noe drit med mitt nye skjermkort...

Anbefalte innlegg

Hei jeg har et gainward gf4 Ti4600 og jeg har et problem med det.....

Etter ca 2dager med pcen på så tar jeg den av og venter ca 15min.....

Når jeg tar den på igjen så klikker pcen og det kommer mange farger på skjermen med streker.

Jeg har allerede den nyeste driveren...

Kan dette vær noe med at karbinettet er av???

Please kan NOEN hjelpe en desperat gutt????????

Mvh Alexander chesham

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Mitt Creative GF4Ti4400 led samme skjebne. Jeg har sendt kortet mitt tilbake i retur og bedt om å få ett nytt ett.

Temmelig sikker på at kortet ditt også er defekt.

Mitt kræsjet veldig ofte når jeg spilte, etter å ha latt maskinen stå av 10-20 så var alt fint igjen.

Telcontar

Lenke til kommentar

Har et liknende problem med mitt nye MSI GF4 4400 kort. Første gang jeg testa det kom det grønne og røde prikker og streker på skjermen. Åpna kabinettdøra og tok ut unødvendige kort og ledninger for å bedre kjølinga, og alt fungerte fint i et par uker. Men nå har det samme skjedd igjen, grafikken i spill er helt fu..a opp. Har prøvd alle de nyeste driverne, har til og med formatert harddisken uten å se noen forbedringer. Det eneste som får grafikken til å fungere i noen minutter,er å sette pcen i gjennomtrekk mellom to vinduer, men dette er en dårlig løsning når det blir kaldere ute... Virker som det er noe gærent med kjølinga på grafikkortet.

Er det noen som har peiling på hvilke andre løsninger jeg kan prøve før jeg sender kortet i retur?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-19 19:37, Fritz skrev:

Har et liknende problem med mitt nye MSI GF4 4400 kort. Første gang jeg testa det kom det grønne og røde prikker og streker på skjermen. Åpna kabinettdøra og tok ut unødvendige kort og ledninger for å bedre kjølinga, og alt fungerte fint i et par uker. Men nå har det samme skjedd igjen, grafikken i spill er helt fu..a opp. Har prøvd alle de nyeste driverne, har til og med formatert harddisken uten å se noen forbedringer. Det eneste som får grafikken til å fungere i noen minutter,er å sette pcen i gjennomtrekk mellom to vinduer, men dette er en dårlig løsning når det blir kaldere ute... Virker som det er noe gærent med kjølinga på grafikkortet.

Er det noen som har peiling på hvilke andre løsninger jeg kan prøve før jeg sender kortet i retur?

Hvis det hjelper å lufte er det kansje for høy temperatur. Prøv å klokke ned og se om det hjelper.

mvh

Are-Harald.

Lenke til kommentar

achesham_1

Hadde et Gainward GF4 Ti4200 og fikk samme problemene som du beskriver, det er bare å sende kortet tilbake, det er defekt.

Sendte inn mitt til komplett, så no venter jeg bare på at dei skal få inn nye på lager (02.08).......hater å vente

Lenke til kommentar

OK, nå har jeg prøvd kortet på pcen til en kamerat. Der fungerte det helt fint! Han snakka på at det kanskje var strømforsyningen min som ikke ga nok strøm - den er på 300 watt. Er det sånn at man trenger en sterkere strømforsyning for å kjøre et ASUS A7V 266 hovedkort, AMD Athlon XP 1,46 Ghz cpu og GeForce4 Ti 4400 uten problemer? Kanskje vifta til skjermkortet får for lite strøm? Noen som har peiling? :???:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...