Gå til innhold

Generere PDF-faktura/giro med PHP?

Anbefalte innlegg

Fatal error: Call to undefined function: pdf_new() in /hsphere/local/home/phun-ky/umedia.no/pdf.php on line 3

får bare dette jeg... bruker:

PHP Version 4.3.11

apache

'./configure' '--localstatedir=/var/hsphere/php' '--with-apxs=/hsphere/shared/apache/bin/apxs' '--with-openssl=/usr' '--with-zlib=/usr' '--with-zlib-dir=/usr' '--with-bz2=/usr/local' '--enable-calendar' '--with-jpeg-dir=/usr/local' '--enable-ftp' '--with-gd' '--with-ttf' '--with-freetype-dir=/usr' '--enable-gd-native-ttf' '--with-png-dir=/usr/local' '--with-gettext=/usr/local' '--with-imap=/hsphere/shared' '--with-mysql=/usr/local' '--with-pgsql=/usr/local' '--with-curl=/hsphere/shared' '--with-curlwrappers' '--with-mhash=/usr/local' '--with-iconv=/hsphere/shared' '--enable-sockets' '--with-zip=/usr/local' '--enable-versioning' '--enable-track-vars' '--enable-trans-sid' '--enable-bcmath' '--enable-mbstring' '--disable-debug'

ser i phpinfo at pdf ikke står noen steder, kan det være det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et alternativ til å bruke PDFlib, er å bruke FPDF.

les om FreePDF her:

FPDF

Må hele koden skrives dersom vi ønsker å bruke FPDF i stedet? For min del stoppet dette prosjektet litt opp da jeg fant ut at PDFlib koster 3000kr.

PDFlib ble installert med php til meg, da jeg la inn xampp...

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Dette virket spennede, så jeg slang sammen en "mockup" av en giro i Photoshop, og eksperimenterte litt.

Resultatet:

...........

Dette er kjørt på en Win2k3 server med PHP5.

Originalbilde

Resultatet av koden (PDF)

.....

Hvorfor er denne generert av

giro generator v 1.0 ?

du er vel klar over at blankettnr ikke bare kan skrives på?

blanketter får man kjøpt på bokhandel, bank, post og de andre som har lisens fra bbs til og selge giroblanketter.

en har IKKE lov til og lage giroblanketter selv! dvs eget giroblankett nr!

hvis du lager et script hvor ikke den gule rammen eller tekst som står på giroblanketten fra før skrives ut samt blankettnr så er nok løsningen god!

og veldig atraktiv for mange :):thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg

Hadde du tatt deg til til å lese hele tråden, så hadde du sette denne, datert 02.06.2005:

Edit2: Jeg fant ut at man trenger en font som heter OCR-B I (denne er ikke gratis icon2.gif) hvis man skal bruke dette sammen med BBS, og at det i denne sammenhengen kun er lov å bruke ferdig opptrykte blanketter fra et godkjent trykkeri.

Giro-Generator 1.0 er bare noe jeg fant på. Dette er jo ikke noe reelt produkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...