Christian_ Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Jeg holder på med et PHP script hvor man får opp to input'er med type satt til text. Disse to har Value fra infoen til forrige side, men jeg vil ha muligheten til å resette disse to med en reset knapp. <div style="padding: 3px; border: solid 1px #E8E8E8; background-color: #F2F2F2; width: 320px; margin: 0 auto;"> <form name="sendt" action="info.php?sendt=1" method="POST"> <div style="float: left; width: 150px"> Infobox 1:<br /> Infobox 2: </div> <div style="float: left; width: 150px"> <input type="text" name="navn" value="<?php echo $info1; ?>"> <input type="text" name="fil" value="<?php echo $infoto; ?>"> </div> <br /> <br /> <br /> <input type="submit" value="Vis info!"><br /> <input type="reset" value="Fjern innhold!"> </form> </div> som du ser så er valuen satt, og da virker det ikke som at det er mulig å resette inpute'ene. Finnes det en annen måte å vise infoen i input'ene slik at de kan resettes eller finnes det en annen måte å resette på? Ikke noen kommentarer til koden, det er bare en slurvekode som jeg har laget fort Takker for alle svar Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) Du kan ikke resette til noe annet enn det som er gitt i value, hvis det er det du mener. Ellers må du til med JavaScript, og da må du over i et annet forum... Reset er altså ikke «nullstill», men «tilbakestill» til gamle verdier. Endret 1. juni 2005 av Jimmy Pop Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Noen som har noe javascript for det liggende? Jeg har ikke peiling på javascript Regner vel med at dette er temmlig enkelt? Lenke til kommentar
DevN Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Går ut fra at det ikke er så mange felter at du trenger en loop. Eksempel: <html> <head> <script type="text/javascript"> <!-- function empty() { document.skjema.txt1.value = ""; document.skjema.txt2.value = ""; document.skjema.txt3.value = ""; } //--> </script> </head> <body> <form name="skjema" action="#" method="post"> <input type="text" id="txt1" value="ID: txt001" /><br /> <input type="text" id="txt2" value="ID: txt002" /><br /> <input type="text" id="txt3" value="ID: txt003" /><br /> <input type="button" onclick="javascript:empty()" value="Tøm alle tekstbokser" /> </form> </body> </html> Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 Ser veldig riktig ut, men jeg får det ikke til å virke Ta en titt her: <html> <head> <script type="text/javascript"> <!-- function empty() { document.skjema.txt1.value = ""; document.skjema.txt2.value = ""; } //--> </script> </head> <body> <div style=" float: right; padding: 3px; border: solid 1px #E8E8E8; background-color: #F2F2F2; width: 320px; margin: 0 auto; position: absolute; top: 20px; right: 40%; position: fixed "> <form name="sendt" action="hightest.php?sendt=1" method="POST"> <div style="float: left; width: 150px"> Infoboks:<br /> infoboks2: </div> <div style="float: left; width: 150px"> <input type="text" name="navn" id="txt1" value="Navn"> <input type="text" name="fil" id="txt2" value="Fil"> </div> <br /> <br /> <br /> <input type="submit" value="Vis info!"><br /> <input type="button" onclick="javascript:empty()" value="Fjern innholdet!" /> </form> </div> <div style="margin-top: 130px"> <br /><br /></div> </body> </html> Det skjer ingenting når jeg trykker på knappen Lenke til kommentar
DevN Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Du har et annet skjemanavn enn jeg hadde i eksemplet. Det er bare å forandre i JavaScript-eksemplet. Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 Ah! seff, Dumme meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå