j@nfe Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 har innstallert pc suite og kjøpt meg ledning, men jeg får ikke kontakt med telefonen. Kabelen jeg fikk var en DKU-2 kabel- er dette riktig??? Er det noen innstillinger på telefonen som jeg må gjøre. Noen som har en lur framgangsmåte for å få kontakt med telefonen. Det er ikke bare bare å gå fra nokia 3310 til 6230i. Lenke til kommentar
Ragal Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Jeg har også det samme problemet Kjøpte ny 6230i og instalerte Pc Suite 6.5 som jeg lastet ned fra nettet. Koblet inn DKU-2 kabelen, men mobilen klarer ikke å kommunisere med Pc Suite virker det som.. Pc'en finner minnekortet på mobilen, og jeg kan legge inn mp3 filer og spille disse, så jeg vet at kabelen virker, og at windows ihvertrfall har funnet minnekortet på mobilen.. Var inne på hjelpen til Pc Suite og tittet, og under Tilkobling, Bruke kabeltilkoblinger der står det: ... 3. Koble kabelen til telefonen. Windows skal gjenkjenne kabelen og finne de riktige driverne. Svar Ja når du blir spurt om du godtar den digitale signaturen, og driverne vil bli installert. 4... Dette har jeg ikke fått spørsmå om så vidt jeg vet.. Noen andre som har fått dette til å virke? Kjører på Windows XP med siste SP installert. Har prøvd med ver. 5.8, 6.4 og 6.5 av Pc Suite, men ingen finner mobilen min Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Det var vel en av oppgraderingene, at 6230i skulle fungere som flyttbar disk i windows. Men det er jo litt dumt om det lager problemer for annen funksjonalitet. Jeg har ikke kjøpt meg kabel ennå. Synes det er ganske tullete at det ikke følger med en telefon til nesten 3000. Det følger jo med programvare for å koble telefonen til pc'n, og så vil de ha 3-5 hundre for en liten ledning for å få det til å virke? Hvordan fungerer en Bluetooth adapter med telefonen? Har lurt på å kjøpe det, siden jeg har en annen telefon med BT. Kjenner ikke så godt til BT, men må man ikke trykke godkjenn på telefonen hver gang man skal overføre data? Beklager om jeg roter til tråden. /erling Lenke til kommentar
Ragal Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 6230i virker fint som flyttbar disk til win 2000/xp gjennom usb-porten som jeg har prøvd. Pc'en finner minnebrikken og jeg kan laste opp/ned filer så mye jeg vil.. Problemet mitt er at jeg ikke klarer å få programmet Pc-Suite til å finne mobilen min, og dermed miste mye funksjonalitet med å koble sammen mobilen til pc'en. Har ikke prøvd med BT eller infrarød, men kabelen vil ikke virke Du må foresten trykke 'godkjenn' på mobilen hver gang du skal koble mobilen til pc'en via kabel, så jeg antar at dette er en sikkerhets ting som de har valgt å legge på mobilen. Men er det ingen som har hatt problem med å koble til mobilen til pc'en via pc-suite som har fått det til å virke på en lur måte? *Begynner å bli litt frustrert* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå