Tafsen Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Korleis endrer eg den?` Har prøvd med "vi /etc/hostname" men da dukker det bare opp en tom fil Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 er du root da? yes Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Eg fant etter litt ut at det ikkje var noen fil som hette /etc/hostname og derfor var "fil" tom =p Eg køyrer FC3 visst det hjelper Lenke til kommentar
olear Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Eg fant etter litt ut at det ikkje var noen fil som hette /etc/hostname og derfor var "fil" tom =p Eg køyrer FC3 visst det hjelper /etc/HOSTNAME Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Hva med #hostname hostname ? Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Når eg skriver kunn "hostname" så dukker namne opp. Men det ligger ikkje nokon fil i /etc som kan minne om hostname Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Når eg skriver kunn "hostname" så dukker namne opp. Men det ligger ikkje nokon fil i /etc som kan minne om hostname Skriv som root: hostname nytthostname ... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Då ligg det ein fil ein eller annan stad som vert aktivert av eit init-script. grep -R <ditthostname> * I /etc kan vel kanskje finne fila. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Hmm, det virker som om den ressetter namne til dhcppc1 eller dhcppc2 etter kvar omstart =\ Lenke til kommentar
ratix Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Hmm, det virker som om den ressetter namne til dhcppc1 eller dhcppc2 etter kvar omstart =\ grep -ri "dhcppc" /etc/ Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) *dual posting ok* Endret 3. juni 2005 av Jimmy Pop Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Ja, hvis du søker etter det ordet i /etc-katalogen, skal hostname ligge i en av konfigfilene. I Arch liger den under /etc/rc.conf Søk med grep -i hostname /etc/* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå