gxi Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) Jeg synes det virker veldig logisk at dersom man holder temperaturen lav, så kan man øke kjernespenningen(VCore) mer. Stemmer dette? Jeg har en XP2800+, og kan klare 2,2GHz med 1,7V hvor standard er 1,65V. Jeg kan klare 2,3GHz på 1,85V, noe som folk her synes er ganke høy virker det som. Jeg kan også presse den over 2,5GHz dersom jeg kjører med 2,05V. Ødelegger jeg prosessoren fort dersom jeg kjører den med 1,85V? Jeg kjører nå med 41 grader fullt lastet på 2,2GHz, 1,7V, målt med innebygd temperatursensor i CPU. Endret 1. juni 2005 av jonepet Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Jo lavere temperaturen er, jo høyere kan du stille vcore. Og, jo høyere vcore du stiller, jo høyere blir temperaturen. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Jeg kjører på 2,4GHz stabilt på 1,85V. Den lå på 47 grader. Har nå remontert kjøleren, for å se om jeg får den ned. Den saken kan snurres rundt slik at kjølepastaen har vel etterhvert mistet effekten. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) Den stabiliserte seg på 44-45 nå, load. Anbefales det å prøve et hakk til både med VCore og GHz? Oppdatering: Jeg prøvde å kjøre den opp på 2,5Ghz, men den nektet å være stabil da. Fikk bootet OS, men med en gang noe prøvde å laste den skikkelig døde den. Fikk derimot ned VCore til 1,8V stabilt på 2,4GHz. Nå ligger jeg med 40-41 grader under last. Endret 1. juni 2005 av jonepet Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Bare sett opp, når den nærmer seg 55@load trenger du ikke å klokkelengre. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 Får ta det litt senere. Fikk lekasje i vannblokken, så den er på vei tilbake til Microplex. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Nå har jeg koblet inn en annen vannblokk (BigWater), og har nå CPUen kjørende med full last, 47 grader, 1,90-1,92V på 2,5GHz. Prøvde et hakk til på multiplieren, men selv om jeg satte spenningen på over 2V gikk den ikke stabilt. Vil prosessoren overleve dette? Kan jeg kjøre systemet 24/7 på 1,9V? http://bilder.webforumet.net/1369.png Endret 3. juni 2005 av jonepet Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Vil prosessoren overleve dette? Kan jeg kjøre systemet 24/7 på 1,9V? http://bilder.webforumet.net/1369.png Om den er stabil og temperaturen holder seg stabil, tror jeg neppe du bør bekymre deg. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Stabil var den nesten. Den crashet etter en stund, sansynligvis pga. økt vanntemperatur som er et resultat av økt lufttemperatur. Jeg kjører den nå på 2,4 igjen med 1,87V. Sansynligvis kan jeg nok senke til 1,80V, men jeg har ikke orket å flytte jumperen på hovedkortet for over-voltage tilbake enda. Virker som om den er stabil nå, men temperaturen er på 48 grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå