Space_Shoot Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 Jeg har et meget meget irriterende problem som jeg håper at dere kan hjelpe meg med. Hver gang noen hopper eller mister noe på gulvet da skrur maskinen seg av. Hva kan det være? Amd Athlon 700@900 Abit KA7 Fujitsu 17gb cd-brennner 300 watt strømforsyning isdn, nettverkskort og lydkort Lenke til kommentar
ELWiss Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 hehe.. genialt problem.. Du er nok bare altfor sportslig av deg... Ikke hopp rundt og slike ting. "Nerding" er vel egentlig ment for late folk? "En time data om dagen, fordobler magen.." mvh ELWiss Lenke til kommentar
Lego Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 Dette er bare vill gjetting, men jeg ville skjekket om cpuèn har skikkelig kontakt med hovedkortet. Om maskinen ikke har kontakt med hovedkortet, skulle den vel egentlig ha restartet ikke slått seg helt av. Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 Jepp.. virker som om noen kontakter ikke sitter orntlig på! Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 Yes! harv endelig fått klokka min athlon xp 1600+! har den på ett asus a7v266! har den oppe i 1575 mhz nå, men den klarer så absolut mer! :smile: har bare satt opp fsb'n til 150, bruker 10,5 på multiplyeren... :sad: Har en WBK38 :sad: , men den skal jeg bytte vifte på, til en papst som er bedre og lager mindre støy!!! temp nå er på ca. 42* idle og 45* full load etter en runde med 3dmark 2000 (10549)... jeg har ett asus v7700 geforce 2 pro! har ræva kjøling og null goop, men det kommer. skal bytte kabinett til ett Chieftec Dragon, det blå og svarte :smile: Yummie! Lenke til kommentar
Space_Shoot Skrevet 24. november 2001 Forfatter Del Skrevet 24. november 2001 Ok, nå har jeg skjekket alle kontaktene i maskinen, men feilen kan ikke ligge der. Hvor kan den ellers være? Lenke til kommentar
Kane Skrevet 24. november 2001 Del Skrevet 24. november 2001 Det må vel være noe som er løst, ledninger, div. kort, prosessor, ram eller noe inni f.eks. strømforsyninga. Sjekk også at alle ledningene, og ikke bare kontaktene sitter godt i. Du kan også koble fra alle "unødvendige" komponenter (cd spillere, nettverkskort osv.) og sjekke om maskina funker når du da hopper, kaster ting i gulvet... Hvis det da virker helt fint kan du sette på en ting, starte maskina, hoppe, en ting til, starte maskina... Og du vil da finne ut hva som er galt. Lenke til kommentar
thoering Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 om ikke annet kan du vel prøve å legge et mykt teppe eller annet under maskina? Lenke til kommentar
Space_Shoot Skrevet 10. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2001 Hurra det gikk, nå kan jeg hoppe å danse så mye jeg vil rundt maskinen:D :grin: Fant noen bitter med underlag til noe som jeg brukes til å hindre vibreringer, presset noe inn alle plasser jeg kunne tenke problemet var. Der var problemet løst. Lenke til kommentar
Strips Skrevet 10. desember 2001 Del Skrevet 10. desember 2001 Det behøver ikke være kontaktene det er dårlig kontakt i. Vakkel er en fin ting. Det kan bli værre med tiden og fortsette å plage deg. Hadde jeg vært deg så ville jeg prøvd å bytte ut en komponent etter en. Begynn med power, så HK... Et lite prosjekt, men det kan spare deg penger og mye sinne over tid. Tenk hvis du repartisjonerer en 40GB partisjon med alle de tingene du har sammlet deg opp over år, så går strømmen. Selvfølgelig hadde du ikke noe som var stort nok til backup :wink: Det er ikke noe gøy. Noe som ikke er langt fra det som skjedde med meg en gang. Men da var det faktisk strømbrudd og ikke vakkel. Resultatet blir det samme. Lenke til kommentar
Journeyer Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Quote: Et lite prosjekt, men det kan spare deg penger og mye sinne over tid. Tenk hvis du repartisjonerer en 40GB partisjon med alle de tingene du har sammlet deg opp over år, så går strømmen. Selvfølgelig hadde du ikke noe som var stort nok til backup Det er ikke noe gøy. Noe som ikke er langt fra det som skjedde med meg en gang. Men da var det faktisk strømbrudd og ikke vakkel. Resultatet blir det samme. Hehe, skaff deg UPS gutt Like gøy hver gang strømmen går og alt blir mørkt, men pc'n har power for en liten stund iallfall... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå