Nezualck Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Ønsker å få valget jeg har foretatt i en comboboks til å bli skrevet i formens Caption, altså oppe i det blå feltet i vinduet. Det går jo an å få opp indeksen til de forskjellige valgene, så da må det vel være mulig å få ut Teksten som tilhører indeksen. frmForm2.Caption=frmForm1.cmbCombo1.ListIndex gir meg 0 hvis jeg velger første valgmulighet, 1 for neste valgosv. Er det mulig å få skrevet selve valget og ikke bare indekstallet? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Du kan enten egenskapen Text eller List - førstnevnte er definitivt enklest. Koden blir i så fall som følger: Private Sub cmbCombo1_Change() ' Endre titteltekst på form til elementet markert i kombinasjonsboks Form1.Caption = cmbCombo1.Text End Sub Private Sub cmbCombo1_Click() ' Kall prosedyren ovenfor, slik at formtittelteksten oppdateres ved alle endringer cmbCombo1_Change End Sub Lenke til kommentar
RuZleBIFf Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) i dette tilfellet blir det frmForm2.Caption = cmbCombo1.Text men det hadde du sikkert funnet ut av! Du kan også bruke Me.Caption "Me" er den formen som har fokus! Endret 2. juni 2005 av RuZleBIFf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå