Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har problemer med Win2k Server

Anbefalte innlegg

Jeg satt opp en server for noen dager siden og alt funket greit til jeg skulle sette den opp som en domain. Etter active directory installasjonen tar det ca. 15min før jeg får login bilde og jeg får en masse DNS feilmeldinger.

Jeg har 2 klient PCer som begge kjører WinXP Pro. Serveren og de to klient PCene er tilkoblet en SMC Barricade router med innebygd switch.

Er det routeren problemet ligger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du satt serveren opp mot andre dns servere eller kjører du dns på serveren?

Mulig den står å søker opp mot non-existent dns servere og da blir det bare tull.

Prøv og sett dns til localhost og reboot.

Sjekk om det tar like lang tid da?

Eventuelt kan du jo åpne for dns i routeren, hvis det allerede ikke er gjort.

Start med å åpne alle porter inn/ut og lukk deretter alle som du ikke har behov for.

Lenke til kommentar

Jeg tror problemet er at den fant routeren som DNS server, så win2k kom da ikke opp som PDC.

Jeg klarte å installere win2k server som PDC med å koble serveren ifra routeren og så koble den til routern igjen under installasjonen av AD. Nå får jeg ikke disse DNS feil meldingene lenger, men nå deler ikke routeren ut IP til serveren, slik at jeg ikke kommer ut på internett fra serveren. Er det noe måte å la routeren dele ut IP istedet for serveren, eller er det en annen løsning?

Jeg er en smule grønn på dette området som dere kanskje skjønner :smile:

[ Denne Melding var redigert av: MistaPi på 2002-07-20 16:49 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...