Gå til innhold

Fire fox eller Opera?

Anbefalte innlegg

Hater disse diskusjonene! Det må være minst 1000 av dem på dette forumet! Hva med å lete før du poster?

Hva som er best av Opera, eller Firefox kommer helt an på deg og dine ønsker. Det viktigste er at du ikkje bruker Internet Explorer, som er fryktelig dårlig og smakløst.

Må vel være lov å bruke explorer om man vil det også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Øh... selvfølgelig. Tror du må gå noen år på skolen. Du har visst ikke lært å lese skikkelig. Jeg har ikkje sagt at du ikkje kan bruke det. Tåpelig kommentar! Jeg kan jo ikkje hindre deg i å bruke det.

Lenke til kommentar

Øh... selvfølgelig. Tror du må gå noen år på skolen. Du har visst ikke lært å lese skikkelig. Jeg har ikkje sagt at du ikkje kan bruke det. Tåpelig kommentar! Jeg kan jo ikkje hindre deg i å bruke det.

Heisann, stått opp med feil bein i dag? At jeg sa "må ha lov", mente jeg ikke at man har jurdisk lov/ikke lov til å bruke det. Det jeg mente var at man må få bruke det uten at andre blander seg inn i det, som f.eks "bare du ikke bruker Explorer".

Lenke til kommentar
Hater disse diskusjonene! Det må være minst 1000 av dem på dette forumet! Hva med å lete før du poster?

Hva som er best av Opera, eller Firefox kommer helt an på deg og dine ønsker.

Helt enig med deg! :yes:

Selv så bruker jeg både Firefox og Opera.

Opera når jeg skal surfe lenge og Firefox når jeg bare skal lese litt nyheter ++ :)

Lenke til kommentar

Jeg pleide å være en slik som sa "alt annet enn IE", men i dag sier jeg bare: Bruk gjerne IE, men da bør du vite hva du gir deg inn på, og bruk tid på å teste alternativer så du finner det du liker best. Det viktigste er at vi har et valg mellom flere nettlesere, og at det ikke bare er en som dominerer hele markedet.

Selv får jeg større og større problemer med hvordan Mozilla-folket oppfører seg. Greit nok at det finnes rabiate brukere - det finnes det jo på alle sider. Men jeg ser ofte rar oppførsel fra representanter for Mozilla. I MozillaZine-forumet lar de glatt medlemmer som går til regelrette personangrep på folk som uttaler seg positivt om Opera holde på, men de som måtte finne på å komme i en diskusjon der og forsvare Opera, må finne seg i å få advarsel om at de vil bli bannet hvis de fortsetter. Moderatorne driver også stadig og kommer med angrep mot Opera og Opera-brukere selv.

Så ikke velg nettleser basert på idealisme. Det finnes ingen snille og slemme her, noe man tydelig ser hos Mozilla. Velg det som passer deg best når det gjelder å faktisk bruke programmet.

Bruker du IE, er du utsatt for sikkerhetshull. Bruker du Firefox eller Opera er du utsatt for sider som ikke virker fordi de er laget kun for IE.

Min Firefox var ikke rammet (jeg har testet på Secunias side)

Hvis Secunia sier at Firefox er rammet, så er den jo det :) Du gjør antakelig noe feil hvis du bruker en versjon Secunia sier er rammet.

Lenke til kommentar

Joda. Men det ser ikke bra ut. Og les linkene, der det står om folk som faktisk representerer Mozilla.

Når det er sagt, så er det mange dyktige og skikkelige folk involvert i Mozilla. Det som forundrer meg er at ikke bråkmakerne får munnkurv, og at de ikke lar noen som er litt mer "down to earth" være Mozillas ansikt utad.

Lenke til kommentar
Jeg pleide å være en slik som sa "alt annet enn IE", men i dag sier jeg bare: Bruk gjerne IE, men da bør du vite hva du gir deg inn på, og bruk tid på å teste alternativer så du finner det du liker best. Det viktigste er at vi har et valg mellom flere nettlesere, og at det ikke bare er en som dominerer hele markedet.

Hører at du ikke har skrevet (x)HTML og CSS før, ja...

Så ikke velg nettleser basert på idealisme. Det finnes ingen snille og slemme her, noe man tydelig ser hos Mozilla. Velg det som passer deg best når det gjelder å faktisk bruke programmet.
Idealisme betyr ikke at du velger den med snillest utvikler. Kanskje du bør lese litt om filosofien til FSF, lese litt om «Security by obscurity» og lukket programvare m.m.
Bruker du IE, er du utsatt for sikkerhetshull. Bruker du Firefox eller Opera er du utsatt for sider som ikke virker fordi de er laget kun for IE.
Og nettopp derfor er den viktigste kampen at folk slutter å bruke IE. IE har allerede ødelagt Internett til de grader, for å rette opp i skaden, er det viktig at folk som har muligheten, velger en bedre nettleser, være seg Opera, Firefox, Mozilla, Konqueror, Safari e.l.
Min Firefox var ikke rammet (jeg har testet på Secunias side)

Hvis Secunia sier at Firefox er rammet, så er den jo det :) Du gjør antakelig noe feil hvis du bruker en versjon Secunia sier er rammet.

Ja, det skal jeg huske hvis jeg
  • er inne på en sikker side
  • den sikre siden bruker frames
  • en side prøver å utnytte hullet

Da skal jeg prøve litt bedre.

Lenke til kommentar

En hevr person med espekt for seg selv og sin pc vil ikke bruke IE. Jeg foretrekekr firefox etter ganske langvarig testing og sammenligning. Firefox er jo helt gratis uansett da. å det er fordel, å litt raskere på noen sider, men oigså tregere på andre sider enn opera er da...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Opera er også enkel og grei, raskere, og var vel en av de første, hvis ikke den første, nettleseren med popup-blocking :)

Vel, Ford var vel den første skikkelige bilen, hvilket betyr de har de beste bilene i dag?

Hvem som kom først med noe har ikke så mye å si hvis det er noen andre som gjør det bedre i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...