Gå til innhold

Fire fox eller Opera?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker firefox kjempe godt pga. tilleggspakkene, men da jeg installerte endel av de(er ikke sikker på at dette er grunnen), men fikk ihverfall problemer med et pop-up vindu/maleware, som heter "Aurora"... noe som suger noe infernask!

Det er den eneste negative

Lenke til kommentar

Selv sverger jeg til Opera. Liker det faktum at den er kjapp og "lett", uten at det går ut over funksjonalitet. Opera har det meste du kan ønske deg allerede tilgjengelig. Ingen grunn til å lete etter extension som kanskje fungerer halvveis, eller må oppdateres. Ulempen (for noen) er at Opera koster penger. Jeg har selv betalt for min, og angrer ikke et sekund.

FireFox er vel den av disse to som likner mest på IE, så hvis du ikke er glad i forandring er kanskje FF tingen. FF er gratis, og er absolutt en god nettleser den også. Prøv begge, og se hvilken nettleser du selv liker best.

Lenke til kommentar

Har brukt IE i flere år uten å få virus eller spyware/adware så jeg ser ingen grunn til å bruke en annen browser enn den som over 90% av alle websider designes for.

Det du trenger er:

- Nettvett

- Firewall

- Antivirus program

- Antispyware program

- Enda litt mer nettvett!

Er ikke meningen å starte en for/mot IE krig. Dette er kun mine erfaringen.

Lenke til kommentar
Opera har det meste du kan ønske deg allerede tilgjengelig. Ingen grunn til å lete etter extension som kanskje fungerer halvveis, eller må oppdateres.

Det var litt av en underdrivelse. Utvidelses mulighetene man har i Firefox via extensions forbigår de innebygde mulighetene i Opera med ganske mange hestehoder (og et par staller). Jeg sier ikke dette for å snakke negativt om Opera, men jeg synes det er unødvendig vri og vende på ting.

Endret av miCro
Lenke til kommentar
Det du trenger er:

- Nettvett

- Firewall

- Antivirus program

- Antispyware program

- Microsoft Windows

Eller du kan installere Firefox. La meg se... :roll:

Firefox slår Opera på veldig mange områder:

• Hastigheten kan tweakes i about:config, blant annet HTTP.MAX.PIPELINES og fast back/forward
  • Firefox er skalerbar som faen
  • Pris
  • Frihet
  • Det finnes sikkert godt over en million extensions

Firefox er akkurat det du vil den skal være. Vil du ha tabs, endrer du det i about:config. Mouse gestures, web developer, flash block, ad-block, faen alt i hele verden.

Lenke til kommentar
Har brukt IE i flere år uten å få virus eller spyware/adware så jeg ser ingen grunn til å bruke en annen browser enn den som over 90% av alle websider designes for.

Det du trenger er:

- Nettvett

- Firewall

- Antivirus program

- Antispyware program

Ja det var jo en del man trenger for å bruke den da ^^

Tall viser at fler og fler bruker Opera og FF.

Lenke til kommentar

Det er jo den største svakheten til IE, at den ikke støtter vanlige standarder, som CSS2, PNG. Derfor velger de fleste som lager sider å legge ned veldig mange ekstra timer for å få siden til å virke i IE, og/eller så dropper de funksjonalitet. Hvis du bytter fra IE til en tilfeldig valgt annen nettleser og følger litt med vil du faktisk se at en del sider rendres bedre og får bedre funksjonalitet.

Endret av LessThanJake
Lenke til kommentar
Jeg hadde nok gått for FireFox. Det er bare slik at jeg foretrekker den fremfor Opera. Synes den er mer stilren og ryddig.

Enig og så er det så tullete at Opera skal holde på å forandre ting og tang hele tiden, når det kommer ut nye versjoner. F.eks. se på skinet til den nyeste Operaen, er jo helt forskjellig fra det blåe og ganske fine 7.23 skinet. Menyoppsettet også, virket mye mer logisk og bedre i f.eks. 7.23 enn nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...