Gå til innhold

Nikon CoolPix 885 - shutter lag og rødfarver

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg hadde på nær bestemt meg for å gå for et Nikon Coolpix 885 inntil jeg leste bruker-erfaringene på Cnet hvor de negative erfaringene i stor grad relaterte seg til sendrektighet ved store CF kort (over 128Mb), sen autofokus, lang shutter-lag og for stor fargemetning i rødfarvene.

Er det noen som vet om dette er problemer relatert til enkelte serier av kameraet eller om dette er generelle svakheter ved dette kameraet?

Testene jeg har lest fremhever ikke disse svakhetene i samme grad som bruker-erfaringene selv om de tildels nevnes.

Når jeg nå skal ha et nytt digital-kamera vil jeg gjerne slippe den berømmelige tregheten, og særlig shutter-lag'et da dette gjør det vanskelig å ta akkurat de bildene man ønsker av ting i bevegelse.

Jeg vet at Canon S40 nok er et vel så bra alternativ, men hverken fruen eller jeg selv er særlig begeistret for designet (plassering av knapper og lukking av objektivdekselet) på dette kameraet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kjøpt meg et Coolpix 885 og jeg er temmelig skuffet over akkurat dette med rødfargen. Dessverre var jeg ikke klar over dette før jeg kjøpte. Enkelte bilder er faktisk så ille at de blir ubrukelige pga av at f.eks en eller annen har på seg en rød genser.

Så jeg foreslår at du går for et annet kamera.

Lenke til kommentar

Shutter-lag kan man ikke gjøre noe med. Prisen på kamera er med på å bestemme dette.

Rødtoning av et bilde er egentlig ikke noe å bekymre seg for, med mindre man er avhengig av et fotofirma for å få framkalt bildene sine.

Med programmer som Paint Shop Pro eller Adobe Photoshop fikser man fargetemperaturen på bildene slik man vil ha dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...