Gå til innhold

Peltier kjøling ?!?


Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Kjører nå med et TT Big Water sett, er veldig fornøyd med tempen på min overklokkede Intel P4 2.6ghz @3.0. MEN, hører folk snakker om peltierelement. Noen som har no peil på detta? Hjelper det mye? Det koster jo ikke allverden. Men er det verdt det, med hensyn til at jeg må ut med en del i kabinettet liksom ?? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det gode greier det!Har sjøl prøvdt det, men fekk problemer med kondens..Men, temperaturane blir MYKJE bedre enn med normal vannkj. Men,trenger du det?Du har ikkje klokket P4 din noko særli enda. Klarer meir en 3Ghz med vannkj. Kva temp ligge du på no da?

Lenke til kommentar
Det gode greier det!Har sjøl prøvdt det, men fekk problemer med kondens..Men, temperaturane blir MYKJE bedre enn med normal vannkj. Men,trenger du det?Du har ikkje klokket P4 din noko særli enda. Klarer meir en 3Ghz med vannkj. Kva temp ligge du på no da?

trenger å trenger....men jeg har penger:P hehe..har ikke klokka så mye..venter på en WD raptor 10 000rpm disk og 512ram til..får i løpet av uka..håper på bedre resultat da!..men har hørt det funker bra..så har lyst..jo lavere jo bedre vett..

ved romtemp ca 20 grader ligger jeg på IDLE: 22-24grader, da er vifta på radiatoren satt på minimum...

post-224-1117646777_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Tenkte jeg kunne spørre litt ang. peltier kjøling, jeg også;

 

Hvor kraftig PSU må jeg ha for et 226w element?

Hvor får jeg kjøpt en coldplate?

 

Takker for evt. svar!

 

:yes: Åsmund

 

Edit: Vmax =15.2v, Imax = 24A, dvs 364,8 w psu, men det får jo bare 12V pga. strømforsyningen, betyr det at det blir 12*24 (288) isteden?

Endret av Økonom
Lenke til kommentar
Tenkte jeg kunne spørre litt ang. peltier kjøling, jeg også;

 

Hvor kraftig PSU må jeg ha for et 226w element?

Hvor får jeg kjøpt en coldplate?

 

Takker for evt. svar!

 

:yes: Åsmund

 

Edit: Vmax =15.2v, Imax = 24A, dvs 364,8 w psu, men det får jo bare 12V pga. strømforsyningen, betyr det at det blir 12*24 (288) isteden?

microplex har jo element? jeg la jo ut en link rett over?...eller var det no annet du mente?!

Lenke til kommentar
hmm..men vet ikke helt ossn jeg skal fortsette...FSB er på 150mhz nå og BUS på 600....lurer på om jeg skal teste 155mhz...har økt volten også da...0.1volt trenger jeg å dra den opp mer a tru ? isåfall hvor høyt og hvor høy fsb ??

Eg kjøre 170Mhz FSB no, samt 4:5 CPU:RAM ratio. dvs. 2,66@3,4Ghz. Og eg har økt fra 1,525v til 1,575v.Og den er dønn stabil! :thumbup:

Lenke til kommentar
hmm..men vet ikke helt ossn jeg skal fortsette...FSB er på 150mhz nå og BUS på 600....lurer på om jeg skal teste 155mhz...har økt volten også da...0.1volt trenger jeg å dra den opp mer a tru ? isåfall hvor høyt og hvor høy fsb ??

Eg kjøre 170Mhz FSB no, samt 4:5 CPU:RAM ratio. dvs. 2,66@3,4Ghz. Og eg har økt fra 1,525v til 1,575v.Og den er dønn stabil! :thumbup:

på ene testen min står det 1.632volt på CPU nå ?..men jeg prøver som deg jeg!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...