Gå til innhold

Zalman Reserator 1 Versus Thermaltake Rocket

Anbefalte innlegg

Unnskyld men jeg kunne ikke dy meg :hmm: . Siden jeg har Zalman Reserator er jeg naturligvis fan av den:

Zalman Reserator

r.gif

Det positive er:

- Den har en fin farge.

- Den er tilnærmet komplett lydløs.

- Den har et veldig enkelt og greit system for montering.

- Den er gjennomført og stilren.

- Den har alt montert inni seg, ingen eksterne deler.

Det negative er:

- Den har ingen egen sjakt for det kalde vannet som Rocket.

- Innføringssettet bak skulle vært innbakt i en pci slot!

- Høy! 58CM

Thermaltake Rocket

r2.gif

Nå har jeg ikke denne, men det jeg vet er at:

- Den har en egen kanal for kaldt vann som går nedover

- Den er høy! 64 cm Virker vel endel høyere på grunn av at den er tynnere.

- Den har ekstern pumpe som sikkert bråker mer enn hvis den hadde vært innbakt

- Jeg synes den er litt stygg med tanke på fot og farge.

- Den har gjennomsiktige slanger inni, og tilpasset pci spor. Samt en tøff UV look.

Så - hvem er best, hva tror dere? Sett noen VS tester?

Endret av foilltank
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med hensyn til kjøleevne holder jeg en knapp på Reseratoren (har hatt denne) pga de patenterte 'finnene' som stikker forholdvis langt utfra basen på beholderen.

Men vet ikke, hadde vært kjekt å sett en test av begge på samme system.

mvh r.

Lenke til kommentar

Jeg synes at blåfargen er behageligere å se på. Den var kjempe enkel å montere. Jeg mener også at TT Rocket er en (litt billig) ripoff med alle de tingene som Reseratoren ikke hadde, f.eks. PCI slot'en bak.

Jeg har ikke sett noen tester om TT Rocket.

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

vurderer å kjøpe meg zalmanen, men har et par spørsmål:

vurderer å gå til innkjøp av dette vannkjølingssettet. Jeg har et luftkjølt geforce 6800gt GS som jeg også vil vannkjøle. Da lurer jeg på å bruke denne blokken. Problemet er at jeg har hørt rykte om at denne blokken kjøler usedvanlig dårlig, og at den ikke vil kjøle godt nok til mitt kort. Men jeg har jeg ahr jo ikke særlig god mulighet for å skifte blokken, siden det står at kobberblokker ikke bør brukes på dette settet.

Mitt spørsmål er da: kan jeg bruke kobberblokk selvom det står at jeg ikke bør bruke det? det bør vel gå om jeg tilsetter ACfluid?

Er det virkelig sant at GPU blokken kjøler for dårlig?

Jeg lurer også på hvilken størrelse det er på slangene som blir brukt?

Takker for svar :)

Endret av Slettet-xwByZdFZ
Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Takker for svar :D lurer fortsatt på om det er mulig å bruke en kobberblokk på dette settet med ACfluid tilsatt. *etterlyser skrue*

Lenke til kommentar

Ser at man i andre tråder har anbefalt å bruke en annen gpu blokk enn Zalman.

Jeg har sendt mail til microplex for å be om hjelp til å sette sammen et system (i forgårs), men har enda ikke fått noe svar. Synes dette er dårlig service og vurderer å bestille alt fra komplett i stedet - men da blir det ikke mist-sett.

Nå er jeg veldig usikker, og trenger litt råd jeg også.

Lenke til kommentar

Jeg kan nevne at en vannblokk av samme typen som den Zalman sender med settet sitt begynte det å komme vann ut av imellom kobberet og aluminiumen i PCen min. Dette laget et fint basseng i AGP-slotten(!). Altså, det er med andre ord ikke bare Thermaltake som klarer å få til lekasjer i vannblokken.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar
Jeg kan nevne at en vannblokk av samme typen som den Zalman sender med settet sitt begynte det å komme vann ut av imellom kobberet og aluminiumen i PCen min. Dette laget et fint basseng i AGP-slotten(!). Altså, det er med andre ord ikke bare Thermaltake som klarer å få til lekasjer i vannblokken.

Så blokken er herpa? Sikkert brukerfeil.

Lenke til kommentar

Så blokken er herpa? Sikkert brukerfeil.

Har du i det hele tatt sett en slik blokk? Brukerfeil skal være omtrendt umulig på denne. Jeg vet at det må være en eller annnen mekanisme som man kan bruke for å få opp blokken, men jeg vet ikke hvordan. Prøvde å skru litt på den for å sjekke om det var noe sånt som fikk den til å lekke, men den satt helt fullstendig fast og kunne ikke finne noen måter denne verken kunne fås opp eller igjen. Andre metoder som å prøve å presse den sammen prøvde jeg også.

Lenke til kommentar
Blokka er gjenget (skrues opp).

mvh r.

Regnet jeg også med, men siden jeg ikke har skrudd noe som helst på den, så regner jeg med at den ikke fungerte som den skulle. Jeg prøvde å skru på den i følge standard retning, og den gikk ikke en kvart millimeter (dvs. jeg så ikke at den flyttet seg noe som helst), noe som tyder på at den var slik den opprinelig var.

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

mulig det var en enkelt fabrikkfeil, slik hender o med alle varer, det betyr jo ikke nødvendigvis at reserator generelt er noe dritt!

Lenke til kommentar

hehe, nei, det har jeg aldri sagt. Det var bare for å nevne at man er ikke bombesikker selv om man velger Zalman over Thermaltake på kvalitet. Det er vist rimelig vanlig å klage på sprekker og lekasjer i den vannblokken der, som er den samme som er i BigWater.

Lenke til kommentar

Litt tilbake til blanding av metaller i dette systemet. På forumet hadde vi en lang diskusjon rundt dette i fjør høst engang; like mange meninger som debatanter :D

Reseratoren er anodisert, så min personlige mening er at det ikke bør være noe problem å sette på en kobberblokk på GPU. Problemer kan oppstå dersom Zalmanntanken har riper eller andre skader som blottlegger aluminiumet, ellers ikke.

Tror som sagt dette er ganske safe.

mvh r.

Lenke til kommentar

Litt tilbake til blanding av metaller i dette systemet. På forumet hadde vi en lang diskusjon rundt dette i fjør høst engang; like mange meninger som debatanter :D

Reseratoren er anodisert, så min personlige mening er at det ikke bør være noe problem å sette på en kobberblokk på GPU. Problemer kan oppstå dersom Zalmanntanken har riper eller andre skader som blottlegger aluminiumet, ellers ikke.

Tror som sagt dette er ganske safe.

mvh r.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...