Vic20 Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Hei, jeg har nettopp bygd opp en ny PC med denne konfigurasjonen: Chieftec kabinett med dør, MSI 645E Max2-LRU HK, P4 2.2GHz, 512 Corsair DDR Ram, Abit GF4Ti200, Seagate Barracuda IV 60GB HD, SB Audigy Player, Plextor CD-brenner, Aopen DVD spiller. Problemet er at av og til når jeg skal slå på PC'en så vil den ikke boote opp. Det eneste som går er vifter, mens harddisker og CDROM'er er stille, og HD lampa lyser konstant. Jeg får da ikke slått av med Power knappen på forsiden av kabinettet, så jeg må skru av med bryteren bak på kabinettet. Når jeg så forsøker å skru på PC'en igjen med bryteren foran så starter den plutselig....?? Noen ganger må jeg slå av med hovedbryteren en 3-4 ganger før PC'en starter. Symptomene minner meg om i gamle dager da det var mulig å montere HD kabler feil vei, og når man da forsøke å starte opp PC'en så var det kun vifter som gikk mens HD lampa lyste. Med hovedkortet så fulgte det med en brakett for montering bak på kabinettet, med 4 led lamper som skal gi en status på systemet når det booter opp, men disse lyser bare grønt. Det virker som om PC'en ikke engang kommer så langt som til å starte opp BIOS. Dette skjer som sagt bare av og til, men det skjer oftest etter at PC'en har vært slått av over natta og jeg skal starte den opp igjen om morgenen. Noen som har opplevd lignende problemer eller har noen ideer om hva som kan være problemet ? Mvh Victor Lenke til kommentar
Valnir Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Et skudd i blinde, men det kan faktisk hende at jumper'n for resetting av BIOS står feil. jeg har opplevd dette en gang der JP14 var avbildet opp-ned i manualen slik at jeg trodde den sto som den skulle.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå