The_evil_blue_toad Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Vet det der høres veldig ekstremt ut, men hør først hvordan det ser ut for meg nå. Har nå gått 2 år med media og kommunikasjon (MK), og planlegger neste år å ta påbygging. Dette fordi jeg ligger på en firer i mk fagene, mens jeg har femmer i de allmenne fagene (sånn ca i alle). Jeg har nå bestemt meg etter to år at MK var et feilgrep og at jeg ikke har stort talent/lyst til å jobbe mer med dette. En del på grunn av at jeg ville bli journalist, men dermed gikk på trynet når det kom til film/design, og en del fordi jeg har mistet veldig mye respekt for media-yrker i det siste. Etter et år med påbygging vil jeg ta et forkurs så jeg kan styrke de allmenne fagene mine ytterligere og raske med meg 3MX/2FY (slik som jeg har forstått det) siden jeg da har flere veier åpne på høyskoler. Men er det nå slik at mine karakterer i media vil forfølge meg resten av livet/utdanningen, eller vil jeg om jeg nå går gjennom påbygging og forkurs kunne klare å "rette opp" dette? Vet nemlig at jeg kan klare meg ut av begge disse årene med 5 i snitt om jeg virkelig vil. Men så er jeg veldig bekymret for om disse 2 årene med media har lagt en stor demper på mine muligheter for videre utdanning og studiepoeng, og om det slik sett er like greit å begynne på allmenn grunnkurs (ja ja, det er en ekstrem løsning) Er det noen med lignende erfaringer som kan si meg litt hva jeg har i vente i fremtiden? Og om hvor mye 4, 4, 4 eller 4, 4, 3 i de tre mk-fagene vil stå i veien for meg videre i livet? Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 eneste jeg vet er at du har _rett_ på 3 år vidregående iløpet av 4 år. Etter dette så er det ingen garantier for at du kommer inn. hadde jeg vært deg ville jeg tatt påbygning og sett om du kunne fått 2MXog 2FY på si eller lagt til rette for deg. Jeg fikk lagt noe lignende til rette for meg, men komme veldig ann på fra skole til skole. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Dersom du tar påbygging så vil alle karakterene som står på vitnemålet ditt telle med i snittet, slik at de har en betydning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå